نقد و بررسی لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR

مقدمه، مرور و بررسی اجمالی

Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR

نقد و بررسی لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR

لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR در یک نگاه
لنز Nikon AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR از دیگر سری لنزهای NIKKOR است و از لنزهای زوم محسوب می شود. همانطور که از نام این لنز مشخص است، این لنز دارای فاصله کانونی متغیر بین 70 تا 200 میلی متر است و همانطور که می دانید این عدد نشان دهنده قابلیت های لنز زوم است. این لنز در دسته لنزهای حرفه ای نیکون قرار می گیرد و بسیار بادوام و پیشرفته است. در واقع این لنز برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای مناسب است و برای ثبت تصاویر مهم استفاده می شود. اگر یک عکاس ورزشی هستید یا می خواهید عکس های شگفت انگیزی از حیات وحش و مناظر بگیرید، حتما باید این لنز را در لیست خرید خود قرار دهید. در واقع این لنز برای استفاده در تمام جنبه های تله فوتو بسیار خوب عمل می کند. علاوه بر این، باید به شما بگوییم که لنز Nikon AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR نیز گزینه خوبی برای عکاسی پرتره است. نیکون به طور خاص این لنز را برای دوربین های فول فریم طراحی کرده است، اما در دوربین های غیر فول فریم نیز استفاده می شود. هنگامی که این لنز را روی دوربین های غیر فول فریم نصب می کنید، فاصله کانونی آن از 70-200 میلی متر به 105-300 میلی متر افزایش می یابد. کمانی نیکون این لنز را در 24 اکتبر 2012 معرفی و به بازار جهانی عرضه کرد. مانند بسیاری از لنزهای نیکون، لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR به یک موتور فوکوس خودکار قدرتمند مجهز شده است. این لنز مجهز به سیستم فوکوس خودکار اولتراسونیک است که فوکوس دقیق و سریع را نشان می دهد. همچنین به راحتی می توانید از قابلیت فوکوس دستی این لنز استفاده کنید و سوژه های خود را به راحتی فوکوس کنید. این لنز مجهز به دیافراگم 9 تیغه دایره ای است که به شما اجازه می دهد بوکه های زیبایی خلق کنید. با استفاده از این لنز می توانید عکس هایی را از زاویه معمولی تا تله فوتو با وضوح بسیار بالا ضبط کنید. لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR دارای لنز اپیتاکسیال بسیار حساس و دقیق است و یکی از بهترین لنزهای نیکون به حساب می آید.

سیستم فوکوس
شرکت نیکون با تجهیز این لنز به سیستم اولتراسونیک; فوکوس دقیق و سریع را به این لنز قدرتمند اضافه کرد. علاوه بر این، استفاده از این موتور فوکوس خودکار در این لنز باعث فوکوس بسیار بی صدا و روان شد. فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود و می توانید لنز خود را به فیلتر مجهز کنید. حداقل فاصله کانونی در این لنز 100 سانتی متر است. این بدان معناست که برای اینکه بتوانید سوژه های خود را فوکوس کنید، باید حداقل 100 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. علاوه بر فوکوس خودکار بسیار حرفه ای، می توانید به راحتی از عملکرد فوکوس دستی این لنز استفاده کنید. فوکوس دستی در این لنز توسط حلقه تعبیه شده در لنز انجام می شود و در واقع زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه مورد نظر شما را ارائه نمی دهد، می توانید به راحتی و بدون نیاز به تغییر حالت فوکوس، از طریق حلقه فوکوس روی سوژه خود فوکوس کنید. .

دیافراگم و فاصله کانونی لنز Nikon AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR
این لنز مجهز به دیافراگم F/4 تا F/32 است که به شما امکان می دهد حتی در نور کم نیز تصاویر واضحی ثبت کنید. نیکون این لنز را به دیافراگم دایره ای 9 تیغه ای مجهز کرده است که دیافراگم کاملا دایره ای دارد. بدین ترتیب تصاویر خارج از فوکوس شما به یک بوکه زیبا مجهز شده و پس زمینه شما همیشه بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود. همانطور که می دانید این لنز را لنز زوم می نامند و دلیل محبوبیت آن فاصله کانونی آن است. لنز Nikon AF-S 70-200mm f/2.8E FL ED VR II فاصله کانونی 70-200mm را در اختیار کاربر خود قرار می دهد که با آن می توانید تله فوتوهای زیبایی را ثبت کنید. هنگامی که این لنز را به دوربین غیر فول فریم متصل می کنید، فاصله کانونی آن به 105 تا 300 میلی متر افزایش می یابد. این لنز حرفه ای برای عکاسی از تصاویر ورزشی، عکاسی از منظره و عکاسی حیات وحش مناسب است. پس باید در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید از این لنز در عکاسی روزمره استفاده کنید، باید لنز دیگری را انتخاب کنید.

طراحی و بدنه
همانطور که می دانید تمامی لنزهای نیکون کیفیت خوب و قابل قبولی دارند. لنز Nikon AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR مانند سایر لنزهای کانن از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی برای اولین بار این دوربین را در دست بگیرید، متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. جنس بدنه این لنز حرفه ای از آلیاژ منیزیم بوده و تمام بدنه آن از فلز ساخته شده است. وزن این لنز 850 گرم است و واقعا تنها نکته منفی در مورد این لنز وزن زیاد آن است. یک چیز ناراحت کننده در مورد این لنز این است که ایکسل و موم نشده است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا به راحتی از لنز در شرایط آب و هوایی نامطلوب استفاده کنید. متاسفانه این قابلیت در لنز AF-S Nikkor 70-200mm F/4G ED VR وجود ندارد و برای استفاده در شرایط نامساعد باید از کلاهک های محافظ استفاده کنید. طول این لنز 179 میلی متر و قطر آن 78 میلی متر است و پایه آن برای سهولت در استفاده طراحی شده است. اندازه سوراخ این فیلتر برابر با 67 میلی متر است. و می توانید از تمامی فیلترها در این اندازه استفاده کنید و از لنز گران قیمت خود محافظت کنید و جلوه های زیبای زیادی به عکس های خود اضافه کنید. نکته قابل توجه دیگر در مورد این لنز تثبیت آن است. این لنز مجهز به سیستم تثبیت کننده 4 محوره است و قادر است لرزش های ناشی از دست دادن را تا 4 مرحله متوقف کند. در مورد لنزهای این لنز باید به شما بگوییم که از 20 لنز در 14 گروه استفاده می کند; 3 عدد از این لنزها از نوع ED هستند که باعث کاهش پراکندگی نور می شود. علاوه بر این، تمامی لنزهای به کار رفته در این لنز مجهز به پوشش نانو کریستال برای جلوگیری از پدیده خیره شدن و شبح در عکس ها می باشد. به علاوه شیشه جلو و عقب این لنز به روکش مخصوصی مجهز شده است که از باقی ماندن لکه های آب و اثر انگشت روی لنز جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات باید بگوییم که این لنز قابلیت هایی فراتر از انتظار شما را به شما می دهد و اگر به دنبال لنز با فاصله کانونی 70 تا 200 میلی متر هستید، حتما باید این لنز را در لیست خرید خود قرار دهید. . توجه داشته باشید که این لنز برای افراد مبتدی مناسب نیست و فقط به عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای توصیه می شود. در مورد کارایی و عملکرد این لنز باید به شما بگویم که به غیر از وزن زیاد این لنز، نقطه ضعفی در این دوربین وجود ندارد. اگر در زمینه ورزش فعال هستید و یا به عکاسی حیات وحش علاقه مند هستید، این لنز می تواند خریدی هوشمندانه باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه