نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

مقدمه، مرور و بررسی اجمالی

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید، حتماً نام لنزهای 35 میلی متری را شنیده اید. این سری لنز به لطف قیمت مناسب در کنار کیفیت و وضوح عالی تصاویر شگفت انگیزی را به شما ارائه می دهد. در واقع این لنزها در سری لنزهای معمولی (پرایم) قرار می گیرند و به دلیل فاصله کانونی ثابت بسیار محبوب هستند و کیفیت شگفت انگیزی را به شما ارائه می دهند.

نیکون لنزهای پرایم (معمولی) خود را در دیافراگم های مختلف ارائه می دهد. اما می توان گفت یکی از مفیدترین و محبوب ترین لنزها، لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED است. be این لنز به شما امکان می دهد تا هر نوع عکاسی را با کیفیتی استثنایی بگیرید و می توانید از آن در موارد زیر استفاده کنید: عکاسی پرتره / جشن عروسی / مستند / صحنه های ورزشی / طبیعت / عکاسی در استودیو و غیره. نیکون این لنز را در 7 ژوئن 2014 عرضه کرد.

علاوه بر این، با توجه به حداکثر دیافراگم f/1.8، این لنز نور بیشتری را نسبت به سایر لنزها به سنسور می دهد. در واقع، می توان گفت که لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED عملکرد بسیار خوبی را برای عکاسی در نور کم نشان می دهد.

این لنز به دلیل عواملی مانند وضوح بالا، مقرون به صرفه بودن، موتور فوکوس حرفه ای با سرعت بالا و اندازه کوچک یکی از لنزهای مورد علاقه عکاسان است و بسیاری از افراد آن را اولین لنز پس از Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED می دانند. لنز کیت

همانطور که گفته شد فاصله کانونی این لنز 35 میلی متر است و با سایر لنزهای سری 35 میلی متری برابری می کند. لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED به لطف ویژگی های برجسته ای که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، توانسته است عکاسان اختصاصی را به خود جذب کند. این لنز به طور ویژه برای دوربین های فول فریم با سنسور فول فریم FX-mount طراحی شده است، اما به دلیل ویژگی های کاربردی و عملکرد سریع، در دوربین های DX-mount با فریم کوچک نیز استفاده می شود. هنگامی که این لنز را روی دوربین نیم فریم خود نصب می کنید، فاصله کانونی آن به 52.2 تغییر می کند.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

سیستم فوکوس خودکار

این لنز به دلیل دیافراگم کم، عمق میدان کم دارد که باعث کاهش دامنه فوکوس در تصاویر شده و جلوه ها و حالت های ویژه ای را در اختیار تصاویر شما قرار می دهد. نیکون این لنز را به یک موتور فوکوس خودکار اولتراسونیک مجهز می کند.

استفاده از این مکانیزم فوکوس خودکار در این لنز این امکان را فراهم می کند تا با سرعت و دقت بالایی بر روی سوژه های خود فوکوس کنید. علاوه بر فوکوس خودکار، از طریق حلقه فوکوس دستی تعبیه شده در لنز، می توانید فوکوس سوژه های خود را به صورت خودکار تغییر دهید، حلقه فوکوس این لنز پیشرفته بسیار نرم و جابجایی آسان است. این حلقه در حین فوکوس حدود 7 سانتی متر حرکت می کند.

در این لنز فاصله کانونی بهینه برای دیافراگم های f/1.8 تا f/22 طراحی شده است و همچنین دکمه «پیش نمایش عمق میدان» در این لنز وجود دارد. حداقل فاصله کانونی در این لنز برابر با 25 سانتی متر است. این بدان معناست که برای فوکوس روی سوژه، باید 25 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. به علاوه حداکثر بزرگنمایی در این لنز 0.24 برابر است.

فاصله کانونی

همانطور که می دانید، زمانی که می خواهید استفاده خاصی از لنز داشته باشید، فاصله کانونی اهمیت ویژه ای دارد. این به این دلیل است که فاصله کانونی زاویه دید شما را تعیین می کند و از آنجایی که فاصله کانونی 35 میلی متری برابر با زاویه دید چشم انسان است، از اهمیت بالایی برخوردار است. لنز 35mm f/1.8G ED به دلیل فاصله کانونی بسیار کاربردی بوده و برای استفاده در انواع عکاسی مناسب است و به همین دلیل یکی از لنزهای پیشنهادی Max Shop می باشد.

در واقع فاصله کانونی ثابت این لنز باعث می شود تصاویر گرفته شده با آن بسیار با کیفیت و شفاف باشند. کیفیت تصاویر گرفته شده با لنزهای معمولی به وضوح بالاتر از لنزهای زوم است، اما باید در نظر داشته باشید که برای تغییر کادر در این نوع لنزها باید فاصله بین دوربین و سوژه را تغییر دهید. فاصله کانونی 35 میلی متری در این دوربین لنز را ساخته است Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED به یک لنز کاربردی و محبوب تبدیل شده است.

دیافراگم لنز

این لنز به لطف دیافراگم عریض f/1.8، عمق میدان کمی ایجاد می کند و قادر است پس زمینه تصاویر شما را تار کند تا سوژه اصلی به وضوح قابل مشاهده باشد. هنگام طراحی دیافراگم لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED، نیکون از دیافراگم 7 تیغه و 11 لنز در 8 گروه استفاده کرده است که بوکه زیبایی را در پس زمینه شما ایجاد می کند. این لنز دارای دیافراگم از f/1.8 تا f/16 است.

کیفیت تصویر یکی از عواملی است که باعث می شود لنزهای معمولی بهتر از لنزهای زوم باشند، البته اگر یک عکاس مبتدی هستید، استفاده از لنز زوم را به شما توصیه می کنیم. باز شدن دیافراگم با لنزهای معمولی دلیل اصلی افزایش کیفیت است، اما باید در نظر داشته باشید که اگر هدف ثبت تصاویر واضح است، همیشه نیازی به استفاده از بازترین دیافراگم نیست. لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED در f/1.8 با حالت تاری که ایجاد می کند، تصویری بسیار هنرمندانه ایجاد می کند.

طراحی و بدنه

لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED لنزهای کمتری نسبت به لنزهای زوم دارد زیرا به آن لنز پرایم یا ثابت می گویند. برای جلوگیری از آستیگمات 2 عنصر کروی در این لنز قرار داده شده است. علاوه بر این، یک لایه پوششی بر روی این لنز تعبیه شده است، بنابراین لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED علاوه بر داشتن وضوح و کنتراست بالا، از انعکاس نور بر روی عناصر لنز جلوگیری می کند و فلر تصویر را کاهش می دهد.

طول این لنز سبک 71.5 میلی متر و عرض آن 72 میلی متر است که می توان گفت با لنز فشرده ای روبرو هستیم که از نظر حمل و نقل مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. وزن این لنز 305 گرم است، وزن مناسب این لنز به شما این امکان را می دهد که بدون احساس خستگی از آن در پروژه های طولانی مدت عکاسی استفاده کنید.

بدنه این لنز از پلاستیک فشرده ساخته شده و پایه آن نیز فلزی است و طوری طراحی شده است که وقتی آن را در دست می گیرید، حس یک لنز حرفه ای به شما منتقل می شود. حلقه فوکوس دستی در این لنز به راحتی قابل چرخش است و به راحتی می توانید به صورت دستی روی سوژه خود فوکوس کنید.

نیکون روی این لنز هود دارد HB-70 این هود طراحی شده از ورود نور اضافی به دوربین جلوگیری می کند. علاوه بر این، اندازه فیلتر طراحی شده برای این لنز 58 میلی متر است و می توانید از فیلترهای مختلف 58 میلی متری استفاده کنید و برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع فیلتر، اینجا را کلیک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این لنز دارای سیستم تثبیت لرزش نیست. که یکی از نقاط ضعف اوست; سیستم ضد لرزش لرزش های ناشی از هر حرکت را تا چندین توقف متوقف می کند و در نتیجه تصویری واضح و یکنواخت را برای شما به ارمغان می آورد. توصیه می شود در خرید فیلتر دقت کنید، در واقع می توان گفت اولین کاری که باید بعد از خرید لنز انجام دهید، خرید فیلتر مناسب است، با خرید یک فیلتر نسبتا ارزان می توانید از لنز خود در برابر آنها علاوه بر محافظت از لنز، از ورود نور اضافی به سنسور دوربین جلوگیری می کنند برخی از آنها نیز جلوه های رنگی خاصی را به تصاویر شما اضافه می کنند.

نکته ناراحت کننده دیگر در مورد این لنز عدم ایزوله بودن آن است، لنز ایکسل و موم شده به شما امکان می دهد در هر شرایطی از آن استفاده کنید اما متاسفانه این لنز فاقد این ویژگی کلیدی است بنابراین برای استفاده در شرایط نامساعد مجبور به استفاده از کلاهک های محافظ هستید.

نتیجه

لنز Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED یکی از محبوب ترین لنزهای نیکون است. این لنز واید به شما اجازه می دهد تا تصاویر را با زاویه دید وسیع ثبت کنید. اگر به دنبال لنز واید هستید که علاوه بر کیفیت بالا، عملکرد خوبی نیز داشته باشد، این لنز را به شما پیشنهاد می کنیم، اما اگر به دنبال لنزی هستید که بتوانید برای هر کاری از آن استفاده کنید، باید لنز دیگری را انتخاب کنید.

مکس شاپ ارائه دهنده انواع لنزهای نیکون می باشد که برای اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه