ماهواره نظارت بر محیط زیست به مدار زمین رفت

ماهواره نظارت بر محیط زیست به مدار زمین رفت

چین با موفقیت یک ماهواره را به منظور ردیابی و نظارت بر محیط زیست از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی به مدار فرستاد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ایکسل به نقل از سی جی تی ان، چین ماهواره جدیدی برای نظارت بر جو و محیط فضایی پرتاب کرد.

این کشور با موفقیت یک ماهواره را به منظور ردیابی و نظارت بر محیط زیست از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب کرد.

موشک حامل لانگ مارچ 6 ماهواره Yunhai-3، 02 در ساعت 6:51 دقیقه صبح به وقت پکن به سوی مدار زمین پرتاب شد.

براساس گزارش منتشر شده، ماهواره در مدار از پیش تعیین شده مستقر شده و عمدتاً برای کار هایی مانند تشخیص محیط جوی و دریایی، نظارت بر محیط فضایی، پیشگیری و کاهش بلایا و آزمایش های علمی مورد استفاده قرار می گیرد.

این پرتاب، 514امین ماموریت پروازی سری موشک های حامل لانگ مارچ است؛ این ماهواره قادر است اطلاعاتی در مورد اقلیم و محیط زیست زمین، بخصوص در حوزه هوا و فضا، جمع آوری و ارسال کند.

از قابلیت های این ماهواره می توان به نظارت و پیگیری آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی، امواج مغناطیسی زمین و دیگر پدیده های فضایی اشاره کرد. این اطلاعات باعث می شود که محققان و دولت ها بتوانند تصمیمات بهتری در مورد بحران های محیط زیستی بگیرند.

ماهواره مذکور یکی از بخش های برنامه فضایی چین است که به جهت توسعه فناوری های نوین درحوزه فضا و محیط زیست تشکیل شده و امید است که این ماهواره بتواند به بهبود و شرایط حفاظت از محیط زیست کمک کند و اطلاعات مفیدی برای محققان فراهم کند.

پکن به طور فعال در حال توسعه برنامه فضایی ملی، توسعه ماهواره های هواشناسی، مخابراتی و ناوبری و همچنین فناوری هایی برای اکتشاف ماه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهواره نظارت بر محیط زیست به مدار زمین رفت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهواره نظارت بر محیط زیست به مدار زمین رفت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه