نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.2L II USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 85mm f/1.2L II USM

نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.2L II USM

چشم انسان را می توان با یک عدسی معمولی مقایسه کرد. در دوربین‌های فول فریم، این فاصله کانونی 50 میلی‌متر است، بنابراین تصویری که توسط لنز Canon 85mm f/1.2L II USM گرفته شده است، کمی نزدیک‌تر و بلندتر از تصویری است که با چشم دیده می‌شود.

لنز Canon 85mm f/1.2L II USM یک لنز تله فوتو وسط ثابت با زاویه دید 28 درجه است. فاصله کانونی این لنز در سنسور کراپ یا اندازه APC-C 136 میلی متر است.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM

طراحی و ساخت لنز Canon 85mm f/1.2L

وزن این لنز 1025 گرم است که وزن سبکی به حساب نمی آید اما آنقدر نیست که در عکاسی طولانی دست شما را سنگین کند و آزارتان دهد. قطر دیافراگم فیلتر این لنز 72 میلی متر است.

ساختار فنی

حداقل دیافراگم این لنز f/16 است که برای تصاویری که نیاز به وضوح در سراسر تصویر دارند مناسب است. البته این رزولوشن به خوبی f/2 نیست. همچنین لنز Canon 85mm f/1.2L II USM دارای پوشش ویژه Super Spectra و مواد ضد انعکاس است. این پوشش SSC باعث می شود که عناصر لنز نور کمتری را منعکس کنند و این انعکاس کمتر باعث می شود که شعله در تصویر به پایین ترین حد خود برسد. یکی دیگر از تاثیرات این روکش افزایش کنتراست و وضوح عکس است.
حداکثر بزرگنمایی این لنز 0.11x است که مقدار کمی است. این لنز با آداپتورهای لنز Canon Extender EF سازگار نیست. حداقل فاصله کانونی با این لنز 95 سانتی متر است که فاصله نسبتا خوبی برای عکاسی پرتره است. البته نباید انتظار داشته باشید که کیفیتی برابر با لنزهای ماکرو برای شما داشته باشد و بتوانید خیلی به سوژه نزدیک شوید.

این لنز تثبیت کننده تصویر ندارد، البته با f/1.2 می توانید از سرعت شاتر بالا استفاده کنید تا اثر لرزش دست در عکس دیده نشود. علاوه بر این، لنز Canon 85mm f/1.2L II USM در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و گرد و غبار مقاومتی از خود نشان نمی دهد و باید مراقب بود.
این لنز Canon دارای انحراف رنگی یا CA بیشتری نسبت به لنز Canon EF 85mm f/1.2L USM است. همچنین هنگامی که کاملا باز است، در عکس های بازتابنده، رنگ بنفش قابل توجهی ایجاد می کند. این لنز از دسته لنزهای L است که ویژگی اصلی آن حلقه قرمز جذابی است که در کنار حلقه فوکوس دیده می شود. عمق میدان یا DOF در لنز Canon 85mm f/1.2L II USM در f/1.2 برای سوژه های نزدیک بسیار کم است و باید حلقه فوکوس را تغییر دهید تا فوکوس مورد نظر را با دقت بسیار بالا به دست آورید.

تمرکز کنید

سرعت فوکوس این لنز بسیار پایین است که یک ضعف بزرگ به حساب می آید. اگر قصد عکاسی پرتره با لنز 85 میلی متری را دارید، این لنز اصلا برای شما مناسب نیست.
با وجود موتور اولتراسونیک، Canon EF 85mm f/1.2L USM هنوز به عنوان یک لنز سریع در نظر گرفته نمی شود و فقط دارای فوکوس خودکار کم نویز است. لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM سرعت فوکوس را 16 برابر سریعتر از لنز Canon EF 85mm f/1.2L USM افزایش داده است. اما با این حال، سرعت فوکوس خودکار آن سریع‌ترین سرعت فوکوس در بین لنزهای کانن نیست.
این لنز برای عکاسی ورزشی در فضای داخلی با f/1.2 و کیفیت تصویر عالی مناسب است. لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM در عکاسی پرتره عالی است. در فاصله کانونی 85 میلی متر، بوکه زیبایی می دهد.

این بوکه ها در مناطق خارج از فوکوس به طور یکنواخت محو می شوند که یک ویژگی منحصر به فرد برای عکاسی پرتره است. دیافراگم 8 تیغه گرد این لنز یکی از زیباترین پس زمینه های بوکه را در تصاویر ایجاد می کند.
حلقه فوکوس در لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM بسیار نرم است، اما در مقایسه با سایر لنزهای سری L، کمی سفت تر به نظر می رسد. هنگام اتصال یا جدا کردن لنز از فوکوس دستی یا غلتک MF اجتناب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.2L II USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 85mm f/1.2L II USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه