نقد و بررسی دوربین کانن 5D Mark IV بدنه

مقدمه مرور و بررسی

بدنه دوربین DSLR Canon EOS 5D Mark IV

نقد و بررسی دوربین کانن 5D Mark IV بدنه

در نهایت شرکت کانون از نسل جدید دوربین های 5 بعدی یعنی دوربین Canon 5D Mark 4 آشکار شد این دوربین یکی از حرفه ای ترین دوربین های کانن است که در سپتامبر 1995 عرضه شد.

انتخابی شایسته برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای در هر زمینه…

دوربین Canon 5D Mark IV دارای بدنه پلاستیکی و فلزی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت سبک و قابل حمل است. فوکوس اتوماتیک و بسیار حرفه ای در این دوربین دیده می شود که یکی از ویژگی های عالی و منحصر به فرد این محصول است.

Canon 5D Mark 4 برای عکاسان حرفه ای که می خواهند بهترین دوربین را داشته باشند این می تواند یکی از گزینه های اصلی برای خرید باشد! با خرید دوربین 5D Mark IV از خانواده کانن می توانید از عکاسی یا فیلم برداری با فوکوس بالا اطمینان حاصل کنید و از تماشای تصاویر و فیلم های ضبط شده لذت ببرید.

ویدیوی بررسی دوربین Canon 5D Mark IV در یوتیوب

لازم به ذکر است که این دوربین قابلیت فیلم برداری 4k را دارد که مزیت بزرگی محسوب می شود. علاوه بر این قابلیت اتصال دوربین به تلفن همراه با استفاده از یک برنامه خاص از دیگر ویژگی های این محصول است.

توضیحات بالا تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد دوربین 5D Mark IV است. خرید دوربین Canon 5D Mark IV این یک فرصت عکس خوب برای شما فراهم می کند.

اگر در نگاه اول به دوربین 5D Mark IV و دوربین قبلی 5D mark III نگاه کنیم وضوح تصویر 30 مگاپیکسلی پردازنده نسل جدید DIGIC 6+ که دارای سیستم فوکوس Dual Pixel است توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اما اگر بخواهید نگاه دقیق تری به این دوربین بیندازید متوجه پیشرفت های زیادی خواهید شد.

برای مشاهده دقیق سایر تحولات با ما همراه باشید.

سنسور استفاده شده در این دوربین یک سنسور حرفه ای است که حساسیت آن به نور 50 تا 102400 می باشد. جدا از این حساسیت این سنسور به فناوری Dual Pixel AF نیز مجهز شده است. در قسمت فوکوس باید گفت که دوربین 5D mark IV دارای سیستم فوکوس اتوماتیک می باشد. این سیستم فوکوس می تواند به طور همزمان روی 61 نقطه فوکوس روی قاب فوکوس کند.

اگر دوربین را روی حالت عکاسی پیاپی قرار دهید در هر ثانیه 7 عکس با کیفیت ثبت می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر حالت ضبط دوربین را روی HD تنظیم کنید می توانید فیلم هایی با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

دوربین 5D Mark IV گزینه های پیشرفته زیادی دارد که برای کاربران بسیار مفید است. به عنوان مثال فناوری Dual Pixel Raw وجود دارد که کاربران می توانند با استفاده از این فناوری و برنامه هوشمند Canon Digital Photo Professional از آن برای اصلاح عدم دقت فوکوس استفاده کنند.

مقدمه بررسی تخصصی

دوربین بدنه Canon 5D Mark IV

سنسور تصویر

دوربین حرفه ای 5D از سنسور تصویر 30.4 مگاپیکسلی استفاده می کند. اما نمی توان گفت که این سنسور بالاترین وضوح را در بین دوربین های DSLR دارد. زیرا دوربین های دوگانه 5Ds دارای سنسور تصویر 50 مگاپیکسلی هستند که بالاترین سنسور در بین دوربین های dslr است.

اما دوربین 5D IV به دوربین نیکون D810 که 36 مگاپیکسل است نزدیکتر است.

توجه: اگر از لنزهای حرفه ای با دوربین 5D IV استفاده می کنید وضوح 30 مگاپیکسلی به شما امکان می دهد عکس ها را با فرمت RAW ضبط کنید. تصاویر این دوربین بهترین وضوح ممکن را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با زوم کردن روی عکس های گرفته شده با آن این کار را انجام دهید. Canon Mark 4 ببینید

همچنین محدوده ISO دوربین مارک 4 در مقایسه با دوربین Mark 3 از 25600 به 32000 افزایش یافته است. این افزایش منجر به افزایش نسبت سیگنال به نویز و در نهایت افزایش دامنه دینامیکی شد.

دامنه داینامیک گسترده دوربین های کانن یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران است. به جرات می توان گفت که 5D Mark IV علاوه بر حسگر تصویر دامنه دینامیکی خود را مدیون پردازنده Digic 6 نیز هست.

فوکوس خودکار حرفه ای را تجربه کنید

تنها ویژگی خاص این دوربین سنسور تصویر نیست! دوربین 5D mark IV دارای سیستم فوکوس خودکار حرفه ای است. Canon از سنسور فوکوس خودکار Dual Pixel بر روی سنسور فول فریم استفاده می کند که کاملاً شبیه دوربین 80d است.

این فناوری اولین بار در دوربین 70D معرفی شد و در دوربین 800D به کمال رسید. سیستم فوکوس 5 بعدی در دوربین 7D mark II نیز موجود است اما با این تفاوت که سنسور تصویر کوچکتری به نام APS-C دارد.

استفاده از این قابلیت برای فیلمبرداران حرفه ای که از دوربین های DSLR استفاده می کنند گزینه بسیار هوشمندانه ای است. با دوربین 5D Mark IV به راحتی می توانید با سرعت بالا شروع به عکاسی کنید.

فناوری Dual Pixel هر یک از سنسورهای تصویر را به دو قسمت تقسیم می کند تا سنسور دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فاز باشد. این تابع به جای سیستم کنترل تشخیص قدیمی استفاده می شود.

مشخصات تیراندازی

به گفته این شرکت دوربین های Canon 5D برای عکاسی مناسب هستند. این دوربین یک دوربین بسیار کاربردی برای افرادی است که به اندازه عکاسی از عکاسی لذت می برند.

دوربین 5d mark iv جایگاه خود را در بین دوربین های فیلمبرداری محکم کرده است.

این دوربین قادر به تصویربرداری با کیفیت 4k و 30 فریم در ثانیه است که نسبت به دوربین 5d iii پیشرفت بسیار زیادی دارد. همچنین کیفیت تصویر این دوربین در حالت dsi 4k با رزولوشن 4096×2160 می باشد.

دوربین 5d mark iv هنگام ضبط ویدیوی 4k مشکل دارد. عکسبرداری با این فرمت دوربین از کل سنسور استفاده نمی کند و تصاویر را با ضریب 1/74 ضبط می کند. این مشکل باعث شده است که زاویه دید لنزهای نصب شده بر روی این دوربین کمتر از زاویه دید واقعی باشد.

طراحی بدنه

دوربین Canon 5D Mark 4 از نظر طراحی بدنه شباهت زیادی به دوربین 5D Mark 3 دارد اما تغییرات زیادی مانند انتقال پورت کنترل از راه دور به جلو در آن دیده می شود.

همچنین تعداد درب های لاستیکی در این محفظه افزایش یافته و آن را در برابر رطوبت و نفوذ گرد و غبار بسیار مقاوم کرده است.

دوربین 5D mark IV حدود 10 درصد سبک تر از دوربین 5D mark III است. وزن این دوربین حدود 890 گرم است. با این وزن می توانید به راحتی دوربین را با خود حمل کنید و در هر مکانی از آن استفاده کنید.

جنس بدنه Mark 4 ترکیبی از پلاستیک و فلز است اما نکته اینجاست که با در دست گرفتن آن حس یک دوربین پلاستیکی درجه 2 را نخواهید داشت! تجربه استفاده از این دوربین قطعا بسیار خوشایند خواهد بود و استفاده از یک دوربین پیشرفته را احساس خواهید کرد.

روش های انتقال

درست مانند سایر دوربین های DSLR این دوربین دارای وای فای داخلی است. با این سیستم می توانید به راحتی با اپلیکیشن موبایل Camera Connect به دوربین متصل شوید و با موبایل خود دوربین را کنترل کنید.

همچنین می توانید فایل های موجود در دوربین را با Wi-Fi به دستگاه های دیگر انتقال دهید.

دوربین 5D mark iv علاوه بر سیستم وای فای دارای سیستم NFC است که با استفاده از این عملکرد می توانید گوشی های دارای NFC را به راحتی به دوربین متصل کنید.

قابلیت دیگری که این دوربین دارد این است که اگر جی پی اس را روشن کنید می توانید محل دقیق عکس ها را با عکس ذخیره کنید.

نتیجه گیری

با توجه به متن بالا می توان گفت دوربین 5D Mark IV این یکی از بهترین و حرفه ای ترین دوربین های dslr است.

خرید دوربین Canon 5D Mark 4 این یک گزینه هوشمند برای همه عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای است که آنها را برای سال ها از خرید و ارتقاء دوربین باز می دارد.

اگر یک عکاس حرفه ای هستید یا می خواهید منحصر به فردترین تصاویر ممکن را ثبت کنید حتما این دوربین را در لیست خود قرار دهید.

قیمت دوربین Canon 5D Mark IV شاید به نظر شما بالا باشد اما مطمئن باشید با خرید آن یکی از پیشرفته ترین و باکیفیت ترین دوربین های دنیا را همراه خود خواهید داشت.

SKU:

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن 5D Mark IV بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن 5D Mark IV بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه