ماجرای حمله بزرگ سایبری به اپراتور های آمریکا چه بود؟
آفتاب نیوز :
بیش از 10 ساعت، شرکت AT&T با قطعی مواجه شد. علیرغم تحقیقات و تلاش ها برای بازگرداندن حالت عادی، ناامیدی در بین کاربرانی که این قطعی را تجربه می کردند افزایش یافت؛ به گونه ای که برخی از عدم به روزرسانی به موقع AT&T انتقاد کردند و جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز در مواجهه با این حمله بزرگ سایبری اظهار کرد که FBI و وزارت امنیت داخلی در حال بررسی قطعی AT&T هستند.
بر همین اساس سریعا کمیسیون ارتباطات فدرال و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا شروع به بررسی و شناسایی علت اختلال کردند؛ FBI همچنین گفت که با این شرکت در مورد قطعی شبکه در تماس است. در ادامه پس از 13 ساعت، شرکت AT&T موفق شد سه چهارم شبکه خود را بازیابی کند و پس از قطعی که بیش از 70000 کاربر را تحت تاثیر قرار داد، این شرکت اعلام کرد که خدمات را برای همه مشتریان آسیب دیده بازیابی می کند.
البته این شرکت جزییات بیشتری در مورد دلیل قطع و تعداد کاربران آسیب دیده ارایه نکرده اما بعداز حمله سایبری، سهام AT&T در معاملات بعد از ظهر 2.4 درصد کاهش یافت.
بر اساس پست هایی که ادارات دولتی در چندین شهر ایالات متحده در پلتفرم رسانه اجتماعی X منتشر کردند، این قطعی بر توانایی مردم برای رسیدن به خدمات اضطراری با شماره گیری 911 نیز تاثیر ویژه گذاشت تا جایی که اداره پلیس ویرجینیا و کارولینای شمالی بیانیه های مشابهی را در این سکو منتشر کردند؛ همچنین سناتور آمریکایی ریک اسکات از فلوریدا در پستی در X گفت که برای به روز رسانی با AT&T تماس گرفته است.
این اختلال تاجایی پیش رفت که اداره آتش نشانی سانفرانسیسکو اعلام کرد که در صورت بروز مشکل امکان برقراری ارتباط با این سازمان وجود ندارد. در ادامه کاربران شرکت های ورایزن و یو اس سلولار هم اختلال در تماس های تلفنی خود را گزارش کردند اما اختلال آنها در مقایسه با شبکه AT&T، کمتر اعلام شد.
در ادامه این اختلال، پیامدهای قطع برق در سراسر آمریکا اتفاق افتاد و شهرهایی مانند نیویورک، بوستون، آتلانتا، هیوستون، دالاس، لس آنجلس، سیاتل، سانفرانسیسکو و حتی مونترال در کانادا را تحت تاثیر قرار داد.
همچنین چندین ایستگاه پلیس هشدار دادند که شهروندان ممکن است در گزارش موارد اضطراری با مشکل مواجه شوند؛ نکته قابل توجه این است در طول قطع، بیشترین تاثیر را کاربران AT&T احساس کردند که خود را در حالت SOS می دیدند و تماس هایشان را به خدمات اضطراری محدود کردند.
این در حالی است که در اتفاقی مشابه در سال 2021، رگولاتورها برای قطعی T-Mobile در طول همه گیری که بیش از 12 ساعت به طول انجامید و منجر به بیش از 20000 تماس اضطراری ناموفق با 911 شد، 19.5 میلیون دلار پرداخت کرده بودند.
ماجرای حمله بزرگ سایبری به اپراتور های آمریکا چه بود؟
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای حمله بزرگ سایبری به اپراتور های آمریکا چه بود؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای حمله بزرگ سایبری به اپراتور های آمریکا چه بود؟"، کلیک کنید.