نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.2L USM

مقدمه، مرور و بررسی اجمالی

Canon EF 50mm f/1.2L USM

اگر شما هم از طرفداران دنیای عکاسی هستید و از دوربین های DSLR استفاده می کنید، مطمئناً با لنزهای سری 50 آشنا هستید، این سری از لنزها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. لنز EF 50mm f/1.2L USM یکی از این لنزها است.
این لنز منحصر به فرد توسط Canon در 24 آگوست 2006 معرفی و عرضه شد. این لنز پرایم مخصوص دوربین های با دیافراگم EF طراحی شده است. اما به دلیل وجود عوامل اساسی در دوربین های برش نیز استفاده می شود.با این لنز 50 میلی متری با اندازه فیلتر 72 میلی متری می توانید در هر شرایطی عکس و فیلم بگیرید.

نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.2L USM

از دیگر تفاوت های اصلی این لنز نسبت به سایر لنزهای 50 میلی متری می توان به وزن بیشتر این لنز اشاره کرد; در واقع این لنز یک لنز حرفه ای سنگین به حساب می آید. EF 50mm f/1.2L USM یک لنز مناسب برای عکاسی پرتره و شرایط نور کم است. کیفیت خیره کننده در کنار بدنه مقاوم دوربین به شما این امکان را می دهد که در هر شرایطی از این لنز استفاده کنید.
بنابراین مهم نیست که می خواهید از لنز EF 50mm f/1.2L USM در هوای بارانی یا در یک بیابان طوفانی استفاده کنید، این لنز اینجاست تا نیازهای مختلف شما را برآورده کند.کانن در طراحی این لنز قدرتمند از دیافراگم 8 تیغه ای با عمق میدان کم استفاده کرده و دیافراگم را تا حد امکان باز کرده است.
این موضوع باعث شده تا تصاویر شما بوکه گرد و با کیفیتی داشته باشند. علاوه بر این، لنزهای به کار رفته در ساخت این لنز از ورود نور اضافی به سنسور دوربین جلوگیری می کند و پدیده ghosting را نیز از بین می برد. نکته اصلی در مورد این لنز این است که می تواند دیافراگم ثابتی در فاصله کانونی متغیر به شما بدهد.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 50mm f/1.2L USM

فوکوس خودکار لنز


موتور فوکوس داخلی USM نصب شده روی لنز Canon EF 50mm f/1.2L USM فوکوس را بسیار سریع و دقیق می کند و عکاسی را بسیار آسان می کند. به علاوه استفاده از این موتور فوکوس در این لنز به شما این امکان را می دهد که آن را به بدنه دوربین هایی که فاقد موتور فوکوس خودکار هستند متصل کرده و از عملکرد فوکوس خودکار استفاده کنید.
از دیگر عوامل این لنز می توان به عملکرد بی صدا اشاره کرد.علاوه بر فوکوس خودکار، حلقه فوکوس دستی نیز روی بدنه لنز تعبیه شده است تا هر زمان که بخواهید می توانید از فوکوس دستی استفاده کنید. حلقه ای که روی لنز قرار می گیرد از نظر ارگونومی طراحی شده است و می تواند به آرامی بچرخد. این موتور فوکوس به صورت حلقه ای است که قابلیت فوکوس بسیار سریع را در هنگام عکاسی به پردازنده این لنز اضافه می کند.
پردازنده داخلی این لنز قابلیت تصحیح نور و ثبت اطلاعات فوکوس را دارد که از دیگر ویژگی های این لنز شناخته شده است. توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید با این لنز روی سوژه خود فوکوس کنید، باید 45 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید. میزان بزرگنمایی در این لنز نیز 0.15 برابر است. در این لنز حتی در صورت استفاده از فوکوس فوکوس خودکار One Shot.
لنز به طور خودکار بر فوکوس خودکار اولویت دارد و به صورت دستی نقطه فوکوس را بدون نیاز به سوئیچ فوکوس کنترل می کند. علاوه بر این، این لنز مجهز به فناوری E-TTL II است که برای کسانی که از فلاش های اکسترنال استفاده می کنند بسیار مهم است.

فاصله کانونی


همانطور که می دانید وقتی می خواهید از یک لنز به روش خاصی استفاده کنید، فاصله کانونی بسیار مهم است، البته نه به این دلیل که فاصله کانونی زاویه دید کاربر را تعیین می کند، بلکه به این دلیل که فاصله کانونی 50 میلی متر برابر است. برای زاویه دید چشم انسان، لنزهای 50 میلی متری بسیار مهم هستند. کیفیت این لنزهای پرایم از لنزهای زوم بالاتر است. همچنین فاصله کانونی لنز EF کانن

f/1.2L USM زمانی که روی سنسور برش قرار می گیرد 80 میلی متر است که فاصله کانونی قابل توجهی برای عکاسی پرتره است. همچنین فاصله کانونی این لنز در صورت استفاده در دوربین فول فریم 50 میلی متر است. زاویه دید در دوربین های فول فریم 46 درجه و در دوربین های کراپ سنسور 30 ​​درجه است. ابعاد زیبا در کنار دیافراگم مناسب و فاصله کانونی بسیار خوب، لنز Canon EF 50mm f/1.2L USM را به یکی از پرکاربردترین لنزهای شرکت کانن تبدیل کرده است.

دریچه دیافراگمی

استفاده از 8 تیغه و دیافراگم دایره ای در این مدل، بازترین دیافراگم را ایجاد کرده و در نتیجه بوکه دایره ای و عمق میدان کم در تصاویر ایجاد می شود. باز شدن دیافراگم در لنز 50 یکی از ویژگی های اصلی آنها است، اما باید توجه داشته باشید که اگر هدف شما عکاسی با وضوح بالا است، نباید از بازترین دیافراگم استفاده کنید.
لنز Canon 50 f/1.2L USM در صورت تنظیم روی f/1.2 در تصاویر تاری ایجاد می کند. که جلوه بسیار زیبایی برای خلق تصاویر هنری است. برای تصاویر واضح تر در دوربین های فول فریم، وقتی دیافراگم را روی f/2 تنظیم می کنید، تصویر شما در مرکز و گوشه ها وضوح بهتری خواهد داشت. اما اگر به دنبال حداکثر وضوح در عکس های خود هستید، پیشنهاد می کنم دیافراگم را روی f/2.8 تنظیم کنید. همچنین، هنگامی که از دیافراگم f/8 استفاده می کنید، به دلیل نور کم، وضوح تصاویر شما از بین می رود.

طراحی بدنه لنز Canon EF 50mm F1.2L USM


این لنز نیز مانند سایر لنزهای کانن از نظر ارگونومی طراحی و ساخته شده است، اگرچه وزن آن در مقایسه با سایر لنزهای سری 50 کانن افزایش یافته است. 85.8 x 65.5 میلی متر است. همچنین قطر دیافراگم آن 72 میلی متر است، بنابراین می توانید از هر فیلتر با قطر 72 میلی متر استفاده کنید و جلوه های ویژه را به تصاویر خود اضافه کنید. در این لنز به لطف استفاده از فیلترهای ND / ND X (کاهش نور) و فیلترهای POLARIZED در شرایط مناسب، سطح کیفیت تصویر را از نظر میزان نوردهی افزایش می دهد و انعکاس های غیر ضروری در عکس ها را حذف می کند.
ساختار استثنایی به کار رفته در ساخت لنزهای فوق مدرن این لنز تصاویری با کنتراست بالا و کیفیت خوب را در اختیار شما قرار می دهد.متاسفانه این لنز تثبیت کننده ندارد. تثبیت کننده داخلی لنز لرزش های ناشی از دست دادن را تا چند مرحله کاهش می دهد (بسته به نوع استابلایزر) اما یکی از نقاط قوت آن بدنه ایزوله و ثابت این لنز است که از فلز ساخته شده از پرس می باشد. پلاستیک
بدنه ایکسل و موم شده این لنز به شما این امکان را می دهد که در هر شرایط آب و هوایی از این لنز استفاده کنید و تصاویر شگفت انگیز خود را ثبت کنید.

خلاصه

با توجه به توضیحات ذکر شده، این لنز را می توان یک لنز حرفه ای نامید که به راحتی می تواند نیازهای مختلف شما را برآورده کند، فوکوس سریع و دقیق در کنار فاصله کانونی متغیر با دیافراگم ثابت از ویژگی های اصلی این لنز است; البته بدنه ایزوله را نیز نباید فراموش کرد زیرا تنها لنزهای پیشرفته به این ویژگی مجهز هستند.
توجه داشته باشید که این لنز برای افراد مبتدی توصیه نمی شود، بیشتر برای افراد حرفه ای که تجربه کار با چندین لنز را دارند مناسب است. اگر یک عکاس مبتدی هستید یا اگر یک عکاس حرفه ای هستید خرید لنز زوم را به شما پیشنهاد می کنیم. نکته مهم هنگام خرید لنز این است که نیازهای خود را مشخص کنید. اگر نیازهای خود را بدانید، در بازار متنوع لنز اشتباه نخواهید کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.2L USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 50mm f/1.2L USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه