نقد و بررسی لنز سونی FE 16-35mm f/2.8 GM

مقدمه، مرور و بررسی اجمالی

Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

نقد و بررسی لنز سونی FE 16-35mm f/2.8 GM

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

لنز 35-16 تک دید
دوربین های سونی در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده اند، سونی روز به روز بدون رقابت به پیشرفت خود ادامه می دهد و این در حالی است که چندین سال از معرفی جدیدترین پرچمداران کانن و نیکون می گذرد. این شرکت ژاپنی علاوه بر تولید دوربین های حرفه ای، لنزهای باکیفیتی را نیز روانه بازار کرد. لنزی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM است. این لنز در تاریخ 17 می 2017 به بازار جهانی عرضه شد. لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM گزینه بسیار مناسبی برای کاربردهای مختلف در عکاسی است. طراحی اپتیکال به روز این لنز باعث شده است که کنتراست و وضوح همیشه بالا باشداین لنز را می توان در دسته بهترین لنزهای تولید شده توسط سونی قرار داد; چرا که در ساخت این لنز، کوچکترین جزئیات نیز به دقت در نظر گرفته شده است تا بهترین کیفیت تصویر به دست آید. این لنز به طور ویژه برای دوربین های فول فریم سونی طراحی و ساخته شده است. لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM با دوربین های سونی FE-mount سازگار است. یکی از ویژگی های اصلی این لنز سیستم تثبیت کننده تصویر حرفه ای آن است، این سیستم لرزشگیر تصویر لرزش دست را تا 4 استاپ کاهش می دهد و باعث می شود تصاویر گرفته شده با این لنز همیشه شفاف و واضح باشد. این لنز قدرتمند مجهز به سیستم فوکوس خودکار است که علاوه بر فوکوس دستی صدای بسیار کمی تولید می کند، شما به راحتی می توانید از عملکرد فوکوس صحیح این لنز استفاده کنید و بر روی خود سوژه فوکوس کنید سونی هنگام طراحی لنزهای لنز از 12 لنز در 10 گروه استفاده می کند. این لنز که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛ علاوه بر کیفیت بالای عکس ها و فیلم های ثبت شده با لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM، بدنه آن نیز کیفیت بالایی را نشان می دهد. وزن این لنز 680 گرم است که آن را در دسته لنزهای سبک سونی قرار می دهد. پس با این حساب می توان گفت با داشتن این لنز در واقع لنزی دارید که در هر شرایطی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. منتظر بررسی تخصصی ما از این لنز محبوب باشید.

سیستم فوکوس

سونی در طراحی سیستم فوکوس این لنز از 2 موتور فوکوس مافوق صوت استفاده کرده است. استفاده از این موتور فوکوس در لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM فوکوس را بسیار سریع، دقیق و بی صدا می کند. بی صدا بودن این موتور فوکوس باعث شده تا این لنز برای عکاسی بسیار مناسب باشد. حداقل فاصله کانونی این لنز 28 سانتی متر است یعنی برای اینکه بتوانید با این لنز بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید باید در فاصله حداکثر 28 سانتی متری قرار بگیرید. فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیق همراه با لرزشگیر اپتیکال باعث شد که لحظه ای را از دست ندهید. جالب اینجاست که سیستم تثبیت کننده این لنز حتی در هنگام عکاسی نیز فعال استعلاوه بر سیستم فوکوس خودکار، این لنز دارای عملکرد فوکوس دستی نیز می باشد که به شما امکان می دهد از عملکرد فوکوس دستی حتی زمانی که فوکوس خودکار فعال است استفاده کنید. این عملکرد در واقع به شما اجازه می دهد تا زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه دلخواه را ارائه نمی دهد، به صورت دستی روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید. حلقه فوکوس دستی روی بدنه این لنز بسیار صاف و طراحی شده است تا بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید. فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود، به این معنی که حلقه فوکوس در حین حرکت ثابت می ماند و تغییر نمی کند. بنابراین، شما می توانید به راحتی از انواع فیلترها با توجه به اندازه دیافراگم فیلتر این لنز استفاده کنید. دهانه سوراخ فیلتر برابر با 82 میلی متر است که هنگام خرید فیلتر باید به آن توجه کنید. کارشناسان Pause توصیه می کنند که یک فیلتر بخرید و با خرید یک فیلتر نسبتا ارزان از شیشه لنز خود محافظت کنید.

دیافراگم و نوردهی

این لنز قدرتمند مجهز به دیافراگم 11 تیغه ای است که دیافراگم کاملا دایره ای دارد. لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM با دیافراگم 11 تیغه؛ 16 لنز در 13 گروه وجود دارد. استفاده از دیافراگم دایره ای در این لنز باعث شد که نواحی خارج از ناحیه فوکوس به بوکه بسیار زیبا و نرم مجهز شوند. کیفیت بوکه هنگام عکاسی پرتره اهمیت پیدا می کند، در عکاسی پرتره مناطق خارج از فوکوس به اندازه مناطق فوکوس مهم هستند. محدوده دیافراگم این لنز بین F/2.8 و F/22 است، این محدوده دیافراگم گسترده به شما امکان می دهد حتی در محیط های کم نور به راحتی عکس بگیرید. اما باید در نظر داشته باشید که اگر هدف شما ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن است، نباید همیشه از بازترین دیافراگم استفاده کنید، زیرا در این صورت تصویر ثبت شده شما دارای نویز خواهد بود.

فاصله کانونی
همانطور که از نام این لنز مشخص است; فاصله کانونی آن بین 16 تا 35 میلی‌متر است که به شما امکان تله فوتو را تقریباً عریض می‌دهد. این طیف وسیع از زاویه دید به شما اجازه می دهد تا به راحتی از این لنز در عکاسی روزمره خود استفاده کنید. با داشتن این لنز، اساسا خود را از داشتن لنزهای مختلف بی نیاز کرده اید. همچنین مهم است که شما در زمینه عکاسی پرتره فعالیت می کنید یا علاقه مند به عکاسی از طبیعت هستید، لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM برای پاسخگویی به نیازهای شما در هر شرایط و شرایطی ساخته شده است. همچنین می توانید از این لنز در دوربین فریم جزئی (APS-C) استفاده کنید، زمانی که این لنز را روی دوربین فریم جزئی نصب می کنید، فاصله کانونی آن از 24 به 52.5 تغییر می کند.

طراحی و بدنه لنز 16-35 میلی متری سونی

همانطور که در بالا ذکر شد، این لنز علاوه بر ارائه کیفیت بالا در زمینه عکاسی و فیلمبرداری، از بدنه ای بسیار مقاوم و با کیفیت ساخته شده است. کیفیت این لنز آنقدر بالاست که در نگاه اول متوجه آن خواهید شد. این لنز 122 میلی متر طول و 89 میلی متر عرض دارد. بنابراین می توان گفت با لنز نسبتا فشرده ای طرف هستید که به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید. وزن این لنز 680 گرم است که برای چنین لنزی با این مشخصات بسیار مناسب است. سونی این لنز را به صورت ایکسل و موم شده طراحی کرده است تا کاربر بتواند در هر جایی با آن عکس و فیلم بگیرد. در واقع می توان گفت که با لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM می توانید در زیر باران و حتی گرد و غبار شدید به کار خود ادامه دهید و تصاویر شگفت انگیز خود را ثبت کنید. جنس بدنه این لنز پلاستیکی و پایه آن فلزی است. لنز Sony FE 16-35mm f/2.8 GM دارای 3 عنصر کروی، 2 عنصر ELD و دو عنصر XA است. استفاده از عناصر موجود در این لنز باعث شد تا به میزان قابل توجهی از پدیده شعله ور شدن لنز و ghosting جلوگیری شود. علاوه بر این سونی تمامی المان های به کار رفته در این لنز را به پوشش نانو AR مجهز کرده تا علاوه بر جلوگیری از انعکاس نور و پدیده تابش خیره کننده، تصاویری با وضوح بالا و بسیار شفاف ثبت شود.

خلاصه

با توجه به توضیحات ذکر شده می توان گفت با داشتن این لنز می توانید در تمام طول روز به هر جایی بروید و تصاویر خود را ثبت کنید. این لنز با دیافراگم 11 باله گرد یک انتخاب کلیدی برای عکاسی پرتره و برای کسانی است که در استودیوهای عکاسی کار می کنند. همچنین اگر از علاقه مندان به رشته های مختلف عکاسی هستید، این لنز پیشرفته به شما پیشنهاد می شود; برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مکس شاپ تماس حاصل فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز سونی FE 16-35mm f/2.8 GM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز سونی FE 16-35mm f/2.8 GM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه