نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

مقدمه، مرور و بررسی

Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm در آوریل 2011 عرضه شد. به لطف دیافراگم f/1.8، این لنز برای عکاسی در محیط های کم نور مناسب است. همچنین به دلیل عمق میدانی کم که ایجاد می کند، سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده و توجه بیننده از سوژه اصلی منحرف نمی شود. همچنین بوکه های زیبایی در پس زمینه تصویر ایجاد می کند.

لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G جایگزین لنز Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8D است که در سال 2002 عرضه شد. لنز Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8D دارای شش عنصر است که به پنج گروه تقسیم می شوند، در حالی که Nikon AF- S NIKKOR 50mm f/1.8G دارای هفت عنصر است که به شش گروه تقسیم می شوند.

یک ویژگی اضافه شده، لنز غیرکروی است که کما و انحراف رنگی (CA) را در این لنز، حتی در بازترین دیافراگم (f/1.8) کاهش می‌دهد. حتی دوربین گران‌تر Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G نیز لنز کروی ندارد.

به لطف طراحی اپتیکال بهبود یافته و دیافراگم بزرگتر لنز 50 میلی‌متری نیکون AF-S NIKKOR، عنصر جلویی لنز هیچ حرکت یا چرخشی در حین فوکوس خودکار نشان نمی‌دهد، که نصب فیلترهای دایره‌ای یا نگهدارنده‌های فیلتر را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، موتور فوکوس خودکار این لنز AF-S بی صدا است و موتور فوکوس خودکار آن بر روی تمامی دوربین های نیکون حتی دوربین های سطح پایه مانند Nikon D3100 و D5100 قابل استفاده است. در حالی که فوکوس خودکار نیکون، AF Nikkor 50mm f/1.8D، روی دوربین‌های این دسته که موتور فوکوس داخلی ندارند، کار نمی‌کند.

لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G همچنین دارای ویژگی فوکوس دستی پیوسته است که به شما امکان می دهد زمانی که فوکوس خودکار نقاط فوکوس را انتخاب نمی کند، به صورت دستی روی نقاط مورد نظر فوکوس کنید.

علاوه بر این، یک پوشش SIC (Super Integrated Coating) روی لنز قرار داده شده است که عملکرد بهتری در انتقال نور، رنگ‌های غنی‌تر و اثر تابش کمتر بر روی تصویر را به همراه خواهد داشت.

لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm را می توان در دوربین های فول فریم (FX) و سنسور برش (DX) استفاده کرد. اما در دوربین‌های کراپ سنسور، زاویه دید آن معادل لنز 75 میلی‌متری در دوربین‌های فول فریم است که برای عکس‌های پرتره عالی و برای سبک‌های دیگر عکاسی کمی بسته خواهد بود.

زاویه دید این لنز در دوربین های فول فریم 31 درجه و 30 درجه در دوربین های سنسور کراپ 47 درجه است. علاوه بر این، این لنز دارای 7 تیغه دیافراگم است که بوکه پس زمینه 7 وجهی را با f/2.8 ایجاد می کند.

پایه لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G از نوع F-mount است که یک مکانیسم قفل کننده است که قسمت نر را به مادگی قفل می کند، این نوع اتصال باعث افزایش سرعت عمل تعویض لنز و تراز کردن دوربین و لنز می شود. به -دقیق.

این لنز بسیار سبک است و 185 گرم وزن دارد. این لنز دارای یک هود استوانه ای به نام HB-47 برای کاهش اثر شعله ور شدن در تصویر است.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

کیفیت ساخت

بدنه لنز نیکون AF-S NIKKOR 50 میلی متری مانند سایر لنزهای پرایم نیکون از پلاستیک قالبی ساخته شده و پایه آن فلزی است. در پایه این لنز از واشر لاستیکی نیز استفاده شده است که آن را ضد گرد و غبار می کند. این امر باعث کاهش گرد و غبار ورودی به محفظه سنسور دوربین می شود. اگر می‌خواهید گرد و غبار را از جلو نیز مسدود کنید، می‌توانید از فیلتر لنز B+W 58mm UV HAZE MRC-010M استفاده کنید و آن را همیشه روی لنز خود نگه دارید.

این لنز علاوه بر محافظت از المنت جلویی لنز، به سهولت در نظافت آن کمک می کند و از تمیز کردن المنت جلوی لنز بدون فیلتر راحت می شوید که کار بسیار طاقت فرسایی است. اما این لنز حلقه طلایی ندارد بنابراین برای شرایط سخت طراحی نشده است.

حلقه فوکوس در Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G در انتهای لنز قرار دارد و می توانید به راحتی با انگشت شست و سبابه فوکوس کنید.

وضوح، کنتراست و رنگ

دوربین AF-S NIKKOR 50 میلی متری نیکون بهترین عملکرد را از نظر وضوح، کنتراست و رنگ در f/5.6 دارد، کیفیت عالی در مرکز تصویر و کیفیت متوسط ​​در مرکز و گوشه های تصویر.

گوشه های تاریک (وینیت)

در اکثر لنزهای پرایم، گوشه های تصویر در بازترین دیافراگم بسیار تیره تر از مرکز و وسط تصویر هستند. با توجه به تصویر بالا، لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G نیز به همین شکل است.

با استفاده از این لنز در دوربین فول فریم، در f/2 اختلاف نور بین گوشه ها و مرکز کم است، در f/2.8 ناچیز است و در f/4 تصویر از نظر نوری یکنواخت می شود.

با نگاهی به تصویر بالا، متوجه خواهید شد که با لنز 50 میلی متری Nikon AF-S NIKKOR در دوربین سنسور برش، تنها یک تفاوت نوری کوچک در f/1.8 و تفاوت ناچیز در سایر دیافراگم ها وجود دارد.

شعله ور شدن

همانطور که در تصویر بالا می بینید. با مقایسه AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G با AF Nikkor 50mm f/1.8D، اثر شعله ور شدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اعوجاج

درجه کمی از اعوجاج استوانه ای در لنز AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G قابل مشاهده است.

انحراف رنگی (CA)

لنز 50 میلی متری AF-S NIKKOR نیکون دارای حداقل انحراف رنگی در f/2.8 است. انحراف رنگی عرضی (LCA)، که شامل نوارهای رنگی در اطراف اجسام براق است، و انحراف رنگی طولی (LoCA)، که شامل نوارهای رنگی در سراسر قطر کادر است، حتی در کنتراست های بالا به خوبی کنترل می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه