نقد و بررسی لنز کانن EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

نقد و بررسی لنز کانن EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

لنز Canon EF 8-15mm F/4L Fisheye USM در یک نگاه
لنزهای واید از تخصصی ترین لنزهای موجود در بازار هستند. لنزهای فوق عریض یا فوق عریض به دلیل توانایی ضبط تصاویر با زاویه دید فوق عریض (180 درجه) معروف هستند. باید در نظر داشته باشید که این دسته از لنزها به دلیل اعوجاجی که ایجاد می کنند، بیشتر برای ثبت تصاویر هنری و انتزاعی استفاده می شوند. لنزی که در ادامه این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد در واقع عریض ترین لنزی است که Canon می سازد. این لنز زاویه باز به لنز چشم ماهی معروف است که دیافراگم f/4 را به شما می دهد. این لنز به طور ویژه برای دوربین های فول فریم با پایه EF طراحی و ساخته شده است. البته به دلیل کارایی بالایی که دارد می توان با دوربین های نیم فریم نیز استفاده کرد; البته باید در نظر داشته باشید که وقتی این لنز را روی دوربین نیم فریم خود نصب می کنید، فاصله کانونی آن به 12.8 تا 24 میلی متر افزایش می یابد. در این لنز از لنزها و عناصر پیشرفته استفاده شده است تا کیفیت به حداکثر خود برسد. کانن این لنز را به سیستم فوکوس موتور USM مجهز می کند که به عنوان نسل جدید موتورهای فوکوس شناخته می شود. استفاده از این نوع موتور فوکوس فوکوس را بسیار سریع و دقیق می کند.

نمای نزدیک از لنز Canon EF 8-15mm F/4L Fisheye USM
لنز Canon EF 8-15mm F/4L Fisheye USM یک لنز معمولی است. این لنز برای مصارف خاص استفاده می شود و بیشتر افراد حرفه ای از این دسته از لنزها استفاده می کنند. اگر به دنبال یک لنز فوق عریض هستید، بدون شک این لنز می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. یک قفل زوم روی بدنه این لنز طراحی شده است که به کاربر این امکان را می دهد محدوده فاصله کانونی را به سطح نمایش تصویر در دوربین فول فریم محدود کنید. استفاده از این مکانیزم در لنز از ایجاد تاریکی در گوشه های کادر جلوگیری کرده است; حداقل فاصله کانونی این لنز 15 سانتی متر است، به این معنی که برای فوکوس روی سوژه خود باید حداقل 15 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. حداکثر بزرگنمایی این لنز 0.39 است. همانطور که از نام این لنز مشخص است؛ لنز Canon EF 8-15mm F/4L Fisheye USM در دسته لنزهای سری L کانن قرار دارد. حرف L نشان می دهد که از بهترین عناصر در طراحی این لنز استفاده شده است. مکانیسم USM استفاده شده در این لنز سرعت و دقت منحصر به فردی را نشان می دهد. فوکوس در این لنز بسیار آرام اما سریع است. یک حلقه فوکوس دستی نیز بر روی بدنه این لنز طراحی شده است تا بتوانید به راحتی سوژه را به صورت دستی فوکوس کنید. در طراحی المان این لنز از 1 عنصر کروی و 1 عنصر UD استفاده شده است. علاوه بر این، کانن عناصر مورد استفاده در این لنز را با پوشش‌های فلوئورو و SWC مجهز می‌کند. استفاده از این عناصر در این لنز باعث کاهش پراکندگی نور در لنز و جلوگیری از شبح و شبح در لنز شده است. پوشش فلوئور استفاده شده بر روی عناصر این لنز از باقی ماندن لکه های آب و روغن بر روی عناصر خارجی لنز جلوگیری می کند. از آنجایی که سطح این لنز بسیار محدب و محدب است، نمی توان از فیلترهای معمولی استفاده کرد. برای این منظور، Canon یک لنز محلی در پشت بدنه نصب کرده است تا بتوانید از فیلترهای تخت مخصوص استفاده کنید. این موقعیت به شما امکان می دهد از سه فیلتر صاف استفاده کنید. برای استفاده از فیلتر ابتدا باید لنز را از دوربین جدا کرده و پس از قرار دادن فیلتر آن را روی دوربین خود نصب کنید. در طراحی این لنز از دیافراگم 7 تیغه و 14 عنصر در 11 گروه اپتیکال استفاده شده است. دیافراگم 7 تیغه ای این لنز به شما کمک می کند بوکه کاملا گرد و دلپذیری را در پس زمینه خود تجربه کنید. مانند اکثر لنزهای سری L، این لنز آب بندی شده در برابر آب و هوا است تا کاربر به راحتی در هر شرایطی از آن استفاده کند.

خلاصه

Canon EF 8-15mm F/4L Fisheye USM یک لنز معمولی نیست. این لنز برای همه توصیه نمی شود. اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید و می خواهید تجربه جدیدی در عکاسی به دست آورید، این لنز می تواند انتخاب خوبی باشد، اما اگر به دنبال لنزی هستید که بتوانید در زندگی روزمره از آن استفاده کنید، این لنز را می توان به شما توصیه نکرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 8-15mm f/4L Fisheye USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 8-15mm f/4L Fisheye USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه