نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.8 USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 85mm f/1.8 USM

نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.8 USM

اگر به عکاسی پرتره نیز علاقه دارید، مطمئناً با لنزهای سری 85 آشنا هستید. این لنزها به دلیل فاصله کانونی ثابتی که دارند در بین عکاسان و علاقه مندان به عکاسی بسیار محبوب هستند. از دیگر ویژگی های این لنزها می توان به قیمت مناسب در کنار کیفیت عالی و خیره کننده اشاره کرد.

در این مقاله یکی از لنزهای 85 میلی متری کانن را به شما معرفی می کنیم; لنز Canon EF 85mm F/1.8 USM دارای فاصله کانونی ثابت 85mm و حداقل دیافراگم 85mm است که برای دوربین‌های با دیافراگم EF طراحی و ساخته شده است. در واقع این لنز یک لنز تله فوتو متوسط ​​با وزن سبک است. کانن با طراحی این دوربین در واقع لنز مناسبی برای عکاسی پرتره و عکاسی نوزاد تولید کرده و در اختیار طرفداران خود قرار داده است.

فاصله کانونی این لنز در یک دوربین غیر فول فریم 137 میلی متر است. این لنز بسیار کوچک و جمع و جور است و گزینه خوبی برای علاقه مندان به عکاسی در سفر است. وزن این لنز 425 گرم است که عدد بسیار خوبی برای چنین لنزی است. اندازه فیلتر Canon EF 85mm F/1.8 USM 58mm است.

کانن در این لنز از موتور فوکوس USM بی صدا استفاده کرده است. استفاده از این موتور فوکوس در این دوربین فوکوس را بسیار بی صدا و دقیق کرده است.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 85mm f/1.8 USM

تمرکز لنزها

موتور فوکوس مورد استفاده در لنز Canon EF 85mm F/1.8 USM نوع اولتراسوند است. استفاده از این موتور فوکوس در لنز فوکوس را بسیار دقیق و بی صدا می کند. این مکانیسم فوکوس سرعت بالایی را در اختیار شما قرار می دهد و در شرایط نوری پیچیده دقت فوق العاده بالایی را برای فوکوس خودکار نشان می دهد.
تکنولوژی فوکوس در این لنز داخلی بوده و همین امر باعث شده تا در حین فوکوس دیافراگم جلویی لنز نچرخد که می توان از انواع فیلترها استفاده کرد.
علاوه بر سیستم فوکوس خودکار، می توانید از حلقه فوکوس دستی نصب شده روی لنز نیز استفاده کنید. در واقع با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی فوکوس را به صورت دستی در زمانی که عملیات فوکوس خودکار را دوست ندارید تغییر دهید. برای این کار ابتدا باید فوکوس را از حالت اتوماتیک خاموش کنید که این کار نیز از روی دکمه قرار داده شده روی بدنه لنز انجام می شود.

دیافراگم

یکی دیگر از دلایل محبوبیت لنزهای پرایم نسبت به لنزهای زوم، دیافراگم بازتر آنهاست. البته باید در نظر داشته باشید که اگر هدف شما از عکاسی ثبت تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا است، همیشه نیازی به استفاده از بازترین دیافراگم نیست.
یکی از دلایل دیافراگم کم، جذب نور بیشتر است که در این صورت به ISO کمتری نیاز است. و همانطور که می دانید هر چه ISO کمتر باشد نویز کمتری در تصویر شما ایجاد می شود. یکی دیگر از مزایای دیافراگم کم عمق میدان کم است که از طریق آن می توانید محدوده فوکوس را در تصاویر کاهش دهید و حالات و جلوه های خاصی به تصویر بدهید.
دیافراگم در این لنزها بازتر است، اما اگر هدف شما شفافیت است، همیشه نیازی به استفاده از بازترین دیافراگم نیست. لنز Canon 85 f/1.8 USM عکس های واضح و دقیقی را در همه دیافراگم ها می گیرد. کانن دیافراگم این لنز را 8 تیغه طراحی کرده است. زمانی که دیافراگم این لنز را روی f/1.8 قرار دهید، برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب است.
تصاویر در این دیافراگم با زاویه 28 درجه ثبت می شوند. دیافراگم f/1.8 گزینه خوبی برای کسانی است که از عکس های پرتره و عروسی می گیرند. هنگامی که دیافراگم را روی f/1.4 تنظیم می کنید، یک حالت تاری برای پس زمینه شما ایجاد می کند که برای کسانی که به دنبال جلوه های ویژه هستند عالی است. در دوربین های فول فریم، وقتی دیافراگم را روی f/2 تنظیم می کنید.
تصاویر ثبت شده در مرکز و گوشه های کادر دارای شفافیت قابل قبولی هستند. اما اگر به دنبال وضوح بهتر هستید باید دیافراگم را روی f/2.8 قرار دهید، در این دیافراگم تصاویر شفافیت بالایی را نشان می دهند و در f/8 تصاویر شما به دلیل شکست نور، وضوح و وضوح بالایی خواهند داشت.

فاصله کانونی

همانطور که می دانید، زمانی که قصد دارید از یک لنز برای هدف خاصی استفاده کنید، فاصله کانونی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. از آنجایی که فاصله کانونی زاویه دید کاربر را تعیین می کند و از آنجایی که فاصله کانونی 50 میلی متر با زاویه دید چشم انسان برابر است، لنزهای سری 50 اهمیت ویژه ای دارند.
توجه داشته باشید که لنزهای معمولی به دلیل فاصله کانونی ثابت از کیفیت بالاتری نسبت به لنزهای زوم برخوردار هستند.

طراحی و بدنه

وزن این لنز 425 گرم است که برای چنین لنزی نسبتاً بالاست اما باید توجه داشته باشید که وزن این لنز نسبت به لنز Canon EF 85mm F/1.8 USM افزایش یافته است و در عین حال شفافیت و وضوح بالایی را ارائه می دهد. مقاومت بالایی ارائه می دهد. بدنه این لنز مانند اکثر لنزهای کانن از پلاستیک قالبی ساخته شده و پایه آن فلزی است.
یک لایه پوششی Super Spectra در این لنز برای افزایش کیفیت و کنتراست تصویر و کاهش انعکاس نور اضافی از عناصر لنز استفاده شده است. اندازه فیلتر این لنز 58 میلی متر است و می توانید از اکثر فیلترهای 58 میلی متری استفاده کنید و جلوه های ویژه ای به تصاویر خود اضافه کنید و از لنز خود در برابر آسیب محافظت کنید. همچنین می توانید از هود ET-65 III که برای این لنز طراحی شده است استفاده کنید تا از ورود نور اضافی به سنسور دوربین جلوگیری کنید.

نتیجه

با توجه به توضیحات ارائه شده، می توان گفت که این لنز راحتی فراتر از انتظار شما را در کنار قیمت مناسب به شما ارائه می دهد. اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید، این لنز یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار محسوب می شود و همچنین برای استفاده در عکاسی عروسی و کودکان بسیار مناسب است.
توجه داشته باشید که این لنز در سری لنزهای حرفه ای کانن قرار دارد و برای مبتدیان توصیه نمی شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران حرفه ای تیم مکس شاپ تماس حاصل فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.8 USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.8 USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه