نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 50mm f/1.8 STM

نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM

اگر اهل عکاسی هستید، حتماً نام لنزهای 50 میلی متری را شنیده اید. این دسته از لنزها به لطف قیمت مناسب و دیافراگم باز، توانایی بسیار خوبی در ثبت تصاویر در شرایط نوری ضعیف و نامساعد دارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید جلوه های بصری خاصی را در تصاویر خود ایجاد کنید، باید از اهمیت عمق میدان آگاه باشید. به همین دلیل به یک لنز 50 میلی متری با دیافراگم باز نیاز دارید. لنز Canon 50mm f/1.8 STM به دلیل قیمت مناسب، ویژگی های کاربردی بالا، وضوح تصویر بالا و…

در بین دوستداران عکاسی جایگاه ویژه ای دارد. در بررسی تخصصی این لنز با تیم ماخت شاپ همراه باشید

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

طیف گسترده ای از ویژگی ها و عملکرد

فاصله کانونی 50 میلی متر به عنوان فاصله ایده آل و نرمال بین لنزها در نظر گرفته می شود. این فاصله کانونی برای لنز، آن را به یک لنز همه کاره و همه کاره تبدیل کرده است. تصاویر به دست آمده با Canon 50mm f/1.8 STM قطعا شما را راضی خواهد کرد و دلیل این کیفیت خوب، دیافراگم 1.8 برای این مدل است. f این میزان باز شدن دیافراگم استفاده از حساسیت ISO بالا را برای عکسبرداری در نور کم غیر ضروری می کند و بنابراین تصاویر شما کمترین میزان نویز را خواهند داشت.

با توجه به این ویژگی ها می توانید متوجه شوید که این لنز تا چه حد می تواند نویز در تصویر ثبت شده را متوقف کند و تصویری صاف به شما ارائه دهد. از آنجایی که لنز Canon EF 50mm F1.8 STM از مزایای پایه EF Canon بهره می برد، بهتر از دوربین های فول فریم آن شرکت، مانند Canon EOS 5DS یا Canon EOS-1D X Mark II است.

البته از آنجایی که قیمت این لنز بسیار مناسب است معمولا در دوربین های Canon Half Frame که اندازه سنسور کوچک تری دارند مانند Canon EOS 200D یا Canon EOS 7D Mark II استفاده می شود.

دیگر ویژگی های جذاب Canon EF 50mm f/1.8 STM

فوکوس دقیق روی سوژه همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مهم نیست که دوربین چقدر ویژگی های مختلف و کیفیت منحصر به فرد داشته باشد یا وضوح و سایر قابلیت های اپتیکال لنز چقدر بالا باشد، اگر نمی توانید به درستی و دقیق روی سوژه ای در عکس ها فوکوس کنید. ، نتیجه تار و بی کیفیت خواهد بود.

به همین دلیل مهندسان کانن از یک موتور STM برای فوکوس کردن لنز Canon EF 50mm F1.8 STM استفاده کردند. این موتور که نسل جدید موتورهای فوکوس نامیده می شود، قادر است از پس وظیفه ای که به آن محول شده که فوکوس دقیق و پرسرعت روی سوژه است، برآید. به لطف استفاده از 7 تیغه دیافراگم در این لنز، شاهد امکان عکس برداری با افکت بوکه هستیم که بر قابلیت های این لنز بیشتر می افزاید.

حداقل فاصله ای که لنز Canon EF 50mm F1.8 STM می تواند روی سوژه مورد نظر فوکوس کند 35 سانتی متر است که برای چنین لنزی با فاصله کانونی 50 میلی متر عدد مناسبی است.

خصوصیات فیزیکی

اگر بخواهیم در مورد ویژگی های فیزیکی و خارجی لنز Canon EF 50mm F1.8 STM صحبت کنیم، باید به مواردی مانند قطر 69 میلی متر و طول 39 میلی متر اشاره کنیم. F1.8 STM یکی از کوچکترین لنزهای تولید شده توسط Canon تا به امروز است.

حال اگر وزن 159 گرمی این لنز را در کنار ابعاد مربوطه در نظر بگیریم، مشخص می شود که حمل و نقل این محصول چقدر راحت بوده و در استفاده طولانی مدت کوچکترین خستگی ایجاد نخواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه