نقد و بررسی لنز کانن EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

نقد و بررسی لنز کانن EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

کانن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های عکاسی و فیلمبرداری در جهان است، این شرکت علاوه بر تولید دوربین های حرفه ای فراوان، لنزهای قدرتمند زیادی را نیز روانه بازار کرد. لنزی که در این مقاله می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM است.

این لنز محبوب در تاریخ 8 ژوئن 2012 معرفی و به بازار جهانی عرضه شد. لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM برای استفاده در عکاسی و فیلمبرداری طراحی و ساخته شده است. این لنز از دسته لنزهای واید تله فوتو کانن است که ویژگی های اصلی را نشان می دهد.

لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM به طور ویژه برای دوربین های فرمت APS-C (غیر فول فریم) از Canon طراحی و ساخته شده است. فاصله کانونی آن 18 تا 135 میلی متر است.

البته در دوربین های فول فریم هم می توان از این لنز استفاده کرد، وقتی این لنز را روی دوربین غیر فول فریم خود نصب می کنید فاصله کانونی آن به 29-216 میلی متر افزایش می یابد. به طور کلی می توان گفت که فاصله کانونی ارائه شده توسط این لنز به شما این امکان را می دهد که به راحتی در زمینه های مختلف عکاسی از جمله: عکاسی ماکرو، ثبت تصویر از نزدیک، پرتره، منظره و … عکاسی کنید.

کار می کند و این باعث شده است که کسانی که از دوربین های فول فریم استفاده می کنند به سمت این لنز محبوب جذب شوند. تصاویر ارائه شده توسط لنز مطمئنا فراتر از انتظارات شما خواهند بود، لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM، بنابراین می توانید تصاویر شگفت انگیز خود را ثبت کنید.

شرکت کانن از مکانیزم فوکوس STM برای این لنز استفاده کرده است، استفاده از این مکانیسم فوکوس در این لنز باعث فوکوس بسیار سریع، دقیق و بی صدا شده است. همچنین کاربر لنز مجاز است به راحتی از عملکرد فوکوس دستی آن استفاده کند.

همچنین برای به حداکثر رساندن کیفیت تصویر، کانن از دیافراگم 7 تیغه ای در این لنز استفاده کرده است. این دیافراگم یک دیافراگم کاملا دایره ای شکل می دهد که باعث شده مناطق خارج از فوکوس به بوکه های بسیار زیبایی مجهز شوند. لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM دارای طراحی ارگونومیک و مهندسی شده است و همین امر باعث شده است بدنه بسیار با کیفیت و کاربری آسانی داشته باشد، طراحی منحصر به فرد و سبک وزن این دوربین باعث شده است استفاده در هر شرایطی؛ به راحتی و بدون احساس خستگی به کار خود ادامه دهید، اگر به دنبال یک لنز مناسب هستید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید تا با این لنز محبوب بیشتر آشنا شوید.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

سیستم فوکوس خودکار

کانن در این لنز از مکانیسم فوکوس STM استفاده کرده است. این مکانیسم فوکوس در واقع یک فناوری پیشرفته برای عکاسی با دوربین های DSLR است. با استفاده از این لنز در دوربین هایی که دارای Movie Servo AF هستند، فوکوس بسیار روان و بی صدا را تجربه خواهید کرد که برای فیلمبرداری بسیار مناسب است.

موتور STM یا استپر موتور از مکانیزم جدیدی بهره می برد که همراه با یک پردازنده سریع و یک الگوریتم جدید، فوکوس بسیار مناسب و دقیقی را نشان می دهد. از دوربین های مجهز به Movie Servo AF می توان به Canon 800D و Canon 77D اشاره کرد. وقتی دوربین را روی این حالت قرار می دهید، لنز به سرعت روی سوژه فوکوس می کند و آن را ردیابی می کند.

بنابراین، اگر دوربینی دارید که مجهز به Movie Servo AF است، پیشنهاد می کنم این لنز را در گزینه های خرید خود قرار دهید. علاوه بر سیستم فوکوس خودکار، می توانید به راحتی از عملکرد فوکوس دستی این لنز استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که فوکوس دستی این لنز به طور مداوم در دسترس شماست، بنابراین زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه دلخواه را ارائه نمی دهد، به راحتی می توانید به صورت دستی روی سوژه خود فوکوس کنید. حداقل فاصله کانونی این لنز 39 سانتی متر است.

حداقل فاصله کانونی نشان می دهد که چقدر باید از جسم فاصله داشته باشیم تا بتوانیم آن را متمرکز کنیم. برای مثال در این دوربین که حداقل فاصله کانونی آن 39 سانتی متر است، برای استفاده آسان از فیلترهای مختلف با توجه به اندازه دیافراگم فیلتر لنز، باید حداقل 39 سانتی متر از سوژه فاصله داشته باشیم تا روی آن فوکوس کنیم.

دیافراگم لنز

این لنز دارای دیافراگم 7 تیغه است. 16 لنز در 12 گروه مجهز شده است. استفاده از دیافراگم 7 تیغه در این لنز باعث شده تا مناطق خارج از فوکوس به بوکه های زیبا مجهز شوند; همانطور که می دانید کیفیت بوکه برای کسانی که عکاسی پرتره انجام می دهند بسیار مهم است.

لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM با دیافراگم دایره ای با 7 تیغه، بوکه بسیار زیبا و نرمی را در پس زمینه سوژه شما ایجاد می کند. محدوده دیافراگم این لنز بین f/22_f/38 و f/3.5_f/5.6 است. که طیف بسیار گسترده ای را به شما ارائه می دهد. دیافراگم به شما امکان می دهد میزان نور ورودی به سنسور دوربین را تغییر دهید. این محدوده دیافراگم به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به ایزوی بالا، تصاویر بسیار واضح و باکیفیت بگیرید (همانطور که می دانید هر چه ISO بالاتر باشد، نویز بیشتری در تصویر ایجاد می شود).

فاصله کانونی

همانطور که از نام این لنز پیداست، لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM دارای محدوده فاصله کانونی 18 تا 135 میلی متر است. باید بدانید که یکی از دلایل محبوبیت این لنز فاصله کانونی آن است که به کاربر اجازه می دهد در زمینه های مختلف عکاسی به راحتی کار کند. عکاسی منظره، عکاسی از حیوانات، استفاده از استودیو، عکاسی پرتره و…

این تنها بخشی از قابلیت های این لنز است. در ضمن به یاد داشته باشید که این لنز برای عکاسی نیز گزینه بسیار مناسبی است، اگر علاقه مند به ساخت فیلم کوتاه هستید حتما به این لنز توجه کنید. همچنین زمانی که این لنز را روی دوربین های فول فریم نصب می کنید، فاصله کانونی آن از 29 به 216 تغییر می کند.

طراحی و بدنه

علاوه بر کیفیت بالای عکس ها و فیلم های ثبت شده توسط این لنز، بدنه آن از کیفیت بسیار بالایی نیز بهره می برد که در نگاه اول متوجه خواهید شد؛ وقتی این لنز را در دست بگیرید حتما متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد، علاوه بر دوام این لنز از دیگر ویژگی های این لنز است.

بدنه این لنز از آلیاژ منیزیم و پلاستیک قالبی ساخته شده است. از نظر ابعاد باید گفت که طول این لنز 96 میلی متر و قطر آن 77 میلی متر است، بنابراین می توان گفت که با لنز نسبتا فشرده ای روبرو هستیم که به راحتی می توانیم آن را با خود حمل کنیم؛ بنابراین می توان گفت که این لنز بسیار فشرده است. وزن این لنز 480 گرم است که در رده لنزهای نور کانن قرار می گیرد; وزن مناسب این لنز این امکان را فراهم می کند که هنگام قرار دادن آن بر روی دوربین خود تعادلی بین آنها پیدا کنید و دوربین در دست شما امنیت بیشتری داشته باشد.

روی بدنه این لنز دو حلقه فوکوس می بینیم. حلقه فوکوس و حلقه زوم: هر دو حلقه قرار گرفته بر روی بدنه این لنز به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی با دو انگشت بچرخند. باید به این نکته توجه کنید که برخلاف سیستم فوکوس که به صورت داخلی ساخته می شود، عملیات زوم در این لنز به صورت خارجی انجام می شود.

از آنجایی که سیستم فوکوس در این دوربین به صورت داخلی انجام می شود، این امکان را دارید که به راحتی از انواع فیلترها با توجه به اندازه دیافراگم فیلتر لنز استفاده کنید. اندازه دیافراگم فیلتر این لنز برابر با 67 میلی متر است. کارشناسان MAX به شما توصیه می کنند که در خرید فیلتر دقت کنید و با خرید یک فیلتر نسبتا ارزان از لنز گران قیمت خود محافظت کنید.

لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM از 16 لنز در 12 گروه استفاده می کند که 1 لنز UD و 1 لنز غیر کروی است. استفاده از این نوع لنز کنتراست تصویر را افزایش داد و انحراف رنگی را به میزان قابل توجهی کاهش داد، در حالی که برای جلوگیری از شعله ور شدن و شبح در تصاویر از پوشش فلوئور بر روی عناصر لنز استفاده شد.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این دوربین تثبیت کننده 4 محوره آن است. این تثبیت کننده قادر است لرزش های ناشی از دست را با 4 استاپ متوقف کند، بنابراین تصاویر در این لنز همیشه واضح و یکنواخت خواهند بود. همچنین می توانید با نصب این لنز بر روی دوربین هایی که لرزشگیر ندارند، این قابلیت را به دوربین خود اضافه کنید.

خلاصه

لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM نیازی به تعریف ندارد، در واقع این لنز خودش را ثابت کرده است و به همین دلیل است که افراد زیادی از آن در زمینه های مختلف استفاده می کنند. اگر به دنبال یک لنز حرفه ای هستید که بتوانید در زمینه های مختلف عکاسی از آن استفاده کنید، این لنز قدرتمند را به شما پیشنهاد می کنیم.

همچنین بخوانید: لنز Canon 135-18

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه