نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

مقدمه، مرور و بررسی

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II از دیگر سری لنزهای NIKKOR است و به آن لنز زوم می گویند. همانطور که از نام این لنز مشخص است، این لنز دارای فاصله کانونی متغیر از 18 تا 200 میلی متر است و همانطور که می دانید این عدد نشان دهنده قابلیت های لنز زوم است. این لنز در رده لنزهای میان رده نیکون قرار می گیرد و بسیار بادوام و تصفیه شده است. در واقع این لنز برای افراد مبتدی مناسب است. این لنز طیف وسیعی از واید تا تله فوتو را ارائه می دهد و برای شروع یک انتخاب هوشمندانه است. اگر یک عکاس ورزشی هستید یا می خواهید عکس های شگفت انگیزی از حیات وحش و مناظر ثبت کنید، حتما باید این لنز را در لیست خرید خود قرار دهید. در واقع این لنز برای استفاده در تمام جنبه های تله فوتو بسیار خوب عمل می کند. علاوه بر این، باید به شما بگوییم که لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II نیز گزینه خوبی برای عکاسی پرتره است. اما از آن می توان در دوربین های فول فریم نیز استفاده کرد با این تفاوت که با نصب این لنز بر روی دوربین های فول فریم فاصله کانونی آن به 27-300 میلی متر تغییر می کند.

مانند بسیاری از لنزهای نیکون، Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II به یک موتور فوکوس خودکار قدرتمند مجهز شده است. این لنز مجهز به سیستم فوکوس خودکار اولتراسونیک است که فوکوس دقیق و سریع را نشان می دهد. همچنین به راحتی می توانید از قابلیت فوکوس دستی این لنز استفاده کنید و سوژه های خود را به راحتی فوکوس کنید. این لنز مجهز به یک دیافراگم دایره ای 7 تیغه است که به شما امکان می دهد بوکه های زیبایی خلق کنید. با استفاده از این لنز می توانید با زاویه دید گسترده عکس بگیرید تا تله فوتو با وضوح بسیار بالا ضبط کنید. Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II دارای لنز اپتیکال بسیار حساس و دقیق است و یکی از بهترین لنزهای نیکون محسوب می شود. این لنز در 30 جولای 2009 به بازار جهانی عرضه شد.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

سیستم فوکوس لنز

شرکت نیکون با تجهیز این لنز به سیستم فوکوس موتور اولتراسونیک; فوکوس دقیق و سریع را به این لنز قدرتمند اضافه کرد. علاوه بر این، استفاده از این موتور فوکوس خودکار در این لنز باعث فوکوس بسیار بی صدا و روان شد. فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود و می توانید لنز خود را به فیلتر مجهز کنید. حداقل فاصله کانونی در این لنز 50 سانتی متر است. این بدان معناست که برای اینکه بتوانید سوژه های خود را فوکوس کنید، باید حداقل 50 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. علاوه بر فوکوس خودکار بسیار حرفه ای، می توانید به راحتی از عملکرد فوکوس دستی این لنز استفاده کنید. فوکوس دستی در این لنز توسط حلقه تعبیه شده در لنز انجام می شود و در واقع می توانید به راحتی از طریق حلقه فوکوس روی سوژه خود فوکوس کنید زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه دلخواه را ارائه نمی دهد. باید حالت فوکوس را تغییر دهید. این لنز برخلاف مدل های قبلی از دقت بالایی برای فوکوس روی سوژه در فواصل کانونی طولانی برخوردار است.

دیافراگم و فاصله کانونی

این لنز به دیافراگم F/3.5-6.3 تا F/22-F36 مجهز شده است که به شما امکان می دهد حتی در نور کم نیز تصاویر واضحی بگیرید. نیکون این لنز را به دیافراگم 7 تیغه دایره ای مجهز کرده است که دیافراگم کاملا دایره ای دارد. بدین ترتیب تصاویر خارج از فوکوس شما به یک بوکه زیبا مجهز شده و پس زمینه شما همیشه بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود. از آنجایی که این لنز دارای طیف وسیعی از فواصل کانونی است، دیافراگم آن در فواصل کانونی مختلف متفاوت است.

همانطور که می دانید این لنز را لنز زوم می نامند و دلیل محبوبیت آن فاصله کانونی آن است. لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II فاصله کانونی 18-200mm را در اختیار کاربر خود قرار می دهد که با آن می توانید تله فوتوهای زیبایی را ثبت کنید. این لنز به طور خاص برای دوربین های DX-mount (غیر فول فریم) طراحی شده است، اما زمانی که این لنز را روی دوربین فول فریم خود نصب می کنید، می تواند در دوربین های فول فریم با پایه DX نیز استفاده شود. فاصله کانونی آن از 27 تا 300 میلی متر متغیر است. این لنز حرفه ای برای عکاسی از تصاویر ورزشی، عکاسی از منظره و عکاسی حیات وحش مناسب است. پس باید در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید از این لنز در عکاسی روزمره استفاده کنید، باید لنز دیگری را انتخاب کنید.

طراحی و بدنه لنز

همانطور که می دانید تمامی لنزهای نیکون کیفیت خوب و قابل قبولی دارند. لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II مانند سایر لنزهای شرکت کانن از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی برای اولین بار این دوربین را در دست بگیرید، متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. جنس بدنه این لنز حرفه ای از آلیاژ منیزیم بوده و تمام بدنه آن از فلز ساخته شده است. وزن این لنز 565 گرم است که وزن مناسبی برای چنین لنزی است. یک چیز ناراحت کننده در مورد این لنز این است که ایکسل و موم نشده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی از لنز در شرایط آب و هوایی نامطلوب استفاده کنید. متاسفانه این قابلیت در لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED VR II وجود ندارد و برای استفاده در شرایط نامساعد باید از کلاهک های محافظ استفاده کنید.

طول این لنز 97 میلی متر و قطر آن 77 میلی متر است و پایه آن برای سهولت در استفاده طراحی شده است. اندازه سوراخ این فیلتر برابر با 72 میلی متر است. و می توانید از تمامی فیلترها در این اندازه استفاده کنید و از لنز گران قیمت خود محافظت کنید و جلوه های زیبای زیادی به عکس های خود اضافه کنید. نکته قابل توجه دیگر در مورد این لنز تثبیت آن است. این لنز مجهز به سیستم تثبیت کننده 4 محوره است و قادر است لرزش های ناشی از دست دادن را تا 4 مرحله متوقف کند. در مورد لنزهای این لنز باید به شما بگوییم که 16 لنز در 12 گروه استفاده می شود; عناصر نوری ویژه این لنز شامل 2 عنصر ED و 3 عنصر کروی است. استفاده از این عناصر در این لنز باعث کاهش چشمگیر خطای کروماتیک شده و از ایجاد سایه و شبح در لنز جلوگیری کرده است.

نتیجه گیری

این لنز فاصله کانونی از واید تا تله را به شما ارائه می دهد. این محدوده فاصله کانونی گسترده به شما امکان می دهد به راحتی از سوژه های مختلف در فواصل کانونی مختلف عکس بگیرید. لازم به ذکر است که این لنز در رده میانی نیکون قرار دارد و به لنزهای نیمه بودجه معروف است; اگر به دنبال دوربینی هستید که بتوانید از هر سوژه ای عکس بگیرید، این لنز می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه