نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

مقدمه، مرور و بررسی

Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

نیکون ویژگی ها و مزایای جدیدی را به لنز زوم AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR اضافه کرده است و لنز مناسب و کارآمدی را برای عکاسی در حمل و نقل و مسافرت روانه بازار کرده است.

این لنز برای کار با دوربین های FX طراحی شده است، اما با دوربین های پایه DX نیکون نیز سازگار است. با وجود زوم استاندارد 5X در این لنز، امکان عکاسی از مناظر، پرتره و عروسی وجود دارد.

در مورد استفاده از دوربین های با فرمت DX با سنسور APS-C، فاصله کانونی معادل 35 میلی متر 36 تا 180 میلی متر است.

با استفاده از این لنز امکان عکاسی واید، معمولی و تله فوتو وجود دارد و به همین دلیل است که در شرایط مختلف از آن استفاده می شود و در بین عکاسان بسیار محبوب است. حداقل فاصله کانونی این لنز 45 سانتی متر و قطر دیافراگم فیلتر 77 میلی متر است.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

دیافراگم

لنز زوم AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR با حداکثر دیافراگم f/4.0، نوردهی را در تمام فواصل کانونی لنز ارائه می‌کند. دیافراگم این لنز 9 لامپی و دایره ای است که یک دهانه کاملا دایره ای را تشکیل می دهد و به کمک آن می توانید پس زمینه های تار و تار با بوکه های محو و کاملا دایره ای ایجاد کنید.

سیستم فوکوس

در لنز AF-S Nikkor 24-120mm ED VR، موتور فوکوس بسیار سریع و بی صدا است. SWM استفاده می شود که با کمک آن فوکوس بسیار نرم، بی صدا و سریع است.

علاوه بر این، این لنز مجهز به سیستم فوکوس داخلی است که حلقه فوکوس را در حین فوکوس خودکار تثبیت می کند، بنابراین در صورت استفاده از فیلتر، عملکرد آن تغییر نمی کند و به راحتی می توانید از فیلترهایی مانند پولاریزه استفاده کنید.

همچنین لنز زوم AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR مجهز به سیستم فوکوس دستی پیوسته است که با چرخاندن حلقه فوکوس در حین فوکوس خودکار قادر به فوکوس دستی خواهید بود.

لنزها

لنز زوم AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR مجهز به دو لنز با پراکندگی فوق العاده کم و سه لنز غیرکروی است که پراکندگی رنگ را اصلاح کرده و وضوح لبه به لبه در تصاویر ایجاد می کند.

همچنین نیکون از پوشش انحصاری و پیشرفته خود به نام های Super Integrated و Nano Crystal در سطح بیرونی لنز این لنز استفاده کرده است که به اصلاح پراکندگی رنگ، شبح، شعله ور شدن و انعکاس نور کور کمک می کند.

سیستم ضد لرزش

این لنز مجهز به سیستم ضد لرزش قدرتمندی است که تاری تصویر و لرزش دوربین را تا 3.5 استاپ کاهش می دهد و در نتیجه تصاویر واضح تری به دست می آید. علاوه بر این، با استفاده از این عملکرد می توان تصاویر شارپی را در حین عکاسی تله فوتو یا با زاویه دید عریض و در شرایط نوری نامناسب ثبت کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه