افزایش ۳۸ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور

افزایش ۳۸ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری آتش‌سوزی در منابع طبیعی ۳۸ درصد از لحاظ فقرات و ۲۷۳ درصد از لحاظ حجم سوخت شده افزایش یافته است.

سرهنگ علی ملکی آهنگران در گفت و گو با ایکسل اظهارکرد: طی پنج ماهه گذشته بیش از ۸۶ درصد حریق‌ها مربوط به مراتع و زیر اشکوب درختان و ۱۵ درصد به صورت تنه‌ای درختان و کمتر از پنج درصد به‌صورت تاجی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اضافه کرد: طی این مدت در جهت مقابله با زمین‌خواران ، قاچاقچیان چوب و اطفای حریق ۲۷ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شدند و متاسفانه یک نفر در استان کردستان حین اطفای حریق به جمع جانثاران میهن پیوست.

وی ادامه داد: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری در جهت مقابله با قاچاق چوب ۲۲۳۸پرونده  و در رابطه با کوره زغال غیرمجاز ۱۴۵ پرونده تشکیل و ۱۵۴ باب کوره زغال غیرمجاز تخریب  شد. ۲۹۶۸ پرونده نیز در زمینه چرای دام غیرمجاز تشکیل دادیم.

به  گفته آهنگران ۲۷ هزار و ۹۲۵ تماس مردمی با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گرفته شد که ۸۰ درصد از آن‌ها اجرایی بود که واحد گشت اعزام شد و ۲۰ درصد از تماس‌ها ارشادی بود و مردم برای اخذ راهنمایی تماس گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ادامه داد: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری ۱۳ هزار و ۷۲۳ پرونده قضایی در زمینه تخلفات مرتبط با منابع طبیعی تشکیل شد که  ۲۱۶۴ نفر از زمین‌خواران و قاچاقچیان و … دستگیر شدند، ۱۴۹۸ دستگاه خودرو و ۲۷۸ تجهیزات قطع درخت توقیف شده است و در راستای رفع تصرف اراضی ملی ۵۴۰۱ هکتار از اراضی ملی به خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد و از تصرف ۱۶۴۱ هکتار پیشگیری همچنین ۶۶۰۹ پرونده با مساحت ۱۵ هزار و ۴۳۷  هکتار در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

آهنگران در پایان با بیان اینکه تخریب و تصرف اراضی ملی نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است، گفت:  بیش از ۱۶۰۰واحد گشتی در سطح کشور فعال کرده‌ایم علاوه بر آن اقداماتی را برای  افزایش آگاهی مردم مثل حضور کارشناسان در رسانه‌های مختلف انجام دادیم که در کاهش تصرف و تعرض به منابع طبیعی تاثیرگذار بوده است.

پایان خبر ایکسل

افزایش ۳۸ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۳۸ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۳۸ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه