نقد و بررسی دوربین کانن 1D X Mark III بدنه

مقدمه، مرور و بررسی

بدنه دوربین DSLR Canon EOS 1D X Mark III

نقد و بررسی دوربین کانن 1D X Mark III بدنه

مقدمه، بررسی تخصصی

دوربین بدنه Canon 1D X Mark III

نگاهی به دوربین Canon EOS 1D X Mark III

ما کانن را به عنوان یک شرکت محتاط می شناسیم، اما می توانیم بگوییم که دوربین Canon EOS-1D X Mark III در لبه تکنولوژی قرار دارد.

فناوری های جدیدی مانند فوکوس خودکار یادگیری عمیق، کنترل هوشمند نور، پشتیبانی از فرمت های HEIF و HDR PQ و کارت های حافظه اکسپرس CF، فیلم برداری داخلی 12 بیتی RAW 4K و بسیاری فناوری های دیگر در این دوربین گنجانده شده است.

در این دوربین، کانن ویژگی های دوربین های DSLR قدیمی را با دوربین های بدون آینه جدیدتر ترکیب می کند تا بدنه هیبریدی ارائه دهد. این دوربین را می توان یک دوربین آینده نگر دانست.

سنسور و کیفیت

این دوربین دارای سنسور 20.1 مگاپیکسلی فول فریم CMOS است که مشابه سنسور 1DX Mark II است، اما طبق گفته کانن، سنسور جدید مجهز به فیلتر پایین گذر بهتری است که در نتیجه تصاویر واضح تری ارائه می شود.

کانن همیشه بهترین و پیشرفته ترین دوربین های خود را در سری 1D ارائه می دهد و از این دوربین ها برای عکاسی حرفه ای در استودیوها، رویدادهای ورزشی و مواردی از این دست استفاده می شود.

1D X Mark III قدرت فوکوس و ضبط تصویر

سیستم فوکوس این سنسور از نوع Dual Pixel است که یکی از بهترین و سریع ترین فناوری های عکاسی در حال حاضر است. 1DX Mark III دارای 869/3 نقطه AF و 525 منطقه AF در نمای زنده است. به این قابلیت ها قابلیت تمرکز خودکار فالوور روی چشم را نیز اضافه کنید.

این دوربین می تواند تا 16 فریم در ثانیه در حالت منظره یاب و 20 فریم در ثانیه در حالت نمایش زنده با فوکوس خودکار و سیستم های ردیابی سوژه فعال در هر دو حالت فیلمبرداری کند.

هوش مرکزی

پردازنده 1DX Mark 3 که Digic X نام دارد، از محدوده ISO بین 100 تا 102/400 پشتیبانی می کند. این محدوده ISO را می توان بین 50 تا 200/819 افزایش داد.

سیستم فوکوس خودکار 191 نقطه ای در منظره یاب این دوربین دارای یک پردازنده مخصوص به نام Digic 8 است که وظیفه آن ردیابی سوژه و تشخیص چهره و سر است.

Canon ادعا می کند که پردازنده جدید Digic X می تواند تا 3.1 برابر بهتر از پردازنده Digic 6+ استفاده شده در 1DX Mark II عمل کند و راندمان پردازش فوکوس خودکار تا 380 برابر بهبود یافته است.

همچنین این پردازنده امکان ثبت 1000 عکس را در حالت عکاسی پیاپی فراهم کرده است که البته برای ذخیره آن به 2 حافظه CF Express نیاز خواهید داشت.

قدرت عکاسی و فیلمبرداری

در حالت ویدئو، 1DX Mark III قادر به ضبط ویدیوی خام با وضوح 5.5K و بدون کراپ 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه در حالت 10 بیتی 4:2:2 با C-Log است. از نظر محدوده دینامیکی، ویدیوها تا 12 استاپ را پشتیبانی می کنند.

طراحی و سایر ویژگی های Canon 1D X Mark III

در مورد طراحی بدنه باید گفت که دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که در برابر باد، باران و رطوبت مقاوم است. دکمه هایی نیز برای استفاده آسان در محیط های تاریک و روشن روی دوربین تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی های دوربین Canon 1D X Mark III می توان به پشتیبانی از بلوتوث، وای فای و GPS اشاره کرد که در کنار پورت اترنت گیگابیتی قرار گرفته اند. این دوربین از صفحه نمایش لمسی نیز بهره می برد.

اگرچه دوربین‌های بدون آینه با تکیه بر بدنه باریک‌تر، وزن سبک‌تر و قیمت پایین‌تر بازار را در سال‌های اخیر تسخیر کرده‌اند. اما دوربین های DSLR همچنان مورد توجه بسیاری از کاربران است و سری 1DX همچنان انتخاب اول بسیاری از عکاسان حرفه ای است و ترجیح می دهند با بدنه آشنا و قدیمی این دوربین کار کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن 1D X Mark III بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن 1D X Mark III بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه