نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS R بدنه

مقدمه، مرور و بررسی

بدنه دوربین بدون آینه Canon EOS R

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS R بدنه

مقدمه، بررسی تخصصی

دوربین بدون آینه بدنه Canon EOS R

دوربین Canon EOS R در یک نگاه

کانن یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت دوربین های DSLR این شرکت می باشد که به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی های پیشرفته دنیا در کنار سیستم کاربری ساده از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شرکت علاوه بر طراحی دوربین های DSLR; در زمینه دوربین های بدون آینه نیز فعالیت می کند.

در واقع، از آنجایی که دوربین‌های بدون آینه سونی دارای ویژگی‌های ضروری هستند که در هیچ دوربین DSLR یافت نمی‌شود، شرکت‌هایی مانند کانن و نیکون را به سمت طراحی و تولید دوربین‌های بدون آینه سوق داده است تا در این بازار رقابتی باقی بمانند.

دوربین Canon که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم، اولین دوربین بدون آینه فول فریم کانن است. Canon EOS R بین دوربین های محبوب A7III و A7R III قرار گرفته است. البته بسیاری از کاربران امکانات و قابلیت های این دوربین را با دوربین قدرتمند Canon 5D Mark IV مقایسه می کنند.

وضوح بالای سنسور؛ سیستم فوکوس بسیار سریع و پیشرفته همراه با سرعت عکاسی پیاپی به عنوان عوامل کلیدی این دوربین Canon EOS R مجهز به اولین دیافراگم جدید Canon، پایه RF شناخته شده است. قطر پایه این دوربین 54 میلی متر است. برای خرید لنز این دوربین باید از لنزهای RF mount استفاده کنید.

این دوربین از سنسور CMOS فول فریم با وضوح 30.3 مگاپیکسل استفاده می کند. در کنار این سنسور قدرتمند، از پردازنده Digic 8 برای افزایش چشمگیر سرعت پردازش دوربین استفاده شده است. استفاده از پردازنده Digic 8 در دوربین Canon EOS R سرعت عکاسی پیاپی را به 8 فریم بر ثانیه رسانده و محدوده ISO این دوربین نیز بین 100 تا 40000 است که قابل افزایش است.

عامل دیگری که ممکن است شما را به خرید دوربین EOS R ترغیب کند، سیستم فوکوس آن است. فوکوس خودکار این دوربین با استفاده از فناوری پیکسل دوگانه، عملکرد سریع و دقیقی را نشان می دهد.

دوربین بدون آینه EOS R علاوه بر سیستم فیلمبرداری، مجهز به سیستم فیلمبرداری قابل قبولی است. این دوربین برای ضبط ویدئوهای چند رسانه ای با کیفیت خیره کننده طراحی شده است. ویدیوهای شما در این دوربین با حداکثر رزولوشن UHD 4k ضبط می شوند و در صورت نیاز به سرعت بیشتر می توانید از رزولوشن Full HD با 60 فریم بر ثانیه و 120 فریم بر ثانیه با وضوح 120 فریم بر ثانیه استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که این دوربین را در رده دوربین های حرفه ای قرار می دهد، قابلیت Dual RAW pix است که پس از ثبت عکس، اطلاعات کامل تنظیمات و ویرایش را در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر ویژگی های برجسته دوربین Canon EOS R می توان به فناوری کاهش نویز، فرمت فشرده RAW و پشتیبانی از چند زبان اشاره کرد. قیمت دوربین Canon EOS R آن را در لیست دوربین های نیمه حرفه ای قرار می دهد، اما سوال اینجاست که در مورد قیمت دوربین، آیا ارزش خرید دارد؟ با مکس شاپ همراه باشید تا با بررسی این دوربین به سوالات شما پاسخ دهیم.

دوربین بدون آینه Canon EOS R را معرفی می کنیم

با توجه به اینکه شرکت های بزرگی مانند کانن و نیکون در زمینه تولید دوربین های DSLR فعالیت داشته اند، ورود آن ها به عرصه دوربین های بدون آینه را می توان گامی بزرگ برای رقابت مرحله ای در آینده ای نه چندان دور دانست. در واقع با غلبه بر دوربین های سونی با پیشرفت روزافزون، مدیران شرکت های کانن و نیکون راهی برای رقابت با این شرکت قدرتمند ابداع کردند. بنابراین، هر دو شرکت برای همگام شدن با این رقابت، دوربین‌های بدون آینه فول فریم را روانه بازار کردند.

سنسور و پردازنده، گامی جدید برای ایجاد تصاویر با کیفیت

با توجه به اینکه دوربین Canon EOS R در رده دوربین های بدون آینه شرکت کانن قرار می گیرد، وجود سنسور 30.3 مگاپیکسلی را می توان یکی از ویژگی های اصلی آن دانست که در کنار پردازنده قدرتمند Digic 8 قدرت خروجی و سرعت را افزایش می دهد. این دوربین داده است

محدوده ISO این دوربین بین 100 تا 40000 می باشد که از 50 به 102400 قابل افزایش است. چنین محدوده ایزو به شما امکان می دهد حتی در محیط های کم نور نیز تصاویر باکیفیت بگیرید، اما باید در نظر داشته باشید که افزایش فرکانس ISO دوربین بر کیفیت تصویر شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به لطف پردازنده Digic 8، سرعت عکاسی پیاپی دوربین به 8 فریم در ثانیه رسید. که به شما امکان می دهد از اجسام متحرک تصاویر باکیفیت بگیرید. سرعت عکسبرداری چشمگیر دوربین بدون آینه Canon EOS R را به انتخابی عالی برای عکاسی خبری و حیات وحش تبدیل کرده است.

سیستم فوکوس خودکار دو پیکسل

سیستم فوکوس خودکار این دوربین با بهره مندی از فناوری Dual Pixel عملکرد بسیار سریع و دقیقی از خود نشان می دهد. سیستم فوکوس جدید دوربین EOS R نیز تا EV -6 بسیار دقیق است.

این فناوری با ترکیب نور دو دیود به طور جداگانه، تنظیم نور را در هر پیکسل انجام می دهد. این به شما امکان دسترسی به شبکه گسترده ای از 5655 نقطه تشخیص فاز را داد. فوکوس بسیار سریع با دقت بالا این دوربین را برای عکاسی و ردیابی سوژه مناسب می کند.

سیستم ویدئویی 4K، یک تجربه جدید

یکی دیگر از ویژگی هایی که این دوربین را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل می کند، سیستم فیلمبرداری آن است. اکنون می توانید فیلمبرداری 4K را با دوربین بدون آینه کانن تجربه کنید. سرعت ثبت تصویر در حالت 4K روی 30 فریم بر ثانیه تنظیم شده است و علاوه بر آن می توانید از سرعت های 60 و 120 فریم بر ثانیه با رزولوشن های Full HD و HD استفاده کنید. این دوربین مجهز به میکروفون داخلی استریو است تا بتوانید صدا را با دقت بیشتری کنترل کنید و همچنین امکان استفاده از میکروفون های خارجی در این دوربین وجود دارد.

طراحی ارگونومیک و راحت

مانند تمام دوربین های کانن، دوربین EOS R نیز از طراحی با کیفیتی بهره می برد که استفاده از این دوربین را بسیار آسان می کند. از نظر طراحی می توان گفت بدنه دوربین مشابه دوربین های DSLR البته با کمی تفاوت است.

طراحی باریک و کوچکتر، همراه با دستگیره بسیار عمیق، تعادل و نگهداشتن دوربین 660 گرمی را آسان کرده و آن را در رده نیمه سبک کانن قرار می دهد. وزن مناسب در کنار طراحی راحت 136x98x84 امکان استفاده طولانی مدت با این دوربین را فراهم می کند و خرید دوربین Canon EOS R را به انتخابی هوشمندانه برای افرادی تبدیل می کند که دائماً سفر می کنند یا قصد دارند از هر چیزی که مشاهده می کنند و عکس می گیرند استفاده کنند.

علاوه بر این، نکته قابل ذکر، بدنه ایکسل و موم شده دوربین است، شما می توانید به راحتی از دوربین EOS R در باران شدید و گرد و غبار بدون نگرانی از آسیب دیدن دوربین خود استفاده کنید. > در پشت دوربین یک منظره یاب OLED از نوع EVF را می بینیم که وضوح 3.69 مگاپیکسل را نمایش می دهد. منظره یاب الکترونیکی دوربین EOS R تصاویر را با برش 0.76 برابر نمایش می دهد.

یک اسلات کارت حافظه در کنار بدنه دوربین قابل مشاهده است. می توانید از کارت حافظه SDXC UHS-II برای ذخیره تصاویر خود با صفحه نمایش لمسی 3 اینچی استفاده کنید که دسترسی آسان تری به شما می دهد و می توانید با یک لمس روی سوژه خود فوکوس کنید. خوشبختانه صفحه نمایش دوربین به صورت متحرک طراحی شده است تا بتوانید آن را در تمام جهات بچرخانید و از زوایای نامساعد در عکاسی استفاده کنید.

سایر ویژگی های دوربین بدون آینه Canon EOS R

سیستم های ارتباطی Wi-Fi، NFC و بلوتوث نیز در این دوربین گنجانده شده است، بنابراین می توانید به راحتی دوربین را از راه دور کنترل کنید، به برخی از تنظیمات دسترسی داشته باشید و عکس بگیرید. علاوه بر این، به محض گرفتن عکس، می توانید تصاویر خود را از طریق برنامه انحصاری کانن به گوشی هوشمند خود منتقل کرده و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اما فناوری که این دوربین را از سایر دوربین های غیر کانن متمایز می کند، ویژگی Dual Pixel RAW است. این فناوری به طور همزمان دو تصویر 30.3 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند که هر کدام اطلاعات را از هر دو پیکسل می‌گیرد تا کیفیت تصویر بالاتر با غلظت رنگ بیشتر به دست آید.

خلاصه

دوربین بدون آینه Canon EOS R گامی جدید به سوی نسل جدیدی از دوربین های حرفه ای است. این دوربین ویژگی های ضروری را نشان می دهد و آماده رقابت با دوربین های قدرتمند سونی در آینده ای نه چندان دور است. خرید Canon EOS R برای علاقه مندان به دوربین های بدون آینه توصیه می شود. این دوربین ویژگی های یک دوربین حرفه ای را دارد و تنها ایراد آن نداشتن تثبیت کننده داخلی است که با توجه به قیمت Canon EOS R یک ایراد بزرگ محسوب می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS R بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن EOS R بدنه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه