نقد و بررسی دوربین کانن 70D بدنه

مقدمه مرور و بررسی

بدنه دوربین Canon EOS 70D DSLR

نقد و بررسی دوربین کانن 70D بدنه

چرا دوربین 70d؟

اگر می خواهید کار خود را در دنیای عکاسی و فیلمبرداری شروع کنید حتما در مورد دوربین Canon 70d شنیده اید که یکی از بهترین دوربین های زمان خود بود و با تولید خود دنیای دوربین های DSLR را متحول کرد. اما اکنون دوربین Canon 70d دیگر تولید نمی شود.

می توان گفت که قیمت دوربین کانن 70d به دلیل سال ساخت پایین است و کیفیت عکاسی و فیلم برداری با کیفیت بسیار بالاتری را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت دوربین کانن 70d

همانطور که گفتیم این دوربین 70d دیگر تولید نمی شود و قیمت دوربین 70d بسته به عملکرد و تمیزی دوربین متفاوت است. بله درست خواندید بستگی به شغل دارد یعنی بعد از این همه سال دیگر دوربین بند نیست اما جای نگرانی نیست برای مشاوره و قیمت خرید یا فروش می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید .

دوربین 70d این نسخه به روز شده دوربین 60d است که بعداً توسط دوربین 80d رایج شد.

یک سنسور CMOS با دقت 21 مگاپیکسل و دقت موثر 20 مگاپیکسل که ابعاد سنسور آن APS-C (22.5 x 15 میلی متر) است.

علاوه بر این این دوربین از یک پردازشگر تصویر قدرتمند Digic 5+ استفاده می کند که به آن اجازه می دهد به طور مداوم با سرعت 7 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار 45 نقطه ای که همگی نقاط فوکوس متقاطع یا متقاطع هستند عکاسی کند.

سیستم فوکوس خودکار به شما کمک می کند تا تصاویری با وضوح بسیار بالا بگیرید.

علاوه بر این سرعت 7 فریم در ثانیه است Canon 70D امکان ضبط ویدیوی Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه (در فرمت MOV) یا 60 فریم در ثانیه در فرمت MP4 تا ISO 25600 را فراهم می کند.

علاوه بر این دوربین 70D به شما این امکان را می دهد که فیلم های اسلوموشن را با سرعت 60 فریم در ثانیه تا حداکثر حساسیت ISO 25600 در نور بسیار کم ضبط کنید.

علاوه بر این این دوربین از صفحه نمایش LCD 3 اینچی با وضوح 1040000 نقطه و چشمی اپتیکال استفاده می کند که شباهت زیادی به دوربین 6d mark ii دارد.

Canon EOS 70D دوربینی با قابلیت های قابل توجه عکاسی و فیلم برداری و عملکرد عالی در بخش فوکوس خودکار در نظر گرفته می شود. این دوربین با 45 نقطه کانونی تصاویر واضحی را ارائه می دهد.

علاوه بر این شاتر این دوربین نیز تغییر یافته است حداکثر سرعت شاتر این دوربین 1/8000 فریم بر ثانیه و حداقل سرعت شاتر 30 فریم در ثانیه است.

ISO محدود است دوربین کانن 70d بین 100 تا 12800 قرار دارد و می توان آن را تا 25600 افزایش داد که به شما امکان می دهد حتی در شرایط کم نور عکس های با کیفیت خوب ثبت کنید.

همچنین می توانید تصاویر خود را در فرمت Raw فشرده نشده ذخیره کنید.

مقدمه بررسی تخصصی

دوربین بدنه کانن 70D

سنسور دوربین 70D

دوربین Canon EOS 70D از سنسور CMOS دو نقطه ای APS-C استفاده می کند. مزیت این سیستم وجود نقاط تشخیص فاز بر روی سنسور است که در مقایسه با سایر دوربین های DSLR معمولی فوکوس دقیق و سریع تری را به شما می دهد.

این دوربین با رزولوشن 20 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر قدرتمند Digic 5+ تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد.

این در حالی است که دوربین 70D از سنسور 20 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 5 بهره می برد.

این موضوع باعث شده تا عکاسان بهبود قابل توجهی در کیفیت عکس در دوربین Canon 70D تجربه کنند.

هماهنگی بالای سنسور APS-C و پردازشگر تصویر Digic 5+ منجر به دوربینی سریع شد. ISO این دوربین از 100-12800 قابل تغییر است. امکان افزایش آن به 25600 نیز وجود دارد.

استفاده از پردازنده Digic 5+ در دوربین کانن 70D به شما امکان می دهد با سرعت 7 فریم در ثانیه و همچنین وضوح Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه (با فرمت MP4) و 30 فریم در ثانیه عکس بگیرید. ضبط ویدیو با فرمت MOV.

علاوه بر این کیفیت تصویربرداری پیوسته به 110 تصویر (با فرمت JPEG) و 25 تصویر (در فرمت RAW) ارتقا یافته است. در حالی که دوربین 70D می تواند 65 عکس (با فرمت JPEG) و 16 عکس (با فرمت RAW) بگیرد.

شرکت کانن در واقع با معرفی این دوربین به شکایات کاربران در مورد آپدیت محدوده دینامیکی پاسخ داده است. به طور خاص سونی فناوری حسگر دوربین های خود را در حوزه دامنه دینامیکی بهبود بخشیده است.

شرکت Canon دوربین را ارائه می دهد Canon 70D این یک گام بزرگ رو به جلو برداشت و نشان داد که سنسور این دوربین از محدوده دینامیکی بهتری نسبت به دوربین 60D برخوردار است.

در عین حال سنسور نوردهی 7560 پیکسلی RGB+IR این دوربین نوردهی بسیار دقیقی را ارائه می دهد که می توان از آن برای ثبت عکس های واضح با رنگ های طبیعی تر استفاده کرد.

همچنین Flicker Detection در نور کم و نوردهی طولانی نتایج عالی دارد.

مشخصات صفحه نمایش

دوربین Canon EOS 70D دارای صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی TFT-LCD با 1.04 میلیون نقطه است. این نمایشگر به صورت متحرک طراحی شده است که به شما امکان می دهد به راحتی آن را از گوشه های پایین و بالا مشاهده کنید سلفی بگیرید و در گوشه های تنگ دسترسی راحت تری داشته باشید.

همچنین عملکرد Live View این دوربین یکی از بهترین انواع در بین دوربین های DSLR است که پوشش 95 درصدی را نشان می دهد و قادر است ترکیب بندی را با نهایت دقت انجام دهد.

سیستم نمای زنده دوربین 70D امکان دسترسی به حالت های مختلف فوکوس خودکار را فراهم می کند و می توانید به راحتی نقطه فوکوس را تنها با یک لمس جابه جا کنید.

منوی کوتاهی که در هنگام عکاسی با نمای زنده ظاهر می شود کار را برای کاربر دوربین آسان می کند. در دو طرف این منو گزینه های مختلفی برای تنظیمات عکاسی دیده می شود.

از جمله آنها می توان به (انتخاب نوع فوکوس خودکار انتخاب عکاسی تک یا پیوسته اندازه گیری و کیفیت کلیدهای بازگشت تنظیم تراز سفیدی سبک تصویر تغییر حالت نوردهی خودکار و انتخاب فیلتر) اشاره کرد.

بدنه و طراحی

دوربین کانن 70D نیز طراحی کلاسیک دوربین های نیمه حرفه ای کانن را دارد و در ساخت آن از پلی کربنات و منیزیم استفاده شده و کیفیت ساخت عالی و مستحکمی دارد.

این دوربین به لطف بدنه ارگونومیک به راحتی حتی با یک دست قابل استفاده است. حالت انگشتان روی بدن حالت کف دست و نشستن انگشت شست پشت دوربین بسیار حرفه ای و حساب شده طراحی و ساخته شده است که دوربین کاملا در دست قفل شده و به آن می چسبد.

وزن این دوربین 755 گرم است که آن را در رده نیمه سبک شرکت کانن قرار می دهد وزن مناسب 70d به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی دوربین را با خود حمل کند و همچنین تعادل خوبی در هنگام استفاده از لنزهای سنگین داشته باشد. بین لنز و دوربین ایجاد می شود و دوربین را در دست امن تر می کند.

نکته ناراحت کننده در مورد این دوربین عدم عایق بودن آن است بدنه ایکسل و موم شده امکان استفاده آسان از دوربین را در هر شرایطی فراهم می کند اما برای استفاده از کاورهای محافظ باید در شرایط نامساعد جوی از این دوربین استفاده کنید.

محل قرارگیری دکمه های کنترلی بسیار شبیه به دوربین 60D است به جز تغییر جزئی در شکل فیزیکی منوی Q یا Quick Menu و دکمه پخش.

اما سوئیچ جدیدی که روی این دوربین نصب شده و بین شاتر و سوئیچ کنترلی چرخشی قرار گرفته است سوئیچی است که به شما امکان می دهد با استفاده از آن حالت های فوکوس خودکار مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

در این دوربین بین دکمه فرمان (دنده) و دکمه شاتر دکمه انتخاب ناحیه AF قرار می گیرد. که به طور ویژه برای عکاسی از طریق منظره یاب طراحی شده است.

فشار دادن این دکمه به کاربر امکان می دهد بین چهار حالت منطقه AF چرخه کند. این حالت ها در بالای منظره یاب نمایش داده می شوند.

از میان دکمه های سمت راست بالای دوربین تنها دکمه های انتخاب AF و ISO در هنگام نگاه کردن به منظره یاب در دسترس هستند.

دکمه های دیگر را می توان با نگاه کردن به صفحه نمایش LCD در بالای دوربین تغییر داد. در سمت راست یک دکمه اندازه گیری دکمه روشنایی پنل LCD وجود دارد.

در سمت چپ دوربین Canon 70d یک دکمه مد (چرخ دنده بالای بدنه دوربین برای حالت ها) قرار دارد که دارای مکانیزم قفل برای جلوگیری از تغییرات در حرکات ناگهانی است.

در سمت راست دوربین در امتداد نمایشگر دسترسی مستقیم به حالت های فوکوس خودکار درایو (حالت های عکاسی پیوسته) ISO و حالت های نوردهی وجود دارد.

در سمت راست یک دکمه اندازه گیری دکمه روشنایی پنل LCD وجود دارد. چند تفاوت کوچک دیگر نیز بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال 80D دارای یک پورت هدفون اضافی است و همچنین یک گزینه اضافی در چرخش حالت (دنده بالای بدنه دوربین) وجود دارد.

یکی از نقاط ضعف طراحی بدنه این دوربین عدم وجود دکمه جوی استیک در فوکوس خودکار است.

((جوی استیک یک دکمه چرخشی است که اطلاعات زاویه خود را به صورت دو بعدی یا سه بعدی به کامپیوتر ارسال می کند.)) البته چندین گزینه دیگر نیز برای تغییر جهت نقاط فوکوس یا مناطق فوکوس در کادر تصویر وجود دارد.

مشخصات فوکوس

این دوربین قابلیت فیلم برداری Full HD با وضوح 1080.60p را دارد و می تواند از فوکوس خودکار پیوسته در طول فیلم استفاده کند.

علاوه بر این سیستم تصویربرداری دوربین از سیستم Dual Pixel CMOS AF استفاده می کند که با استفاده از صفحه نمایش لمسی 3 اینچی به راحتی می توان به آن دسترسی داشت.

همچنین این دوربین دارای حالت فیلمبرداری HDR است. با انتخاب این سیستم می توانید روشنایی و تاریکی را با کنتراست و دقت بالا ثبت کنید.

عملکرد این سیستم (حالت HDR) این است که دوربین به طور همزمان دو تصویر را با نوردهی متفاوت ثبت می کند.

(تصویر معمولی و تصویر کم نور)

در مرحله بعد در حین پخش ویدئو این سیستم به طور خودکار این دو تصویر را با هم ترکیب می کند و نتیجه یک ویدئو با محدوده دینامیکی بالاتر است.

این فیلمبرداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام می شود البته در حین پخش فشرده تصویری با کیفیت (30 فریم در ثانیه) ارائه می دهد که محدوده دینامیکی بالایی برای کاربر دارد.

از دیگر ویژگی های سیستم فیلمبرداری 70D می توان به ضبط ویدیوی تایم لپس و جک هدفون و میکروفون اشاره کرد که به شما امکان می دهد کنترل صوتی پیشرفته و دقیقی در حین فیلم برداری داشته باشید.

پورت ارتباطی

عکس ها و فیلم های ضبط شده با این دوربین در کارت حافظه SD (تا 128 گیگابایت) ذخیره می شوند. علاوه بر این پورت های USB و HDMI در سمت چپ دوربین قرار گرفته اند و انتقال اطلاعات و اتصال به پخش کننده های تصویری و صوتی را آسان می کنند.

علاوه بر این با استفاده از اپلیکیشن رایگان Canon Camera Connect و برقراری ارتباط بی سیم می توانید عکس ها و ویدیوهای خود را به تلفن همراه یا تبلت خود انتقال دهید و به سرعت از آن ها در فضای آنلاین Canon به نام Canon Connect Station CS100 نسخه پشتیبان تهیه کنید.

علاوه بر این سیستم Wifi و NFC این دوربین به شما این امکان را می دهد تا با نصب برنامه ای بر روی سیستم های خود به راحتی عکس ها و فیلم های خود را انتقال دهید. یا حتی می توانید تنظیمات نوردهی و شاتر را از گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

خلاصه

اگرچه این دوربین دارای نقاط ضعفی از جمله: نداشتن دکمه جوی استیک است. اما با این حال به دلیل ویژگی های پیشرفته و قیمت مقرون به صرفه گزینه بسیار خوبی برای آن است یک دوربین 70d بخرید در نظر گرفته شده است

البته باید در نظر داشته باشید که مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که نیازهای خود را بشناسید.

به عنوان مثال اگر هدف شما این است دوربین Canon 70d بخرید این یک عکسبرداری حرفه ای است. این دوربین گزینه خوبی برای خرید نیست اما اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده اید و به دنبال یک دوربین نیمه حرفه ای هستید این دوربین به راحتی می تواند نیازهای شما را برآورده کند باید در نظر داشته باشید که این دوربین دیگر توسط نسل جدید این دوربین تولید نمی شود. دوربین Canon EOS 80D اکنون یکی از پرفروش ترین دوربین های کانن است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن 70D بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن 70D بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه