حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت

نظری در گفت‌وگو با ایکسل خبر داد:

حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: با ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهر تهران امیدواریم مشکلی در آبیاری فضای سبز نداشته باشیم و اگر شهروندان در جایی به موردی در خصوص عدم آبیاری درختان و فضای سبز در محوطه شهری برخورد کردند، از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

حسین نظری معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری ایکسل، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری از نظر درصد پیشرفتی که به عنوان معیار تعریف شده بود، پیشرفت بیشتری داشته‌ایم و تا کنون به پیشرفت ۴۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که شهرداری با وزارت نیرو دارد تا کنون تعامل خوبی در احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه ها داشتیم و در جلسات مشترک اینکه ما برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده کنیم مسئله‌ای نداشتند و البته روی برخی موارد مثل نرخ استفاده از پساب اختلاف نظر وجود دارد و امیدواریم در این زمینه هم به تفاهم برسیم.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، دوستان ما در وزارت نیرو معتقدند که ما تصفیه‌خانه را به آن‌ها تحویل بدهیم اما نظر ما این نیست و می‌گوییم در قسمتی که تفاهم کردیم و صورت جلسه‌ای که وجود دارد قرار شده است که وزارت نیرو کار کشیدن لوله ارتباطی را انجام بدهند و ما هم بر خلاف وظیفه ذاتی خود ایجاد تصفیه خانه را اجرا کردیم.

نظری در ادامه یادآور شد: ما در همه زمينه‌ها با وزارت نیرو همراه بوده‌ایم و مثلا اگر چاه‌های آب را خواسته‌اند و حتی در پروژه‌های آبرسانی به تهران که وظیفه شهرداری نبوده است با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به وزارت نیرو کمک کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهر تهران امیدواریم مشکلی در آبیاری فضای سبز نداشته باشیم و اگر شهروندان در جایی به موردی در خصوص عدم آبیاری درختان و فضای سبز در محوطه شهری برخورد کردند، از طریق سامانه ۱۳۷ یا سایر کانال‌های ارتباطی ما را مطلع کنند تا در اسرع وقت ورود کرده و مشکل را برطرف کنیم.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: در سال اول یک‌هزار و دویست و پنجاه هکتار، در سال دوم یک‌هزار و پانصد هکتار و در سال سوم ۲ هزار هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه کردیم و برنامه سال جاری هم افزوده شدن  یک‌هزار و هشتصد و پنجاه هکتار به کمربند سبز پایتخت بوده و البته بیش از این مقدار یعنی ۲ تا ۳ هزار هکتار دیگر به سطح کمربند سبز افزوده خواهد شد.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: در حین کمبود منابع آبی و کم آب که در طول ۳ سال اخیر با آن مواجه بودیم، پیشرفت و توسعه فضای سبز شهر تهران را به طور چشمگیر و قابل ذکر اجرایی کردیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه