رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها/ دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است

صالحی در گفت‌وگو با ایکسل مطرح کرد؛

رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها/ دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه کاندیداها باید روی برنامه‌ها تمرکز داشته باشند، گفت: تمرکز برروی برنامه‌ها مانع ایجاد حواشی خواهد شد و از سوی دیگر از انحراف مسیر اصلی مناظرات جلوگیری می‌کند.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری ایکسل درباره ضرورت رعایت اخلاق انتخابتی از سوی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشاوران آنها اظهار کرد: اسلام دین محبت است و پیامبر اکرم(ص) با هدف ترویج محبت در میان امت خود مبعوث شده و باید اخلاق نبوی را مدنظر قرار داد. کاندیداهای ریاست جمهوری باید به الگویی برای جامعه تبدیل شوند و دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته و هرچقدر اخلاق در انتخابات رعایت شود به همان اندازه فضای سیاسی جامعه آرام‌تر می‌شود و مردم با آرامش خاطر بیشتری به انتخاب نامزد اصلح مبادرت خواهند ورزید.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید عشق خدمت به مردم را داشته باشند و آن را ارزش تلقی کنند همانطور که شهید رئیسی عشق خدمت به مردم را داشت و شبانه‌روز در حال تلاش بود و خستگی برایش معنا نداشت.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه کاندیداها باید روی برنامه‌ها تمرکز داشته باشند، گفت: تمرکز برروی برنامه‌ها مانع ایجاد حواشی خواهد شد و از سوی دیگر از انحراف مسیر اصلی مناظرات جلوگیری می‌کند. پس باید کاندیداها روی برنامه تمرکز جدی داشته باشند و این اصل را در نظر بگیرند.

صالحی با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات نیز اظهار کرد: در هر کشوری سرمایه اجتماعی و حفظ و افزایش مشارکت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در کشور ما هم این‌چنین است. مشارکت مردم در انتخابات نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام دارد و به حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی نظام کمک بسیاری خواهد کرد. 

وی در همین رابطه ادامه داد: از سوی دیگر اگر مشارکت حداکثری رقم بخورد، توطئه‌ها خنثی خواهد شد و به روی کار آمدن یک دولت حداکثری و اصلح منجر می‌شود و دولت آینده به راحتی می‌تواند اهداف و پروژه‌های کلان و خرد نظام را پیش ببرد و از منافع ملت ایران در مجامع جهانی به خوبی و با قاطعیت دفاع کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان خاطرنشان کرد: دشمنان هیچگاه صلاح ملت ایران را نخواسته‌اند و مطمئناً از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران بهره خواهند گرفت و لذا با مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان بهانه را از دست دشمنان گرفت و آنها را در پروژه‌های ضدایرانی ناکام گذاشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها/ دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها/ دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه