بررسی کامل گوشی شیائومی مدل Poco X۵ Pro

Poco X۵ Pro از سری گوشی های میان رده شیائومی یکی از گزینه های جذاب برای کسانیه که دنبال یه گوشی با کیفیت و قیمت مناسب هستن. این گوشی با طراحی شیک و امکانات خوب تونسته توجه زیادی جلب کنه. تو این مقاله قصد دارم این گوشی رو به طور کامل بررسی کنم تا اگه قصد خریدشو داری اطلاعات کافی داشته باشی.

بررسی کامل گوشی شیائومی مدل Poco X۵ Pro

طراحی و نمایشگر Poco X۵ Pro

یکی از اولین چیزایی که با دست گرفتن این گوشی توجهتو جلب می کنه طراحی مدرن و خوش دستشه. Poco X۵ Pro با بدنه ی پلاستیکی ساخته شده اما این پلاستیک اصلاً حس ارزون قیمتی بهت نمیده. به خصوص رنگ بندی جذابش که به نظرم نسخه ی مشکی و زرد خیلی شیکن.

بررسی کامل گوشی شیائومی مدل Poco X۵ Pro

از نظر نمایشگر شیائومی تو Poco X۵ Pro از یه پنل AMOLED با اندازه ی ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن Full HD+ استفاده کرده. این نمایشگر علاوه بر رنگای شفاف و جذاب از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کنه. این یعنی وقتی داری بین منوها جابجا میشی یا بازی می کنی صفحه به طرز فوق العاده ای روان و سریع واکنش نشون میده. در کل تجربه کار با این صفحه نمایش خیلی خوبه.

مشخصات فنی و قدرت پردازشی

تو دل این گوشی یه چیپست Snapdragon ۷۷۸G گذاشتن که یکی از چیپست های قدرتمند توی میان رده ها به حساب میاد. این پردازنده با ۶ یا ۸ گیگابایت رم همراه شده که بسته به نیازت می تونی یکی رو انتخاب کنی. این ترکیب برای اجرای بازی ها و برنامه های سنگین بسیار مناسبه. اگه از اون دسته هایی هستی که همیشه چندتا برنامه همزمان باز داری نگران نباش! چون این گوشی به راحتی از پسشون برمیاد.

برای ذخیره سازی هم ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داره که اگر کم اومد با کارت حافظه می تونی تا حد زیادی اونو افزایش بدی.

دوربین های Poco X۵ Pro

بیایید برسیم به دوربین ها. این گوشی یه دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی داره که تو این رده قیمتی خیلی خوبه. کیفیت عکسایی که با این دوربین می گیری به طور کلی بالاست جزئیات خوبن و رنگ ها به شکل طبیعی ثبت میشن. حتی تو شرایط نوری کم عملکرد قابل قبولی از خودش نشون میده.

دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی فوق عریض برای ثبت عکسای گسترده است که توی سفر یا طبیعت خیلی به کارت میاد. دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم برای عکاسی نزدیکه که البته کیفیتش خیلی خیره کننده نیست ولی خوبه که هست. در نهایت دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی هم عکسای باکیفیتی ثبت می کنه و واسه سلفی بازا گزینه خوبیه.

عملکرد باتری و شارژر

یکی دیگه از نقاط قوت Poco X۵ Pro باتریشه. با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی می تونه یه روز کامل رو به راحتی دووم بیاره حتی اگه زیاد ازش استفاده کنی. البته اگه خیلی گیم بازی کنی یا فیلم زیاد ببینی ممکنه کمی زودتر خالی بشه اما باز هم عملکردش تو زمینه باتری عالیه.

اما چیزی که این باتریو خاص تر میکنه فناوری شارژ سریع ۶۷ واتیه. در عرض حدود نیم ساعت می تونی گوشیتو تا ۷۰ درصد شارژ کنی که تو این رنج قیمت یه ویژگی عالی محسوب میشه. دیگه وقتت با انتظار برای شارژ شدن هدر نمیره.

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی همیشه تو بخش نرم افزار حرف برای گفتن داره. Poco X۵ Pro با MIUI ۱۴ که بر پایه اندروید ۱۲ ساخته شده عرضه میشه. این نسخه از MIUI بهینه سازی های خوبی داره و رابط کاربریش نسبت به نسخه های قبلی سریع تر و روان تر شده. البته هنوز هم مثل همیشه MIUI پر از قابلیت ها و امکانات شخصی سازیه که می تونی تنظیمات مختلفی رو به سلیقه خودت انجام بدی.

مزایا و معایب Poco X۵ Pro

مثل هر محصول دیگه ای این گوشی هم مزایا و معایب خودشو داره که اینجا برات به طور صادقانه میگم :

مزایا :

  • طراحی شیک و خوش دست که حس خوبی میده.
  • صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز که تجربه بصری فوق العاده ای فراهم میکنه.
  • پردازنده قدرتمند که به راحتی از پس کارای روزمره و بازی ها برمیاد.
  • باتری قوی با شارژ سریع که نیازای روزمره رو به خوبی پوشش میده.
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی که تو رنج قیمتی خودش کیفیت خیلی خوبی داره.

معایب :

  • کیفیت ساخت بدنه پلاستیکی شاید برای بعضیا دلچسب نباشه.
  • دوربین ماکرو کارایی فوق العاده ای نداره.
  • عدم وجود پورت ۳.۵ میلیمتری برای هدفون که ممکنه کار بعضیا رو سخت کنه.

مشکلات شایع و راه حل ها

یکی از مشکلاتی که کاربران Poco X۵ Pro گاهی ازش گلایه می کنن گرم شدن گوشیه. این مشکل بیشتر هنگام بازی های سنگین یا استفاده طولانی مدت از دوربین پیش میاد. راه حل ساده اینه که سعی کنی در فواصل زمانی استفاده گوشی رو به مدت چند دقیقه خاموش یا ازش فاصله بگیری.

گاهی هم برخی از کاربران از لگ های نرم افزاری شکایت می کنن که با آپدیت به موقع سیستم عامل و بستن برنامه های بی استفاده میشه از این مشکل جلوگیری کرد.

در مجموع Poco X۵ Pro یه گوشی میان رده ی عالیه که با قیمت مناسب امکانات فوق العاده ای رو ارائه میده. از دوربین های خوب تا نمایشگر باکیفیت و پردازنده قدرتمند همه چیز تو این گوشی در سطح خیلی خوبی قرار داره. اگه دنبال یه گوشی با ارزش خرید بالا و عملکرد قابل قبول توی همه زمینه ها هستی این گوشی رو حتماً مدنظر داشته باش.

پرسش و پاسخ

آیا Poco X۵ Pro ضدآب است؟
خیر این گوشی ضدآب نیست بنابراین بهتره تو محیطای مرطوب زیاد مراقبش باشی.

چند سیم کارت می تونم تو Poco X۵ Pro استفاده کنم؟
این گوشی دو سیم کارته است و می تونی از هر دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنی.

آیا Poco X۵ Pro شارژ بی سیم داره؟
نه این گوشی از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنه.

کیفیت دوربین در نور کم چطوره؟
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی تو نور کم هم عملکرد خوبی داره و جزئیات رو به خوبی ثبت می کنه.

این گوشی برای بازی مناسب هست؟
بله با پردازنده Snapdragon ۷۷۸G و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تجربه ی بازی تو این گوشی خیلی روان و لذت بخشه.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی کامل گوشی شیائومی مدل Poco X۵ Pro" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی کامل گوشی شیائومی مدل Poco X۵ Pro"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه