نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM یکی از بهترین لنزها برای اهداف مختلف است. این لنز با محدودیت دیافراگم f/2.8 و میدان بزرگنمایی گسترده، در واقع یک تله فوتوی متوسط ​​از سری L کانن است. داشتن این لنز طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی های اصلی لنز یونیورسال کانن 200-70 بیشتر بدانید.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

ویژگی های ظاهری لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

رنگ روشن بدنه لنز همان چیزی است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می کند. برخلاف ظاهر مشکی استاندارد در دنیای لنز، کانن از رنگ های روشن در طراحی بدنه استفاده می کند. ابعاد این لنز 88.8×199 میلی متر با وزن 1480 گرم است که با توجه به گستردگی لنزهای مختلف در یک دستگاه، منطقی به نظر می رسد. اندازه فیلتر لنز کانن 70-200 77 میلی متر برای اتصال انواع فیلترها به دلخواه کاربر می باشد. این لنز با پایه فول فریم Canon EF سازگار است. با این حال، از مدل های APS-C با فاصله کانونی 112-320 میلی متر نیز پشتیبانی می کند.

فناوری اولتراسونیک برای فوکوس دقیق و دلخواه

لنز Canon 200-70 از فناوری USM استفاده می کند. یک موتور اولتراسونیک حلقه ای ساختاری است که AF را در این لنز به حرکت در می آورد. این موتور (USM) به همراه طراحی الگوریتم های فوکوس بهینه و پردازنده پرسرعت، شرایط فوکوس سریع، دقیق و کم نویز را برای کاربر فراهم می کند. علاوه بر این فوکوس خودکار حرفه ای، می توانید در هر زمان به صورت دستی روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید.

فناوری IS یا تثبیت کننده تصویر

لرزشگیر تصویر در لنز تعبیه شده است تا لرزش دوربین را تا حد امکان کاهش دهد. لرزشگیر تصویر IS به دوربین کمک می کند تا عیوب ناشی از لرزش دوربین را اصلاح کند. در این حالت دوربین می تواند کیفیت را با سرعت شاتر پایین ارائه دهد. تصویر به طور نامطلوبی تار نمی شود. البته، IS بر تاری تصویر ناشی از حرکت سوژه تأثیری نخواهد داشت.

این ویژگی در لنز باعث می شود که دوربین در شرایط نور کم و سرعت شاتر کم توانایی بیشتری داشته باشد. لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS به دوربین اجازه می دهد تا با سرعت شاتر 3.5 برابر کندتر عکس بگیرد. علاوه بر حالت تک شات، حالت دیگری که تکنیک پاننگ است با این لنز در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. با این تکنیک می توانید حرکت اجسام را به زیبایی ثبت کنید.

طراحی ضد رطوبت و ضد گرد و غبار

کانن از طریق طراحی بدنه و اجزای آن، لنز 200-70 را تا حدودی در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم کرده است. حتی در شرایط نامساعد جوی نیز می توانید به این لنز اعتماد کنید. همچنین برای جلوگیری از اثر انگشت و لک از پوشش های فلوئور در قسمت های جلو و عقب استفاده شده است.

به لطف پوشش Air Sphere، نتیجه کار حتی در نور شدید نیز از پدیده تابش خیره کننده و شبح دور است. چندین عنصر نوری نیز برای افزایش دقت نور و رنگ در طراحی این لنز همه کاره استفاده شده است.

با استفاده از Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

این لنز کانن را می توان یکی از نمونه هایی دانست که طیف بسیار وسیعی از نیازهای تصویربرداری شما را برآورده می کند. از عکاسی پرتره گرفته تا عکاسی از صحنه های ورزشی این وسعت را نشان می دهد.

محدودیت دیافراگم f/2.8 امکان عکاسی در محیط های کم نور و همچنین ثبت تصاویر از سوژه های متحرک را برای کاربر فراهم می کند. این محدودیت دیافراگم به عکاس توانایی کنترل عمق میدان را می دهد تا سوژه را در ترکیب بندی دلخواه خود جدا کند.

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM مزایا و معایب

اولین ویژگی محبوب لنز کانن 70-200، طیف وسیعی از کاربردهای آن است. فاصله کانونی 70-200 میلی متر تا حد زیادی نیاز شما را به لنزهای واید و تله فوتو برطرف می کند. وزن این مورد یک و نیم کیلوگرم است که حتی در سری زوم برای لنز چندان سبک نیست. این لنز قابلیت عکاسی ماکرو زیادی ندارد. بنابراین اگر قصد عکاسی از محصولات فروشگاهی را دارید، بهتر است به دنبال لنزهای دیگری باشید.

سیستم فوکوس توانمند با دقت و سرعت پاسخ مناسب. بیشتر لرزش اجزا هنگام فوکوس احساس می شود و صدا بسیار نزدیک به بی صدا است. این سکوت می تواند هنگام ضبط ویدیو حیاتی شود. علاوه بر این، تصویر به دست آمده در منظره یاب با وضوح بالا شفاف است که توانایی کاربر را در ثبت تصویر مورد نظر افزایش می دهد.

آیا Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM برای شما مناسب است؟

این لنز برای افرادی که به دنبال تصاویر واید و تله فوتو هستند مناسب است. اگر دوست دارید با لنز خود سفر کنید، کمی کیف شما را سنگین می کند، اما گرفتن عکس های منحصر به فرد ارزشش را دارد. به دنبال عکاسی پرتره هستید؟ بهتر است به گزینه Canon EF 24-70mm f/2.8L IS III USM نگاه کنید. با این حال، می توانید روی پرتره های تمام بدن در 70 میلی متر و روی سر سوژه در 200 میلی متر فوکوس کنید. در واقع، سبک پرتره شما تعیین می کند که آیا لنز پرتره است یا خیر. قابلیت وضوح و فوکوس آن در مناطق مختلف این امر را در دستان مهارت عکاس قرار داده است. اگر به مدلینگ یا عکاسی عروسی علاقه دارید، این لنز نیاز شما را تا حدودی برآورده می کند. اگر محدودیت دیافراگم f/2.8 برای شما حیاتی نیست و وزن آیتم سنگین به نظر می رسد، بهتر است گزینه Canon EF 70-200mm f/4 L IS III USM را انتخاب کنید.

به طور کلی، این لنز طیف گسترده ای از عکس های ورزشی و حیات وحش را پوشش می دهد و به دلیل بی صدا بودن اجزای فوکوس آن، می توانید برای فیلم برداری به این لنز اعتماد کنید. این گزینه یک گزینه عالی برای عکاسی از حیوانات در نظر گرفته می شود.

برای به دست آوردن پاسخ صحیح، باید به جنبه های مسئله نگاه کنید. به دنبال چه هستید آیا یک عکاس حرفه ای هستید و قصد دارید مجموعه لنزهای خود را تکمیل کنید؟ شاید شما تازه کار عکاسی هستید. با توجه به گستردگی کاربرد این لنز می توان آن را در رده محبوب ترین کانن قرار داد.

به طور کلی لنزهای سری vario مجبور به استفاده از تعدادی عنصر نوری برای ایجاد قابلیت تغییر فاصله کانونی و همچنین استفاده از چندین محدودیت دیافراگم هستند که باعث افزایش وزن لنز می شود و برای حفظ کیفیت لنز ضروری است. در دقت تصویر اگر به دنبال فاصله کانونی مشخص و در عین حال بالاترین کیفیت هستید، بهتر است به گروه Canon Prime فکر کنید که به شدت بر روی یک کاربر متمرکز شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/2.8L IS III USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/2.8L IS III USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه