راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی

بخاری صنعتی و کارگاهی وسیله گرمایشی است که در فصل سرد برای گرم کردن محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.‌ این بخاری براساس تکنولوژی روز ساخته شده و یکی از بهترین امکانات رفاهی است که در فضاهای مختلف کاربرد دارد. این محصول در انواع مختلفی موجود است که هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و معایب مختلفی هستند. در محیط هایی مثل کارگاه ها، مرغداری، کارخانجات و…. از این سیستم بهره می گیرند. گروه صنعتی متاتهویه شرایطی را فراهم‌ کرده است که اگر قصد خرید هیتر صنعتی و یا هر محصول دیگری را دارید، به راحتی آن را انجام دهید. بهتر است همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی درباره راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی را به دست آورید.

راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی

 

راهنمای خرید بخاری صنعتی ( هیتر صنعتی)

راهنمای خرید بخاری صنعتی برقی

توجه به میزان صدا: با توجه به مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی بهتر است با نکات مهم در خرید بخاری صنعتی برقی آشنا شوید. توجه به میزان صدا یکی از موارد مهم است که توجه به آن ضروری است. یک بخاری با حداکثر بازدهی و حداقل صدا انتخاب نمایید. در غیر این صورت صدای آن برای ساکنین مزاحمت ایجاد می کند‌.

توجه به مصرف: بر روی هر محصولی برچسب انرژی درج شده است که نشان از مصرف آن دارد. دستگاهی با مصرف پایین انتخاب کرده و در هزینه های مصرفی صرفه جویی کنید.

توجه به مدل بخاری: بخاری صنعتی برقی در انواع مختلفی موجود است که هر کدام برای کاربردی مناسب هستند‌. بنابراین حتما با انواع آن آشنا شده سپس انتخاب خود را انجام دهید.

مزایا و معایب بخاری برقی

حجم این محصول کم بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. در استفاده از این بخاری محدودیت فضا وجود ندارد؛ زیرا می توان آن را بر روی دیوار نصب کرد. قابلیت حمل و جا به جایی آسان از دیگر مزیت های این بخاری است. به عنوان معایب این‌ محصول می توان به مصرف برق بالای آن اشاره کرد.

 بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی 

راهنمای خرید بخاری صنعتی گازی

برخی از نکات قابل توجه در خرید هیتر صنعتی به ویژه بخاری صنعتی گازی عبارتند از:

متراژ: متراژ خود را درنظر گرفته تا بدانید کدام یک از انواع بدون دودکش یا دودکش دار مناسب آن است. اگر بخاری را برای استفاده در فضای باز می خواهید نوع بدون دودکش را انتخاب کنید؛‌ همچنین در صورت کوچک بودن محیط و نداشتن تهویه می توان از نوع دودکش دار استفاده کرد.

ظرفیت: ظرفیت بخاری را متناسب با مساحت محیط انتخاب کنید. چنانچه ظرفیت کمتر از محیط باشد، به دستگاه فشار آمده و محیط دیرتر به گرمای مناسب می رسد. از طرفی زیاد بودن ظرفیت سبب اتلاف انرژی، بالا رفتن هزینه ها و گرم شدن بیش از حد محیط می شود.

مصرف انرژی: برچسب و نشان استانداردی که  روی محصول درج شده است میزان مصرف انرژی آن را نشان می دهد. بازدهی بالا و مصرف پایین بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. بخاری باید دارای برچسب انرژی بین C تا F باشد.

قیمت: به جای انتخاب یک بخاری ارزان بهتر است یک بخاری با کیفیت و به صرفه را انتخاب کنید. در بسیاری مواقع مشتری به دنبال جنس ارزان است؛ اما در مقابل کیفیت قطعات این بخاری پایین بوده و باید برای تعمیر آن هزینه های بیشتری شود؛ در نتیجه اگر بخاری با کیفیت باشد پرداخت هزینه بالا برایش ارزش دارد.

سایر امکانات: بخاری را انتخاب کنید که دارای امکاناتی چون‌ توانایی سنجش کربن، اکسیژن و مونوکسید کربن باشد.‌

مزایا و معایب بخاری صنعتی گازی

تولید گرما در این نوع بخاری ها زیاد بوده و محیط در زمان کمی گرم و یکنواخت می شود. مصرف انرژی در این دستگاه پایین بوده و هزینه های مصرفی نیز کاهش می یابد. این دستگاه فضای کمی را اشغال می کند. در مقابل این محصول دارای معایبی است که بد نیست آن ها را نیز بدانید.د.

راهنمای خرید بخاری صنعتی نفتی

توجه به ابعاد: در این بخش راهنمای خرید بخاری صنعتی به نکات مهم در خرید بخاری صنعتی نفتی می پردازیم. ابعاد و سایز بخاری باید متناسب با محیط باشد. بدین صورت توان آن افزایش یافته و در زمان کوتاهی گرمایش محیط فراهم می شود.

انتخاب با دودکش یا بدون دودکش: بخاری هایی نفتی که دودکش دارند؛ ابعاد و سایز بزرگتری داشته و برای محیط های بزرگ به کار می روند. در صورت انتخاب این مدل باید جای مناسبی را برای دودکش درنظر گرفت تا گازهای آلوده به خوبی تخلیه شوند.

توجه به فن: فن دستگاه را می توان تنظیم کرده و جهت پخش گرما را  انتخاب کنید. فن دارای صدایی نسبتا بلند است که همواره در محیط شنیده می شود.‌ وجود فن سبب گرم شدن یکنواخت و سریع محیط می شود.

وزن و قابلیت جا به جایی: بر روی بخاری هایی که دارای وزن کمتر و سایز کوچکتری هستند یک دستگیره نصب شده که سبب سهولت در جا به جایی آن شده است.

مصرف انرژی: در ادامه مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی باید به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه شود. در این صورت مانع مصرف زیاد و اتلاف انرژی شده و هزینه های مربوطه را کاهش می دهید.

جنس و کیفیت قطعات: قطعات یک بخاری استاندارد مقاومت بالایی در برابر ضربه  و گرما دارند. جنس فیتیله و نوع رنگ دستگاه باید طوری باشد که به مرور ظاهرش تغییر نکرده و بازدهی آن کاهش نیابد.

شناخت بهترین مارک: قبل از انتخاب حتما برندهای مختلف این دستگاه را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری درباره آن ها به دست آورید.

مزایا و معایب بخاری صنعتی نفتی

از جمله مزایای این بخاری می توان کوچک و سبک بودن آن را درنظر گرفت. این محصول فضای کمی را اشغال کرده و به نسبت ظرفیتی که دارد، از بازدهی بالایی برخوردار است. قطعات به کار رفته در این سیستم همگی با کیفیت و مرغوب هستند. این دستگاه علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز است.

راهنمای خرید کوره هوای گرم

بررسی جنس بدنه: اغلب بدنه این محصول از ورق های گالوانیزه ساخته می شود. با استفاده از این ورق ها مقاومت بدنه در برابر خوردگی و ضربه در حد قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین این ورق ها دوام و استحکام بالایی داشته و منجر به طول عمر بالای دستگاه می شود. توجه کنید که در ساخت این محصول از ورق های دو جداره استفاده شده باشد؛ چون مقاومت آن را بسیار افزایش می دهد؛ همچنین دقت کنید روی بدنه آن جای جوشکاری نباشد. 

بررسی ابعاد، اندازه و ظرفیت: در ادامه مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی باید بدانید بررسی ابعاد، اندازه و ظرفیت در زمان خرید کوره هوای گرم مهم است. کوره ای مناسب با فضای خود انتخاب کنید تا گرمایش محیط به خوبی تامین شود. 

فنی:  تعداد فن و اندازه آن نیز مورد مهم و قابل توجهی بوده زیرا در بازدهی دستگاه موثر است؛ همچنین میزان دور موتور نیاز مهم بوده و بیشتر بودن دور آن نشان از بازدهی بالای دستگاه دارد.

میزان مصرف انرژی: واحد AFUF برای اندازه گیری مقدار مصرف انرژی در این دستگاه استفاده می شود. این عدد نشان دهنده مصرف انرژی و بازدهی دستگاه بوده و بزرگتر شدن آن به معنای مصرف انرژی کمتر است.

دودکش: اگر کوره شما گازسوز است؛  باید دارای دودکش باشد.‌ این کوره در دو نوع با دودکش و بدون دودکش ساخته می شود. این کوره برای تامین گرما از سوزاندن سوخت فسیلی استفاده می کند و طی این فرآیند گازهای سمی زیادی تولید می شوند. 

مزایا و معایب کوره هوای گرم

در رابطه با مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی بهتر است با مزایا و معایب کوره هوای گرم نیز آشنا شوید. از جمله مزایای این سیستم می توان به بازدهی بالا، انتقال گرما به فضاهای مختلف و پخش یکنواخت گرما در محیط اشاره کرد؛ همچنین ایمنی این محصول بالا بوده و می توان با نصب یک ترموستات دمای هوا را تنظیم کرد.

یکی از بزرگترین مزیت های این دستگاه امکان‌ اتصال دستگاه به کانال کشی است. نصب و راه اندازی این محصول نیز آسان است. از معایب این محصول می توان به افزایش گرد و خاک محیط اشاره کرد که به دلیل کارکرد فن رخ می دهد. اتلاف حرارتی این دستگاه زیاد بوده و در حین کار صدای بلندی ایجاد می کند.

 

راهنمای خرید بخاری صنعتی براساس متراژ

اگر قصد خرید بخاری براساس متراژ را دارید؛ درنظر گرفتن متراژ محیط یکی از پارامترهای مهم است. برای اطمینان از مناسب بودن ظرفیت دستگاه با محیط عدد درج شده به عنوان میزان تولید حرارت را بر عدد ۲۴ تقسیم کنید؛ همچنین باید متراژ محیط را در ۳ ضرب کرده و حاصل ضرب این عدد را با حاصل تقسیم عددی قبلی مقایسه کنید. اگر جواب دو فرمول به هم‌ نزدیک باشد؛ یعنی ظرفیت دستگاه مناسب محیط شما است. در صورت اختلاف زیاد بیک عددها ظرفیت مناسب نبوده و باید ظرفیت دیگری انتخاب کنید. به طور مثال متراژ محیط ۷۰ متر بوده و پس از ضرب در ۳ عدد ۲۱۰ به دست می آید. اگر بخاری انتخابی شما ۴۸۰۰ کیلو کالری گرما داشته باشد، وقتی بر ۲۴ تقسیم شود حاصل آن عدد ۲۰۰ می شود. عدد ۲۰۰ و ۲۱۰ با هم اختلاف زیادی نداشته پس نتیجه می گیریم این ظرفیت برای محیط شما مناسب است.

 

بهترین مدل هیتری صنعتی کدام است؟ گازی، برقی یا نفتی؟

در ادامه مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی لازم به ذکر است که بدانید هر کدام از این بخاری ها مزایا و معایبی دارند؛ اما در حالت کلی میتوان گفت بخاری گازی از دو نوع دیگر بهتر است.

 

ارزان ترین مدل بخاری صنعتی

اگر قصد خرید هیتر صنعتی را داشته و به دنبال مدل ارزانتر آن هستید، بهتر است با همه این مدل ها آشنا شوید. در حال حاظر بخاری گازی از دو مدل دیگر ارزان قیمتر بوده و از نظر مصرفی نیز هزینه آن پایین است. اما نمی توان به طور حتمی این را گفت؛ زیرا بسته به ظرفیت دستگاه می توان آن را در قیمت های مختلف در بازار پیدا کرد.‌

 

برندهای معتبر هیتر صنعتی

این مجموعه کیفیت را در رده اصلی تولید محصولات خود قرار داده و آن ها را براساس تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید می کند. این مجموعه یکی از برندهای مطرحی است که انواع هیترها را درظرفیت های مختلف و با کیفیتی مرغوب روانه بازار می کند؛ همچنین این گروه تولیدی برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش درنظر گرفته است. گارانتی نوعی اطمینان است که تولید کننده برای راحتی خیال خریدار درنظر گرفته است.

انرژی: اگر قصد خرید هیتر صنعتی را دارید، بدانید که انرژی یکی از بزرگترین تولید کنندگان در این زمینه است. این کارخانه در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده و تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است. این شرکت از پرسنل با تجربه استفاده می کند تا بتواند محصولات با کیفیتی را روانه بازار کند.‌

معرفی پر فروش ترین بخاری صنعتی

در ادامه مبحث راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی می خواهیم پر فروش ترین بخاری صنعتی را به شما معرفی کنیم. از بین بخاری های صنعتی نوع گازی طرفداران بیشتری داشته و پرفروش تر است. این فروش بالا به دلیل مزایایی است که این محصول دارد. بیشترین دلیل تقاضای زیاد این مدل بخاری مصرف گاز برای تامین گرمایش محیط است.

بخاری صنعتی کارگاهی از کجا بخریم؟

برای خرید بخاری صنعتی کارگاهی می توانید به فروشگاه تخصصی متاتهویه مراجعه نمایید. این سامانه یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که انواع بخاری صنعتی را گردآدوری کرده و به کاربران ارائه می دهد. این مجموعه از یک تیم تخصصی تشکیل شده است که همواره در تمامی مراحل همراه شما بوده و شما را در انجام یک خرید خوب و به صرفه کمک می کنند.

 

سخن پایانی

با توجه به آنکه در متن بالا درباره راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی صحبت کردیم دیگر به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید. بخاری صنعتی از لوازم گرمایشی پرکاربردی است که در انواع مختلف موجود است. در انتخاب بهتر این دستگاه ها کارشناسان گروه صنعتی متاتهویه شما کاربران عزیز را راهنمایی خواهند کرد. کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

 

سوالات متداول

بهترین مدل بخاری صنعتی چیست؟

 بهترین نوع این بخاری ها بخاری صنعتی گازی است.

هنگام خرید بخاری برقی صنعتی باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟

 توجه به میزان صدا،‌ توجه به مصرف، مدل بخاری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی"، کلیک کنید.