نقد و بررسی لنز نیکون Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G

مقدمه، مرور و بررسی

Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G

نقد و بررسی لنز نیکون Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G

لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G در یک نگاه
Nikon AF-S 85mm f/1.4G یک لنز کوچک و سریع از نیکون است. به بازار جهانی معرفی شده است. دیافراگم این لنز از f/1.4 تا f/16 متغیر است که میزان نور ورودی به سنسور لنز را تعیین می کند. لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G با سیستم فوکوس موتور داخلی SWM، فوکوس دقیق و سریع را در حالی که بی صدا هستید به شما ارائه می دهد. گزینه فوکوس دستی نیز در این لنز وجود دارد و به راحتی می توانید سوژه خود را به صورت دستی فوکوس کنید. لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G در واقع یک لنز تله فوتو کوتاه است که به طور خاص برای دوربین های F-mount طراحی شده است، اما می تواند در دوربین های غیر فول فریم نیز استفاده شود.

این لنز 85 میلی متری همانطور که از نامش پیداست می تواند فاصله کانونی ثابت 85 میلی متری را نمایش دهد. لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G در سری لنزهای معمولی (معمولی) قرار می گیرد. این لنزها به لطف فاصله کانونی ثابتی که دارند کیفیتی باورنکردنی و خیره کننده ارائه می دهند. ساختار نوری دوباره اختراع شده نیکون عملکرد افسانه ای را ارائه می دهد. آنها همچنین یک فاصله کانونی ثابت در دیافراگم بازتر را به شما ارائه می دهند که در نور کم به شما کمک می کند. اما در نظر داشته باشید که اگر هدف شما از عکاسی ثبت عکس هایی با بالاترین کیفیت ممکن است، نباید از حالت بازترین دیافراگم استفاده کنید زیرا باعث ایجاد نویز در عکس های شما می شود. این لنز قدرتمند بدنه ای با کیفیت و ارگونومیک دارد که با اولین ملاقات متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G 595 گرم وزن و 73 میلی متر طول دارد. نیکون در طراحی دیافراگم خود از 10 لنز در 9 گروه استفاده کرده است. در واقع این لنز بدون شک یکی از سریعترین لنزهای سری 85 نیکون است و برای کسانی که به دنبال لنز پرایم با سرعت بالا و با کیفیت هستند مناسب است. منتظر بررسی تخصصی این دوربین باشید.

سیستم فوکوس لنز
نیکون برای این لنز از موتور فوکوس خودکار SWM استفاده کرده است. استفاده از این موتور فوکوس در این لنز باعث شد تا فوکوس خودکار بسیار سریع، دقیق و در عین حال بی صدا باشد..این یک لنز تله فوتو کلاسیک میان رده است که به روز شده است. علاوه بر این، این سیستم فوکوس از فناوری IF استفاده می کند و تنها لنزهای عقب در هنگام فوکوس حرکت می کنند که باعث افزایش سرعت فوکوس در لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G شد.

می‌توانید عکس‌های واضحی از عروسی‌ها و رستوران‌ها با نور کم بدون تار شدن بگیرید. همچنین این لنز علاوه بر سیستم فوکوس خودکار، عملکرد فوکوس دستی نیز دارد. در واقع یکی از فاکتورهای اصلی این لنز قابلیت فوکوس دستی آن است که به شما امکان فوکوس دستی در حین فوکوس خودکار را می دهد. این ویژگی دلیل دقیق بودن فوکوس در این لنز است. (نورپردازی پرتره تیز با جزئیات چشمگیر و بازتولید رنگ زنده را ثبت کنید.) حداقل فاصله کانونی در این لنز برابر با 85 سانتی متر است. این بدان معناست که برای فوکوس کردن سوژه باید حداقل 85 سانتی متر از سوژه فاصله داشته باشید. (فوکوس داخلی) فوکوس خودکار سریع و روان را بدون تغییر طول لنز فراهم می کند. همچنین کاهش قابل توجهی در وضوح و تاری عکس ها توسط فناوری Nano Crystal Coat فراهم شده است

دیافراگم لنز Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
این لنز دارای دیافراگم F/1.4 است در واقع لنز را تا F/16 ارائه می دهد دوربین Nikon AF-S 85mm f/1.4G با فاصله کانونی 85 میلی‌متری و این محدوده دیافراگم، برای افرادی که به عکاسی پرتره علاقه دارند توصیه می‌شود. این لنز برای عکاسی در نور بسیار کم نیز گزینه بسیار مناسبی است و با ارائه این محدوده دیافراگم، کنترل بسیار خوبی بر عمق میدان به شما می دهد. موتور بی صدا لنز باعث می شود سوژه هنگام ضبط یا گرفتن تصاویر حیات وحش متوجه شما نشود. دیافراگم سریع f/1.4 آن یک تصویر منظره روشن و همچنین پس زمینه ای تار ایجاد می کند که بسیار جذاب است. شرکت نیکون در طراحی دیافراگم این لنز از دیافراگم 9 لاملا مدور استفاده کرده است. استفاده از گستره دیافراگم دایره ای در این لنز باعث ایجاد بوکه بسیار زیبایی در مناطق خارج از فوکوس شده است و همین امر باعث شده تا این لنز به خوبی تناسب داشته باشد. برای کسانی که عاشق شلیک هستند پرداخت مناسب انجام شده است. هنگامی که دیافراگم این لنز را روی f/4 / f5.6 / f/8 قرار دهید، تصاویر با وضوح بالایی ثبت می شوند. سوئیچ حالت فوکوس M/A امکان تغییرات سریع بین فوکوس دستی و خودکار را فراهم می کند در واقع اگر به دنبال حداکثر کیفیت هستید، استفاده از این دیافراگم ها توصیه می شود.

در مقایسه با اکثر لنزهای سری اولیه نیکون، این لنز در حداکثر دیافراگم نیز عملکرد خوبی دارد. مرکز تصاویر ثبت شده با این لنز از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است. اما هر چه به گوشه های قاب نزدیک می شویم کیفیت آن کم و زیاد می شود اما می توانید با تنظیم دیافراگم به اعداد ذکر شده این مشکل را برطرف کنید. در مجموع، این لنز عملکرد دیافراگم قابل قبولی دارد، بنابراین می توان آن را با لنز 85 میلی متری f/1.2 کانن مقایسه کرد. همانطور که می دانید بوکه با لنزهای ثابت (پرایم) بسیار مهم است، زیرا بیشتر برای عکاسی پرتره استفاده می شود. به حدی که اهمیت آن با کیفیت محدوده کانونی برابری می کند. لنز Nikon 85 f/1.4G به لطف دیافراگم 9 باله دایره ای، بوکه بسیار نرم و شفافی را در تصاویر ایجاد می کند. این مشکل باعث شد این لنز برای عکاسی: عروسی / آتلیه / صحنه های تئاتر و … مناسب باشد.

فاصله کانونی لنز
همانطور که گفته شد، این لنز 85 میلی متری دارای فاصله کانونی ثابت است و در سمت راست لنزهای معمولی (معمولی) قرار دارد. این لنزها (لنزهای ثابت) به دلیل فاصله کانونی ثابتی که دارند کیفیت خیره کننده ای از خود نشان می دهند و برای افرادی که به عکاسی پرتره علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند. در واقع تصاویر در این لنز 85 میلی متری با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ثبت می شوند. وقتی این لنز را روی یک دوربین غیر فول فریم نصب می کنید، فاصله کانونی به 127 میلی متر افزایش می یابد.فناوری نانو کریستال لنز باعث شفافیت و وضوح بی نظیر تصویر شده است. همچنین فاصله کاری را در سراسر محدوده فوکوس حفظ می کند.

طراحی و بدنه لنز
مانند بسیاری از لنزهای نیکون، این لنز از نظر ارگونومی طراحی شده و بسیار راحت است. از همان اولین ملاقات با این لنز متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. وزن این لنز 595 گرم است که آن را در دسته لنزهای نیمه سبک قرار می دهد. در واقع اگر به دنبال لنزی هستید که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید و در هر شرایطی از آن استفاده کنید، لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G یکی از بهترین گزینه هاست. طول این لنز 84 میلی متر و قطر آن 87 میلی متر است. همچنین قطر سوراخ فیلتر این لنز باید 77 میلی متر باشد که در هنگام خرید فیلتر باید به آن توجه کنید. خرید فیلتر یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید، در واقع با خرید یک لنز نسبتا ارزان از لنز گران قیمت خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کنید. همچنین برخی از فیلترها جلوه های ویژه ای را به عکس های شما اضافه می کنند که بسیار زیبا هستند. این لنز تثبیت کننده ندارد که نقطه ضعف آن محسوب می شود. اما از بدنه ایکسل و موم شده ای بهره می برد که به شما امکان می دهد در هر شرایطی از آن استفاده کنید و تصاویر خلاقانه خود را ثبت کنید. حلقه فوکوس دستی روی این لنز در جلو قرار گرفته و به راحتی با دو انگشت قابل چرخش است.

در زیر حلقه فوکوس، می توانید صفحه نمایش مقیاس فوکوس را مشاهده کنید که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین دکمه ای برای تغییر حالت فوکوس در کنار این نمایشگر دیده می شود که به شما این امکان را می دهد تا حالت فوکوس را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در مورد لنزهای این لنز باید بگوییم که نیکون از 10 لنز در 9 گروه استفاده کرده است. لنزهای این لنز طوری قرار گرفته اند که کوچکترین خطای نوری در آن قابل مشاهده باشد. استفاده از پوشش های Super Integrated و Nano Crystal در این لنز باعث شده تا از پدیده مه و تاری در تصاویر جلوگیری شود. لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G زیرا دارای پوشش‌های ویژه برای افکت سایه (هاله) است. اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده از فیلترهای بی اثر باعث ایجاد هاله می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فیلترها اینجا را کلیک کنید.

خلاصه

لنز Nikon AF-S 85mm f/1.4G در واقع یکی از محبوب ترین لنزهای شرکت نیکون است که به دلیل کاربردهای فراوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. کیفیت منحصر به فرد در کنار موتور فوکوس بی صدا یکی از عوامل اصلی این لنز است که آن را به یک لنز فوق العاده تبدیل کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز نیکون Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز نیکون Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه