نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.4 USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 50mm f/1.4 USM

اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید حتما نام لنزهای 50 میلی متری را شنیده اید، این سری از لنزها به دلیل قیمت مناسب در کنار کیفیت و وضوح عالی تصاویر شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می دهد.

نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.4 USM

در واقع این لنزها در سری لنزهای معمولی (پرایم) قرار می گیرند و به لطف فاصله کانونی ثابت، کیفیتی باورنکردنی را به شما ارائه می دهند. کانن لنزهای پرایم (معمولی) خود را در دیافراگم های مختلف ارائه می دهد. اما می توان گفت مفیدترین و محبوب ترین لنز لنز Canon 50mm f/1.4 USM است.

این لنز به شما امکان می دهد تا هر نوع عکاسی را با کیفیتی استثنایی بگیرید و می توانید از آن در موارد زیر استفاده کنید: عکاسی پرتره / عروسی / مستند / صحنه های ورزشی / طبیعت / عکاسی در استودیو و ….

علاوه بر این، این لنز به دلیل داشتن حداکثر دیافراگم باز f/1.4، نور بیشتری را نسبت به سایر لنزها وارد سنسور می کند. در واقع لنز Canon 50mm f/1.4 USM برای عکاسی در نور کم عملکرد بسیار مطلوبی دارد. این لنز به دلیل عواملی مانند وضوح بالا، مقرون به صرفه بودن، سرعت بالای موتور فوکوس حرفه ای و اندازه کوچک یکی از لنزهای مورد علاقه عکاسان است و بسیاری از افراد آن را اولین لنز پس از لنز کیت Canon 50mm f/1.4 USM می دانند.

همانطور که گفته شد، فاصله کانونی این لنز 50 میلی متر است و همانند لنزهای دیگر سری 50 لنز کانن 50 میلی متری f/1.4 USM به دلیل امکانات فوق العاده ای که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، توانسته است عکاسان اختصاصی را به خود جلب کند. این لنز به طور ویژه برای دوربین های فول فریم با دیافراگم EF و سنسور فول فریم طراحی شده است، اما به دلیل ویژگی های کاربردی و عملکرد سریع، در دوربین های با فریم کوچک نیز استفاده می شود. اما باید در نظر داشته باشید که فاصله کانونی این لنز در سنسورهای فول فریم (APS-H) برابر با 65 میلی متر با زاویه دید 47 درجه و در سنسورهای غیر فول فریم (APS-C) است. برابر با 80 میلی متر با زاویه دید 31 درجه است و برای عکاسی پرتره بسیار مناسب است. این لنز 290 گرمی از فلز و پلاستیک ساخته شده و در دست گرفتن بسیار راحت است

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 50mm f/1.4 USM

سیستم فوکوس خودکار

این لنز به دلیل دیافراگم کم، عمق میدان کم دارد که باعث کاهش دامنه فوکوس در تصاویر شده و جلوه ها و حالت های ویژه ای را در اختیار تصاویر شما قرار می دهد.

کانن این لنز را به موتور فوکوس خودکار اولتراسونیک USM مجهز کرده است و در واقع می توان گفت که موتور فوکوس روی لنز قرار می گیرد. Canon 50mm f/1.4 USM از بسیاری جهات شبیه Canon EF 16-35mm F/4L IS USM و Canon EF 85mm F/1.8 USM است.سیستم فوکوس لنز Canon EF 50mm F/1.4 USM از بسیاری جهات شبیه به لنز Canon EF 85mm F/1.8 USM و لنز Canon EF 16-35mm F/4L IS USM است.

استفاده از این مکانیزم فوکوس خودکار در این لنز این امکان را فراهم می کند تا با سرعت و دقت بالایی بر روی سوژه های خود فوکوس کنید. علاوه بر فوکوس خودکار، از طریق حلقه فوکوس دستی تعبیه شده در لنز، می توانید فوکوس سوژه های خود را به صورت خودکار تغییر دهید، حلقه فوکوس این لنز پیشرفته بسیار نرم و جابجایی آسان است. این حلقه در حین فوکوس حدود 7 سانتی متر حرکت می کند.

در این لنز فاصله کانونی بهینه برای دیافراگم های f/1.4 تا f/22 طراحی شده و دکمه «پیش نمایش عمق میدان» نیز در این لنز قرار داده شده است. حداقل فاصله کانونی در این لنز برابر با 45 سانتی متر است. یعنی برای اینکه بتوانید روی سوژه فوکوس کنید باید 45 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. به علاوه حداکثر بزرگنمایی در این لنز 0.15 برابر است.

فاصله کانونی لنز 50 میلی متر است

همانطور که می دانید، زمانی که می خواهید از یک لنز به روش خاصی استفاده کنید، فاصله کانونی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا فاصله کانونی زاویه دید شما را تعیین می کند و از آنجایی که فاصله کانونی 50 میلی متری برابر با زاویه دید چشم انسان است، از اهمیت بالایی برخوردار است. لنز Canon 50mm f/1.4 USM به دلیل فاصله کانونی بسیار کاربردی است و برای استفاده در انواع عکاسی مناسب است و به همین دلیل; این یکی از لنزهای پیشنهادی Max Shop است.

در واقع فاصله کانونی ثابت این لنز باعث می شود تصاویر گرفته شده با آن بسیار با کیفیت و شفاف باشند.کیفیت تصاویر گرفته شده با لنزهای معمولی به وضوح بالاتر از لنزهای زوم است. اما باید در نظر داشته باشید که برای تغییر کادر در این نوع لنزها باید فاصله بین دوربین و سوژه را تغییر دهید.

. فاصله کانونی 50 میلی متری در این دوربین لنز را ساخته است Canon EF 50mm f/1.8 STM در حال تبدیل شدن به یک لنز کاربردی و محبوب است. لنز Canon 50mm f/1.4 USM به سیستم مجهز به E-TTL II است و برای استفاده در مراسم عروسی که از فلاش اکسترنال استفاده می شود بسیار کاربردی است.

دیافراگم لنز

این لنز به لطف دیافراگم عریض f/1.4، عمق میدان کمی ایجاد می کند و قادر است پس زمینه تصاویر شما را تار کند تا سوژه اصلی به وضوح قابل مشاهده باشد.

Canon در طراحی دیافراگم لنز Canon 50mm f/1.4 USM از دیافراگم 8 تیغه ای استفاده می کند که بوکه زیبایی را در پس زمینه شما ایجاد می کند.

کیفیت تصویر یکی از عواملی است که باعث می شود لنزهای معمولی بهتر از لنزهای زوم باشند، البته اگر یک عکاس مبتدی هستید، استفاده از لنز زوم را به شما توصیه می کنیم. باز شدن دیافراگم در لنزهای پرایم دلیل اصلی افزایش کیفیت است، البته باید به این نکته توجه کنید که اگر هدف ثبت تصاویر واضح است، نباید همیشه از بازترین دیافراگم استفاده کنید. لنز Canon EF 50mm f/1.4 USM با حالت تاری که ایجاد می کند، تصویر بسیار هنرمندانه ای در f/1.4 ایجاد می کند.

طراحی و بدنه لنز

لنز Canon 50mm f/1.4 USM لنزهای کمتری نسبت به لنزهای زوم دارد زیرا به آن لنز پرایم یا پرایم می گویند. 2 عنصر شیشه ای با انکسار بالا در این لنز برای جلوگیری از آستیگمات قرار داده شده است.

علاوه بر این، لایه ای از پوشش Super Spectra بر روی این لنز تعبیه شده است، بنابراین لنز کانن 50mm f/1.4 USM علاوه بر داشتن وضوح و کنتراست بالا، از انعکاس نور بر روی المان های لنز جلوگیری کرده و فلر تصویر را کاهش می دهد.

طول این لنز سبک 73.8 میلی متر و عرض آن 50.5 میلی متر است که می توان گفت با لنز فشرده ای روبرو هستیم که از نظر حمل و نقل مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. وزن این لنز 290 گرم است، وزن مناسب این لنز به شما این امکان را می دهد که بدون احساس خستگی از آن در پروژه های طولانی مدت عکاسی استفاده کنید.

بدنه این لنز از پلاستیک فشرده ساخته شده و پایه آن نیز فلزی است و طوری طراحی شده است که وقتی آن را در دست می گیرید، حس یک لنز حرفه ای به شما منتقل می شود. حلقه فوکوس دستی در این لنز به راحتی قابل چرخش است و به راحتی می توانید به صورت دستی روی سوژه خود فوکوس کنید.

کانن یک هود لنز ES-71II برای این لنز طراحی کرده است که از ورود نور اضافی به دوربین جلوگیری می کند. علاوه بر این، اندازه فیلتر طراحی شده برای این لنز 58 میلی متر است و می توانید از فیلترهای مختلف 58 میلی متری استفاده کنید و برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع فیلتر، اینجا را کلیک کنید.

نتیجه

لنز Cلنز anon 50mm f/1.4 USM یکی از محبوب ترین لنزهای Canon است که کاربردهای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع با چنین لنزی نیازی به تعویض لنز آنچنانی ندارید، اما باید بدانید که این موضوع در مورد عکاسی فوق حرفه ای صدق نمی کند.

در مجموع می توان گفت که این لنز با فاکتورهایی مانند قیمت مناسب، وزن سبک و عملکرد دقیق و سریع، گزینه مناسبی برای کسانی است که در انواع مختلف عکاسی فعالیت می کنند و به دنبال لنزی هستند که اکثر موارد را برآورده کند. نیازهای آنها اکنون که متن کامل را خواندید، زمان خرید یک لنز 50 میلی متری Canon 1/5 فرا رسیده است. امیدوارم پس از خرید لنز Canon 50mm 1/5 نارضایتی نداشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.4 USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.4 USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه