نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS RP + RF 24-240mm IS USM

مقدمه، مرور و بررسی

دوربین بدون آینه Canon EOS RP با لنز RF 24-240mm IS USM

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS RP + RF 24-240mm IS USM

مقدمه، بررسی تخصصی

دوربین بدون آینه Canon EOS RP + RF 24-240mm IS USM

دوربین Canon EOS RP در یک نگاه

شرکت کانن بزرگترین شرکت تولید کننده دوربین است، این شرکت به تازگی دوربین فول فریم را معرفی کرده است که به صورت حرفه ای طراحی شده است.

دوربین Canon EOS RP یک دوربین سبک وزن و راحت است که در سال 2019 به بازار جهانی عرضه شد.

این دوربین به طرز شگفت انگیزی کوچک و جمع و جور است و می توان گفت تنها دوربین کوچک و قدرتمند کانن است.

وزن این دوربین 485 کیلوگرم است که به راحتی می توانید برای مدت طولانی عکس یا فیلم بگیرید.

کانن یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت دوربین های DSLR این شرکت می باشد که به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی های پیشرفته دنیا در کنار سیستم کاربری ساده از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شرکت علاوه بر طراحی دوربین های DSLR; همچنین در زمینه تولید دوربین های بدون آینه نیز فعالیت دارد.

در واقع، از آنجایی که دوربین‌های بدون آینه سونی دارای ویژگی‌های ضروری هستند که در هیچ دوربین DSLR یافت نمی‌شود، این امر باعث شده است تا شرکت‌هایی مانند کانن و نیکون دوربین‌های بدون آینه را طراحی و تولید کنند تا در این بازار رقابتی دوربین‌های کانن باقی بمانند.

دوربینی که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم، اولین دوربین بدون آینه فول فریم کانن است. وضوح بالای سنسور؛ سیستم فوکوس بسیار سریع و پیشرفته در کنار سرعت عکاسی پیاپی از عوامل کلیدی این دوربین شناخته می شود.

دوربین بدون آینه Canon EOS RP به دیافراگم جدید RF mount Canon مجهز شده است. قطر پایه این دوربین 54 میلی متر است. برای خرید لنز این دوربین باید از لنزهای RF mount استفاده کنید.

این دوربین از سنسور CMOS فول فریم با وضوح 26 مگاپیکسل استفاده می کند. در کنار این سنسور قدرتمند، از پردازنده Digic 8 برای افزایش چشمگیر سرعت پردازش دوربین استفاده شده است. استفاده از پردازنده Digic 8 در دوربین Canon EOS RP سرعت عکاسی پیاپی را به 5 فریم بر ثانیه رسانده و محدوده ISO این دوربین نیز بین 100 تا 40000 است که قابل افزایش است.

عامل دیگری که ممکن است شما را به خرید دوربین EOS RP ترغیب کند، سیستم فوکوس آن است. فوکوس خودکار این دوربین با استفاده از فناوری پیکسل دوگانه، عملکرد سریع و دقیقی را نشان می دهد.

علاوه بر سیستم فیلمبرداری دوربین بدون آینه EOS RP، مجهز به سیستم فیلمبرداری قابل قبولی است. این دوربین برای ضبط ویدئوهای چند رسانه ای با کیفیت خیره کننده طراحی شده است.

ویدیوهای شما در این دوربین با حداکثر رزولوشن UHD 4k ضبط می شوند و در صورت نیاز به سرعت بیشتر می توانید از رزولوشن Full HD با 60 فریم بر ثانیه و 120 فریم بر ثانیه با وضوح 120 فریم بر ثانیه استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که این دوربین را در رده دوربین های حرفه ای قرار می دهد، قابلیت Dual RAW pix است که پس از ثبت عکس، اطلاعات کامل تنظیمات و ویرایش را در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر ویژگی های برجسته دوربین Canon EOS RP می توان به فناوری کاهش نویز، فرمت فشرده RAW و پشتیبانی از چند زبان اشاره کرد.

قیمت دوربین Canon EOS RP آن را در لیست دوربین های نیمه حرفه ای قرار می دهد اما سوال اینجاست که با توجه به قیمت دوربین آیا ارزش خرید دارد؟ با مکس شاپ همراه باشید تا با بررسی این دوربین به سوالات شما پاسخ دهیم.

دوربین بدون آینه Canon EOS RP را معرفی می کنیم

با توجه به اینکه شرکت های بزرگی مانند کانن و نیکون در زمینه تولید دوربین های DSLR فعال هستند، ورود آن ها به عرصه دوربین های بدون آینه را می توان گامی بلند برای رقابت مرحله ای در آینده ای نه چندان دور دانست.

در واقع با غلبه بر دوربین های سونی با پیشرفت روزافزون، مدیران شرکت های کانن و نیکون راهی برای رقابت با این شرکت قدرتمند ابداع کردند. بنابراین، هر دو شرکت برای همگام شدن با این رقابت، دوربین‌های بدون آینه فول فریم را روانه بازار کردند.

سنسور و پردازنده، گامی جدید برای ایجاد تصاویر با کیفیت

با توجه به اینکه دوربین Canon EOS RP در رده دوربین های بدون آینه کانن قرار می گیرد، وجود سنسور 26 مگاپیکسلی را می توان یکی از ویژگی های اصلی آن دانست که در کنار پردازنده قدرتمند Digic 8 قدرت خروجی و سرعت این دوربین را افزایش می دهد. داده است

محدوده ISO این دوربین بین 100 تا 40000 می باشد که از 50 به 102400 قابل افزایش است. چنین محدوده ایزو به شما امکان می دهد حتی در محیط های کم نور نیز تصاویر باکیفیت بگیرید، اما باید در نظر داشته باشید که افزایش فرکانس ISO دوربین بر کیفیت تصویر شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به لطف پردازنده Digic 8، سرعت عکاسی پیاپی دوربین به 5 فریم در ثانیه رسید. که به شما امکان می دهد از اجسام متحرک تصاویر باکیفیت بگیرید. سرعت عکسبرداری چشمگیر دوربین بدون آینه Canon EOS RP را به انتخابی ایده آل برای عکاسی خبری و حیات وحش تبدیل می کند.

سیستم فوکوس خودکار دو پیکسل

کانن تغییرات زیادی در سیستم فوکوس این دوربین ایجاد کرده است و می توان گفت مهمترین این تغییرات استفاده از فناوری دو پیکسل است که باعث شده تا فوکوس این دوربین بسیار سریعتر شود. همچنین فوکوس این دوربین با دقت بیشتری کار می کند که نسبت به دوربین های قبلی بسیار بهبود یافته است

سیستم فوکوس خودکار این دوربین با بهره مندی از فناوری Dual Pixel عملکرد بسیار سریع و دقیقی از خود نشان می دهد. سیستم فوکوس دوربین جدید EOS RP نیز تا EV -6 بسیار دقیق است.

این فناوری با ترکیب نور دو دیود به طور جداگانه، تنظیم نور را در هر پیکسل انجام می دهد. این باعث شد دوربین به شبکه گسترده ای از 5655 نقطه تشخیص فاز دسترسی داشته باشد. فوکوس بسیار سریع و دقت بالا؛ این موضوع باعث شد تا این دوربین برای عکاسی و ردیابی سوژه مناسب باشد.

سیستم ویدئویی 4K، یک تجربه جدید

یکی دیگر از ویژگی هایی که این دوربین را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل می کند، سیستم فیلمبرداری آن است. اکنون می توانید فیلمبرداری 4K را با دوربین بدون آینه کانن تجربه کنید. سرعت ثبت تصویر در حالت 4K روی 30 فریم بر ثانیه تنظیم شده است و علاوه بر آن می توانید از سرعت های 60 و 120 فریم بر ثانیه با رزولوشن های Full HD و HD استفاده کنید.

این دوربین مجهز به میکروفون داخلی استریو است تا بتوانید صدا را با دقت بیشتری کنترل کنید و همچنین امکان استفاده از میکروفون های خارجی در این دوربین وجود دارد.

طراحی دوربین و بدنه

مانند سایر دوربین های کانن، دوربین RP نیز بسیار راحت طراحی شده است و فراموش نکنیم که این دوربین بسیار کوچک و جمع و جور است که کار با آن بسیار آسان است. وزن این دوربین 485 کیلوگرم است.

مانند تمام دوربین های کانن، دوربین بدون آینه EOS RP نیز از طراحی ارگونومیک بهره می برد. کانن در این دوربین سعی کرده بدنه دوربین را بسیار نازک و باریک طراحی کند. بدنه بادوام همراه با دستگیره عمیق به شما کمک می کند دوربین را راحت تر نگه دارید.

وزن 485 گرمی این دوربین آن را در دسته سبک وزن کانن قرار می دهد. وزن مناسب در کنار طراحی راحت با ابعاد 133x85x70 کار طولانی مدتی را ممکن می کرد که استفاده از این دوربین را به راحتی در هر شرایطی ممکن می کرد. در واقع می توانید ساعت های طولانی بدون احساس خستگی با دوربین کار کنید.

تنها چیزی که در مورد این دوربین ناراحت کننده است بدنه بدون ایکسل و موم آن است. البته با توجه به قیمت دوربین Canon EOS RP، نمی توان انتظار بدنه ایکسل و موم شده ای داشت.

منظره یاب و نمایشگر الکترونیکی

دوربین EOS RP از یک صفحه نمایش 3 اینچی کاملا متحرک استفاده می کند که می توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید. صفحه نمایش این دوربین به صورت لمسی طراحی شده است که استفاده از آن بسیار آسان است.

تنها با لمس صفحه نمایش می توانید به تمام قسمت های دوربین رفته و آن را به دلخواه تنظیم کنید.

رزولوشن این مانیتور 1040000 است که نسبت به دوربین های قبلی کانن تغییر محسوسی نداشته است.

در پشت دوربین یک صفحه نمایش OLED با منظره یاب قرار دارد که به شما امکان می دهد به صورت الکترونیکی آنچه را که لنز دوربین می بیند مشاهده کنید. منظره یاب این دوربین دارای وضوح 3.69 مگاپیکسل می باشد. اما آنچه که باید به آن اشاره کرد این است که تصاویر در این منظره یاب با ذره بین کوچک نمایش داده می شوند.

در زیر منظره یاب یک صفحه نمایش 3 اینچی وجود دارد که دسترسی به تنظیمات و منوی دوربین را آسان می کند، به علاوه صفحه لمسی به شما امکان می دهد به راحتی با یک لمس روی سوژه خود فوکوس کنید.

صفحه نمایش دوربین به گونه ای طراحی شده است که قابل جابجایی باشد تا بتوانید به راحتی در زوایای نامناسب عکس و فیلم بگیرید.

سایر ویژگی های دوربین بدون آینه Canon EOS RP

از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به وای فای و nfc آن اشاره کرد. سیستم بلوتوث این دوربین به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر و فایل های خود را به گوشی موبایل خود انتقال دهید.

علاوه بر این، از طریق سیستم Wifi این دوربین به راحتی می توانید دوربین را از راه دور کنترل کنید، به برخی از تنظیمات دسترسی داشته باشید و از راه دور عکس بگیرید. همچنین می توانید به راحتی به دستگاه های مختلف متصل شوید و تصاویر خود را در صفحه های مختلف مشاهده کنید.

نگاهی به لنز 24-240 میلی متری کانن

لنز 24-240 میلی متری کانن یکی از لنزهای تله فوتو واید کانن است. این لنز مانت RF یک لنز مناسب برای دوربین Canon EOS RP است. حداکثر دیافراگم این لنز F/4 و حداقل دیافراگم F/6.3 است. این لنز مجهز به سیستم ضد لرزش قدرتمندی است که لرزش های ناشی از دست شما را به میزان قابل توجهی متوقف می کند.

از دیگر ویژگی های این لنز می توان به موتور فوکوس USM اشاره کرد. فوکوس خودکار در این دوربین بسیار سریع و دقیق است اما در عین حال بی صدا است. اگر به دنبال دوربینی برای عکاسی از سوژه های مختلف در فواصل کانونی متفاوت هستید، لنز 240-240 میلی متری کانن گزینه خوبی برای شماست.

Canon EOS R یکی از مقرون به صرفه ترین دوربین های بدون آینه کانن است. ابعاد کوچک و وزن بسیار سبک این دوربین آن را برای استفاده طولانی مدت مناسب می کند، اما باید توجه داشت که بدنه دوربین آب بندی نشده و در شرایط نامساعد جوی قابل استفاده نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS RP + RF 24-240mm IS USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS RP + RF 24-240mm IS USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه