نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/4L IS USM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/4L IS USM

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

لنز 200-70 در یک نگاه
لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM نسخه به روز شده یکی از محبوب ترین لنزهای Canon، لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM است. این لنز در 24 آگوست 2006 با تغییرات جزئی در پوشش لنز معرفی و عرضه شد. به عقیده بسیاری از افراد این لنز بهترین لنز در رنج 70-200 است که مشکلات لنز قبلی را حل می کند. همانطور که می دانید این لنز از سری L کانن است که نام L نشان دهنده کیفیت و وضوح آن است. لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM دارای اپتیک بسیار پیشرفته ای است که این لنز را در زمینه های مختلف عکاسی و فیلمبرداری بسیار موثر کرده است. شما می توانید از این لنز تله فوتو برای عکاسی از سوژه های مختلف در فواصل کانونی متفاوت استفاده کنید. این لنز قدرتمند مانند نسخه قبلی خود به مکانیزم فوکوس USM مجهز شده است. که فوکوس سریع، دقیق و بی صدا را به شما ارائه می دهد. همچنین علاوه بر فوکوس خودکار، می توانید از قابلیت فوکوس دستی این لنز نیز استفاده کرده و سوژه های خود را به صورت دستی فوکوس کنید. علاوه بر این، استفاده از دیافراگم 8 باله دایره ای باعث شد که منطقه خارج از فوکوس شما به بوکه بسیار زیبا مجهز شود. بدنه لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM از آلیاژ منیزیم ساخته شده که دوام آن را افزایش داده است. وزن این لنز 760 گرم و ابعاد 172×76 میلی متر است. این لنز در رده سنگین وزن لنزهای کانن قرار می گیرد و قادر است تصاویر معمولی تا تله فوتو را با حداقل اعوجاج ثبت کند. این لنز برای کسانی که علاقه مند به عکاسی حیات وحش هستند یا به طور فعال در عکاسی ورزشی فعالیت دارند مناسب است. در ادامه به بررسی و نقد این لنز حرفه ای می پردازیم. پس با مکس شاپ همراه باشید.

قدرت تمرکز
کانن در طراحی این لنز منحصر به فرد از موتور فوکوس پیشرفته (USM (Ultra Sonic Motor) استفاده کرده است.استفاده از موتور فوکوس خودکار در این لنز باعث شده است فوکوس در این لنز بسیار سریع، دقیق و بی صدا باشد.عملکرد فوکوس در این لنز بسیار روان است. همچنین می توانید با نصب این لنز بر روی دوربین هایی که موتور فوکوس ندارند از عملکرد فوکوس خودکار استفاده کنید. از فوکوس دستی روی این لنز استفاده کنید، فوکوس دستی توسط حلقه لنز انجام می شود، بنابراین می توانید به راحتی فوکوس کنید. با دکمه روی لنز زمانی که حالت خودکار به خوبی کار نمی کند و باید به صورت دستی روی سوژه در فاصله حداقل 120 سانتی متری فوکوس کنید. در عین حال لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM مجهز شده است. با یک سوئیچ محدود برای محدود کردن حداقل فاصله کانونی به یک فاصله بیشتر. با استفاده از این دکمه می توانید فاصله کانونی را از 1 متر به بیشتر یا از 2.5 متر به بی نهایت تغییر دهید.

دیافراگم

لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM که یکی از لنزهای تله فوتو سری L کانن است، با دیافراگم باز و ثابت f/4 به کاربران کنترل بسیار خوبی بر تاری پس زمینه و عمق میدان و همچنین محدوده می دهد. واید است و از عکاسی پرتره گرفته تا عکاسی ورزشی و خبری را شامل می شود و برای عکاسانی که برای عکاسی از سوژه های کم نور به لنزهای تله فوتو طولانی نیاز دارند، یک لنز دائمی و فوق العاده محسوب می شود. باله های دیافراگم این لنز از نوع 8 گرد هستند که بوکه زیبایی را به نمایش می گذارند. دیافراگم 8 تیغه Canon EF 70-200mm f/4L IS USM از f/4 تا f/32 باز و بسته می شود و به شما آزادی زیادی برای تغییر نور در تصاویرتان می دهد. از دیگر مزایای این قابلیت می توان به امکان دستیابی به عمق میدان های مختلف اشاره کرد. دیافراگم لنز Canon EF 70-200mm از 8 باله دایره ای و 20 عنصر نوری در 15 گروه مختلف استفاده شده در ساختار نوری آن تشکیل شده است.

فاصله کانونی
همانطور که می دانید این لنز به صورت لنز زوم ارائه می شود و عدد فاصله کانونی موجود در آن نشان دهنده قابلیت زوم این لنز است. این لنز برای علاقه مندان به عکاسی از حیوانات، مناظر و ثبت تصاویر ورزشی بسیار مناسب است. لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM در واقع به عنوان بهترین لنز تله فوتو 70-200 شناخته می شود و نسبت به نسل قبلی خود قابلیت های بهبود یافته ای دارد. می توانید از این لنز برای عکاسی در فواصل کانونی مختلف استفاده کنید. وقتی این لنز را روی یک دوربین غیر فول فریم نصب می کنید، فاصله کانونی به 112-320 می رسد.

طراحی و بدنه لنز
این لنز مانند بسیاری از لنزهای این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است. بنابراین وقتی این لنز را در دست بگیرید، متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. وزن این لنز همانند مدل قبلی 760 گرم است. طول این لنز 172 میلی متر و قطر آن 76 میلی متر است. این لنز در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و از بدنه ایکسل و موم شده بهره می برد. بنابراین با این حساب می توانید به راحتی در هر شرایطی از این لنز استفاده کنید. شیشه جلو و عقب این لنز مجهز به روکش فلورین است که از باقی ماندن لکه آب و اثر انگشت روی آن جلوگیری می کند. اندازه فیلتر این لنز 67 میلی متر است و می توانید از فیلترهای دیگر در این سایز بر روی لنز خود استفاده کنید. خرید لنز یکی از مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. کانن این لنز را به یک تثبیت کننده قدرتمند مجهز می کند که کیفیت تصاویر شما را کاهش می دهد. با توجه به وزن زیاد این لنز، یک سه پایه برای ایمنی و راحتی کاربر طراحی شده است. این لنز از عنصر فلوریت بهره می برد و همچنین به 2 عنصر UD گسترش یافته است تا از پراکندگی نور جلوگیری کند. علاوه بر این، پوشش مخصوص روی این لنز از شعله ور شدن و هاله جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM در واقع یک دسته لنزهای فوق حرفه ای شرکت کانن به حساب می آید و اگر یک عکاس سرگرمی هستید، این لنز برای شما مناسب نیست. همچنین این لنز برای استفاده روزمره مناسب نیست. اما اگر یک عکاس حرفه ای هستید که در ورزش یا عکاسی از حیات وحش و منظره کار می کنید، این لنز بهترین گزینه برای خرید است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/4L IS USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF 70-200mm f/4L IS USM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه