نقد و بررسی دوربین بدون آینه نیکون Z5 + 24-50mm بدنه

مقدمه، مرور و بررسی اجمالی

دوربین بدون آینه نیکون Z5 با لنز 24 تا 50 میلی متر

نقد و بررسی دوربین بدون آینه نیکون Z5 + 24-50mm بدنه

مقدمه، بررسی تخصصی

دوربین بدون آینه نیکون Z5 + بدنه 24-50 میلی متری

نگاهی گذرا به دوربین Z5

نیکون پس از معرفی اولین دوربین بدون آینه فول فریم خود برای مدل های Z7 و Z6، این بار جدیدترین دوربین بدون آینه فول فریم خود را معرفی کرده است. نیکون Z5.

این دوربین هم مانند سری های قبلی از قیمت بالایی برخوردار است اما می توان گفت نسبت به دوربین های دیگر ارزانتر است.

نیکون Z5 در دسته دوربین های فول فریم میان رده قرار می گیرد و بر پایه Z-mount ساخته شده است. این دوربین شباهت های زیادی با نیکون Z6 دارد، مانند تثبیت کننده تصویر درون بدن (IBIS)، سیستم فوکوس خودکار قدرتمند و طراحی مشابه.

بر خلاف Z50، نیکون Z5 از یک سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS با فرمت FX برای ثبت تصاویر استفاده می کند. این سنسور از نوع BSI نیست که قبلا در نیکون Z6 استفاده شده بود و متفاوت است. با این حال، هر دو دوربین از پردازنده Expeed 6 استفاده می کنند.

نیکون Z5 از یک سیستم تثبیت کننده درون بدنه پشتیبانی می کند که طبق CIPA می تواند میزان لرزش را تا 5 استاپ کاهش دهد.

بدنه دوربین Z6 از آلومینیوم ساخته شده بود، اما نیکون از پلی کربنات برای پنل پشتی و صفحات پایه Z5 استفاده کرد.

به علاوه این دوربین مانند دوربین های رده بالا مقاومت خوب و کافی در برابر عواملی مانند رطوبت و گرد و غبار از خود نشان می دهد.

صفحه بالای دوربین دستخوش تغییرات زیادی شده و پنل ساده تری را تشکیل داده است. در جایی که دوربین های Z6 و Z7 صفحه نمایش کوچکی برای برقراری ارتباط داشتند، دوربین Z5 دارای یک دکمه چرخشی برای جابجایی بین حالت های مختلف است.

ابعاد و وزن Z5 دقیقا مشابه نیکون Z6 است، یعنی. 675 گرم

این دوربین از منظره یاب بزرگ OLED با وضوح 3.69 میلیون نقطه استفاده می کند. علاوه بر این، صفحه نمایش لمسی Z5 با 3.2 اینچ و قابلیت چرخش ساخته شده است.

نکته مثبت این دوربین نسبت به Z6 و Z7 استفاده از 2 پورت کارت حافظه است که از استاندارد UHS-II پشتیبانی می کنند.

باتری جدید EN-EL15C در نیکون Z5 استفاده شده است، که شرکت ادعا می کند می تواند 470 عکس را با یک بار شارژ در هنگام استفاده از صفحه نمایش LCD ارائه دهد. این عدد در هنگام استفاده از منظره یاب به 390 عکس کاهش می یابد.

به گفته نیکون، Z5 با باتری های قدیمی EN-EL15 نیز سازگار است. اما در صورت استفاده از این باتری ها، تعداد عکس های گرفته شده توسط دوربین با یک بار شارژ کاهش می یابد. نیکون Z5 از همان دسته باتری MB-N10 استفاده می کند که Z6 و Z7 با آن سازگار بودند. دوربین جدید نیکون برای شارژ به USB Power Delivery متکی است و دوربین را می توان در حین عکسبرداری شارژ کرد.

نیکون تمرکز زیادی روی قابلیت های فیلم برداری دوربین Z5 نداشت. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، اما هنگام فیلم‌برداری 4K باید انتظار برش 1.7 برابری را داشته باشید. ویدیوهای 1080p از تمام سطح سنسور استفاده می کنند و هیچ برشی وجود ندارد.

نیکون حالت فیلمبرداری با سرعت بالا را در دوربین Z5 در نظر نگرفته است. Z5 از جک میکروفون و هدفون نیز پشتیبانی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه نیکون Z5 + 24-50mm بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه نیکون Z5 + 24-50mm بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه