نقد و بررسی دوربین کانن 7D Mark II بدنه

مقدمه، مرور و بررسی

بدنه دوربین DSLR Canon EOS 7D Mark II

نقد و بررسی دوربین کانن 7D Mark II بدنه

دوربین Canon 7D Mark 2 یکی از محصولات با کیفیت و حرفه ای کانن است. این دوربین منحصر به فرد از سنسور 20 مگاپیکسلی سایز APS-C بهره می برد که می توان تنها تفاوت عمده این دوربین با دوربین های فوق حرفه ای کانن را سنسور برش فریم 7 بعدی دانست.

سنسور CMOS دوربین 7D عملکرد و کیفیت خوبی در نور کم دارد و کاربر می تواند با ISO تا 16000 به صورت بومی عکاسی کند. لازم به ذکر است که این مقدار ISO در حالت قابل ارتقا تا 51200 قابل افزایش است.

ویدیوی بررسی دوربین 7d mark ii در یوتیوب

دوربین Canon 7D Mark II از صفحه نمایش LCD 3 اینچی با وضوح 1.04 میلیون نقطه استفاده می کند. علاوه بر این، این دوربین مجهز به GPS می تواند اطلاعات جغرافیایی هر عکس را روی آن ثبت کند.

مغز هوشمند دوربین Canon 7D یک جفت پردازنده DIGIC 6 است. این پردازنده وظیفه فوکوس و پردازش تصویر را در کمترین زمان ممکن بر عهده دارد تا جسمی را گم نکنید! همچنین به لطف این پردازنده دوربین شما این قدرت را دارد که به صورت مداوم با سرعت 10 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و با کیفیت Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم بگیرد.

طبق گفته سازنده اصلی، شاتر با کیفیت و بادوام به کار رفته در Canon 7D Mark 2 دارای عمر مفید 200000 عکس است.

با بررسی دقیق دوربین Mark 2 در آینده با دوربین Mark 2 همراه باشید…

مقدمه، بررسی تخصصی

دوربین بدنه Canon 7D Mark II

طراحی و ساخت

قطعا استفاده و دست زدن به این دوربین حس یک عکاس حرفه ای را در شما ایجاد می کند. همانطور که انتظار می رفت طراحی بدنه این دوربین مشابه دوربین نسل اول 7D است و تغییر چندانی احساس نمی شود.

بدنه دوربین Canon 7D Mark 2 از فلز منیزیم ساخته شده است و این ساختار استحکام و دوام این دوربین را بسیار افزایش می دهد. استفاده از یک لایه پلاستیکی با کیفیت که حس پوست را به کاربر منتقل می کند، کیفیت نهایی بدنه دوربین را نیز افزایش داده است.

مانند قبل، این پلاستیک دکمه های دوربین را در خود جای داده است که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت هستند. این کار با دوربین را بسیار آسان تر می کند.

به طور خلاصه می توان گفت که بدنه ارگونومیک 7D حتی بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد و مشکلی برای دوربین ایجاد نخواهد کرد.

سنسور

مانند اکثر دوربین های کانن، Canon 7D Mark II از سنسور 22 میلی متری APS-C استفاده می کند. کیفیت این سنسور نیز خوب به نظر می رسد; با استفاده از این سنسور، تصاویر تا ISO 3200 تار و نویز جزئی را تجربه خواهند کرد و کیفیت تصویر تا ISO 6400 مسلما عالی است.

سنسورهای APS-C دارای ضریب برش 1.5 هستند. هرچه اندازه این سنسور بزرگتر باشد، دوربین شما پوشش تصویر بیشتری خواهد داشت. اساس رایج این مقیاس ها دوربین های فول فریم 36 میلی متری هستند (اگرچه سنسورهایی بزرگتر از 36 میلی متر وجود دارند).

اگر قصد چاپ عکس های خود را در اندازه های بزرگ دارید باید به مگاپیکسل این دوربین نیز اشاره کنیم. این روزها مگاپیکسل ها به طور فزاینده ای برای فضای تبلیغاتی دوربین تبدیل شده اند، اما در برخی موارد نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. سنسور این دوربین 20 مگاپیکسلی است که عدد خوبی است.

به طور کلی برای ارزیابی کیفیت یک دوربین می توان گفت که هر چه تعداد مگاپیکسل روی سنسور بیشتر باشد، کیفیت نهایی برای شما بالاتر خواهد بود.

ناگفته نماند که این دوربین می تواند تصاویر را با فرمت RAW نیز ضبط کند که کیفیت بسیار بالاتر و طیف رنگی بهتری دارد.

پردازنده و ویژگی ها

پردازنده استفاده شده در این دوربین که با نام DIGIC 6 Dual شناخته می شود، همان پردازنده ای است که در 2 مدل محبوب کانن یعنی 5Ds و 5D Mark IV شاهد آن بودیم.

قدرت بالای این پردازنده را می توان در آنالیز تصاویر حجیم گرفته شده با فرمت RAW دید. نکته منفی این دوربین را می توان عدم وجود یک تثبیت کننده خوب در کنار این پردازنده دانست که وجود آن می تواند کیفیت عکس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در مورد طیف رنگی دوربین 7D M2 باید گفت که هر دو طیف رنگی RGB و Adobe RGB در این دوربین پشتیبانی می شوند. رنگ های بیشتری در حالت Adobe RGB موجود است.

ISO و نوردهی

مقدار ISO در دوربین به حساسیت سنسور به نور مربوط می شود. با افزایش مقدار ISO، امکان ایجاد نویز و یخ زدگی روی تصاویر وجود دارد. رتبه کلی Canon 7D Mark II در بخش ISO را می توان خوب در نظر گرفت.

این دوربین در تست های انجام شده تا ISO 3200 مقداری نویز ثبت می کند و تا ISO 6400 کیفیت بسیار خوبی دارد.توجه داشته باشید که تمامی این عوامل در حالت RAW متفاوت احساس می شوند و میزان نویز افزایش می یابد.

کل محدوده ISO این دوربین بین 100 تا 51200 است که نمی توان آن را یک مقدار منحصر به فرد در نظر گرفت!

فوکوس خودکار

دوربین 7D Mark II مجهز به سیستم فوکوس خودکار Contrast Detection است که بر اساس کنتراست رنگ در محیط کار فوکوس می کند.

ضعف بزرگ این سیستم عدم توانایی آن در محیط هایی است که طیف رنگی مشابهی دارند و رنگ های آنها به هم نزدیک است. برای حل این مشکل کانن از سیستم دیگری به نام Phase Detection در این دوربین استفاده می کند. این سیستم سوژه شما را با توجه به فاصله سوژه ها تا دوربین فوکوس می کند.

عملکرد کلی این دوربین در قسمت فوکوس خودکار را می توان خوب دانست و قطعا رضایت کاربر را جلب خواهد کرد. علاوه بر این، تعداد نقاط فوکوس 7D Mark II 65 است.

مانیتور و منظره یاب

ما همیشه صفحه نمایش و کیفیت اپتیکال خوبی در دوربین های رده بالا داریم. کیفیت مانیتور در این دوربین نیز با توجه به قیمت 1799 دلاری و سال ساخت بسیار خوب است.

این دوربین از ال سی دی 1 میلیون 40 هزار نقطه ای استفاده می کند که اندازه آن 3 اینچ است. از معایب این مانیتور باید به لمس نکردن آن اشاره کرد که برای دوربینی از این دسته بد است.

در بالای این صفحه از منظره یاب نوری با پوشش 100% استفاده شده است که میدان دید کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

فیلمبرداری

کانن در قسمت تصویربرداری دوربین‌های خود سنگ تمام نمی‌گذارد و رضایت مصرف‌کننده را جلب می‌کند.

دوربین Canon 7D Mark II می تواند فیلم ها را با کیفیت Full HD با سرعت 60-50-30-25 و 24 فریم بر ثانیه ضبط و ذخیره کند.

علاوه بر این، 7D Mark 2 از یک بلندگوی مونو نیز استفاده می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن 7D Mark II بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن 7D Mark II بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه