چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟

غزال زیاری: وقتی افراد مختلفی دور هم جمع می شوند، با در نظر داشتن اینکه قصد بدی ندارند، ایده های جدیدی در جمع شان پدیدار می شود که باعث تقویت نوآوری می شود و این موضوع به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد. این بخشی از صحبت های دریک هلبینگ، یکی از اعضای هییت علمی در Complexity Science Hub و استاد دانشگاه ETH زوریخ است.

چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟

او معتقد است که حفظ و ارتقای تنوع اجتماعی نقش به سزایی در زندگی انسان ها دارد. در مطالعه ای که اخیراً در ژورنال انجمن سلطنتی علوم منتشر شد، هلبینگ و همکارش از شواهدی خبر دادند که نشان می دهد در شبکه های اجتماعی متمرکز، تنوع اجتماعی کمتر است؛ چراکه در این فضاها، چند چهره کلیدی با افراد زیادی در ارتباطند.

دارا، داراتر می شود

طبق گفته محققان، در واقعیت، در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و X که افراد می توانند فالوورهای زیادی داشته باشند، شبکه ها به شدت متمرکزند و در شرایطی که اکثر افراد در این شبکه های اجتماعی نسبتاً فالوورهای کمی دارند، تعداد محدودی از افراد، با فالوورهای فراوان، به بقیه فرمان می دهند و آن ها را رهبری می کنند.

آندریا موسو دراین باره می گوید: «واقعیت آن است که افرادی که فالوورهای زیادی دارند، بیشتر در دیدرس قرار می گیرند و به سرعت فالوورهای بیشتری نیز پیدا می کنند». او این اثر را ” دارا، داراتر می شود” می نامد و معتقد است که این اثر، تمرکز در شبکه ها را افزایش می دهد؛ و در عوض این تمرکز، جایگاه های محافظت از نظرات اقلیت ها را از بین می برد. طبق این بررسی، تمرکز باعث کاهش تنوع اجتماعی خواهد شد.

جایگاهی برای نظر اقلیت ها

هلبینگ توضیح می دهد: «در شبکه های اجتماعی متمرکز، نظرات اقلیت به راحتی با نظرات اکثریت از بین می روند. این گاهی به معنای از بین رفتن ایده های ارزشمند خواهد بود که در این شرایط به جریان حاکم اصلی تبدیل می شود و درعین حال، این موضوع، هیچ تضمینی برای یافتن راه حل های خوب نیست. درواقع، باید در شبکه های اجتماعی فضاهای امنی ارایه شود تا ایده های جدید بتوانند بدون نیاز به رقابت مستقیم با جریان اصلی رشد کنند.»

موسو هم در این رابطه می گوید: «وقتی افراد عضوی از گروهی هستند که در آن عقایدشان را به اشتراک می گذارند، ایده های جدید برای مدت طولانی تری دوام می آورند. در غیر این صورت، احتمالاً درنهایت خودشان را با اکثریت مطابقت می دهند و بدین ترتیبی فرصتی برای نوآوری نخواهد بود؛ اما نکته مهم این است که چنین حمایت گروهی ای، بیشتر به شبکه اجتماعی فرد بستگی دارد تا اینکه این ایده به طورکلی تا چه اندازه پذیرفته می شود.»

جمع بندی هلبینگ این گونه است: «شبکه هایی که تنوع اجتماعی را ترویج می کنند، دارای ویژگی های ساختاری ای هستند که از نظرات اقلیت ها نیز محافظت می کند.»

افراد VIP را آنفالو کنید

راهکاری نیز که موسو برای این ماجرا پیشنهاد کرده، در نوع خودش جالب توجه است: «اگر می خواهیم تنوع اجتماعی را ارتقا دهیم، باید شبکه های اجتماعی را غیرمتمرکز کنیم.»

مثلاً پلتفرم های شبکه های اجتماعی مثل متا یا X را در نظر بگیرید. هلبینگ توضیح می دهد: «به نظر می رسد که یک اقدام ساده، مانند آنفالو کردن چند فرد VIP، یعنی افراد بانفوذ با فالوورهای زیاد، باعث کمک به ارتقای تنوع اجتماعی خواهد شد.»

باگذشت زمان، این به طیف وسیع تری از ایده ها، نوآوری بیشتر، رونق اقتصادی، انعطاف پذیری در برابر اختلالات اجتماعی و هوش جمعی منجر می شود.

شبکه های مصنوعی و واقعی

محققان در راستای بررسی هایشان، روش جدیدی را برای درک توانایی یک شبکه برای تقویت تنوع اجتماعی ایجاد کردند تا ببینند که یک شبکه چقدر در فراهم کردن فضایی برای نظرات اقلیت ها کاربردی عمل می کند. آن ها این روش را با استفاده از یک مدل ساده از نحوه تغییر عقاید تایید کردند: افراد می توانند نظر یک شبکه همسایه را تقلید یا تصاحب کرده و یا با نوآوری یک نظر جدید ابداع کنند.

این مطالعه حکایت از آن داشت که شبکه های مختلف می توانند سطوح کاملاً متفاوتی از تنوع اجتماعی را نشان دهند، حتی در شرایطی که میزان تقلید و نوآوری یکسان باشد. نکته مهم اینجاست که روش جدید می تواند این تفاوت ها را به خوبی پیش بینی کند.

bigstock-Popular-social-media-logo-sign-118526204.jpg

طبق توضیح موسو، در گام اول، محققان قدرت پیش بینی این روش را روی شبکه های مصنوعی آزمایش کردند. مزیت شبکه های مصنوعی این است که می توان پارامترهای مربوط را به دلخواه تغییر داد؛ مثلاً می توان بااتصال بیشتر عناصر با چند عنصر مرکزی منتخب در رایانه، شبکه های بسیار متمرکز را ایجاد کرد. درروش دیگر هم می توان بااتصال تصادفی شبکه ها به یکدیگر، شبکه را غیرمتمرکز کرد. کنیم. موسو توضیح می دهد که عناصر آن به طور تصادفی.

در ادامه، محققان این روش را در بیش از صد شبکه اجتماعی واقعی، از پلتفرم هایی مانند متا یا X ارزیابی کردند. هلبینگ دراین باره گفت: «نتایج این مطالعه پیامدهای مهمی برای چگونگی حفظ یا حتی افزایش تنوع عقاید دارد.»

بنا به گفته نویسندگان، شکل گیری عقیده درواقع تنها موردی نیست که در آن رفتار یک سیستم، به ساختار شبکه بستگی داشته باشد و وقوع اثرات آبشاری مضر، گسترش بیماری ها، کارایی الگوهای ترافیکی و سطوح انتشار آن ها و اثربخشی عملیات واکنش به بلایا، همگی نمونه هایی هستند که نتیجه آن تا حد زیادی توسط شبکه تعاملی تعیین می شوند.

هلبینگ در بخش پایانی صحبت هایش گفت: «این وابستگی ها اغلب ضد شهودی هستند و این موضوع، نظریه شبکه و علم سیستم های دینامیکی پیچیده را به یک حوزه تحقیقاتی هیجان انگیز تبدیل می کند.»

منبع: phys

54321

چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا برای موفقیت، باید سلبریتی ها را آنفالو کرد؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه