نقد و بررسی لنز کانن EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II

مقدمه، مرور و بررسی

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II

نقد و بررسی لنز کانن EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II

لنزهای Vario از آن دسته لنزهایی هستند که به دلیل عملکرد و ویژگی های اولیه بسیار محبوب هستند. اگر به عکاسی حیات وحش علاقه دارید، مهم ترین نکته بعد از داشتن یک دوربین مناسب، خرید لنز زوم است. حتما با دیدن تصاویر حیوانات وحشی شگفت زده خواهید شد; باید بدانید که تمامی این عکس ها توسط لنزهای زوم ثبت شده است. در این مقاله قصد داریم یکی از جدیدترین لنزهای زوم کانن را به شما معرفی کنیم.

لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM همانطور که از نامش پیداست دارای فاصله کانونی متغیر 55-250mm است. کانن این لنز را در 22 آگوست 2013 معرفی و به بازار جهانی عرضه کرد. در واقع کانن با معرفی این لنز قدرتمند یک لنز تله فوتو پرکاربرد را به طرفداران خود معرفی کرد و همین فاصله کانونی باعث شده تا این لنز به یکی از لنزهای محبوب کانن تبدیل شود. با این لنز شما قادر خواهید بود از اجسام مختلف در فواصل مختلف عکس بگیرید.

فرقی نمی کند که دوربین فول فریم دارید یا نیم فریم، لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM با هر دو دوربین سازگار است و عملکرد خوبی دارد. کانن این لنز را به یک موتور فوکوس STM مجهز می کند که به شما امکان می دهد تصاویر خیره کننده و باکیفیت ثبت کنید. استفاده از این مکانیسم فوکوس در این لنز باعث فوکوس دقیق، سریع و بی صدا شده است. همچنین علاوه بر فوکوس خودکار، می توانید از قابلیت فوکوس دستی این لنز نیز استفاده کنید.

این لنز علاوه بر کیفیت تصویر بالا، بدنه بسیار مقاومی نیز دارد; این لنز 375 گرم وزن دارد و در گروه لنزهای سنگین کانن قرار می گیرد. طول این لنز 111 میلی متر و قطر آن 70 میلی متر است. مانند بسیاری از لنزهای پیشرفته کانن، این لنز حرفه ای از بدنه ایکسل و موم شده استفاده می کند. بنابراین می توانید با خیال راحت از این لنز در هر شرایطی استفاده کنید. این لنز مجهز به دیافراگم 7 تیغه و دارای لنزهای متعدد و پیچیده است. از دیگر ویژگی های این لنز سنگین می توان به دستیابی به عمق میدان متفاوت اشاره کرد. برای بررسی دقیق تر خط لنز با ما همراه باشید.

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II

سیستم فوکوس لنز

لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM مجهز به مکانیزم فوکوس STM مشابه سایر لنزهای سری L کانن است. استفاده از موتور فوکوس در این لنز فوکوس در این لنز را سریعتر و دقیق تر می کند. در عین حال باید در نظر داشته باشید که جدای از سرعت و دقت این موتور فوکوس، بسیار کم صدا است; این ویژگی برای علاقه مندان به عکاسی حیات وحش بسیار مهم است. حداقل فاصله کانونی در لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM 85mm است. این بدان معناست که برای اینکه بتوانید روی سوژه خود فوکوس کنید، باید حداقل 85 میلی متر از آن فاصله داشته باشید. این عدد برای چنین لنزی در این فاصله کانونی بسیار معقول است. همچنین حداکثر بزرگنمایی این لنز 0.29 است.

علاوه بر سیستم فوکوس خودکار دقیق، می توانید از عملکرد فوکوس دستی این لنز نیز استفاده کنید. فوکوس دستی بر روی این لنز توسط حلقه ای که روی بدنه لنز قرار گرفته است انجام می شود. در واقع با این قابلیت می توانید به راحتی با تغییر دکمه نوع فوکوس در زمانی که فوکوس خودکار نتیجه دلخواه را نشان نمی دهد، فوکوس را روی حالت دستی قرار دهید و به راحتی سوژه را فوکوس کنید. فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود و به این معنی است که می توانید با خیال راحت از اکثر فیلترها حتی زمانی که سیستم فوکوس در حالت AF است استفاده کنید. پیشنهاد مکس شاپ خرید فیلتری ارزان قیمت برای محافظت از لنز در برابر ضربه های احتمالی و افزودن جلوه های بصری زیبا به تصاویر است. سایز فیلتر لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM 58mm است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

دیافراگم لنز

لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM با دیافراگم F/4-5.6 تا F/22-32 است؛ نکته مهم در مورد سیستم دیافراگم این لنز این است که کانن این لنز را به دیافراگم 7 تیغه مجهز کرده است و نکته دیگر اینکه وقتی روی این لنز زوم می کنید، دیافراگم ثابت می ماند. این باعث می شود هنگام عکاسی در نور کم مشکلی با این لنز نداشته باشید.

دهانه این دیافراگم 7 لاملا دایره ای است که دهانه ای کاملا دایره ای دارد. این موضوع باعث شد محیط های خارج از محدوده فوکوس شما بوکه های بسیار زیبایی داشته باشند. از آنجایی که با لنز تله مواجه هستیم، به دلیل وجود دیافراگم باز، زمانی که بخواهید پس زمینه تصاویر خود یا به اصطلاح عکاسان را محو کنید، کار شما بسیار راحت خواهد بود؛ در واقع لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM در این زمینه قدرت خود را نشان می دهد.

فاصله کانونی لنز

همانطور که در بالا ذکر شد، از آنجایی که این لنز لنز تله فوتو نامیده می شود. با آن، فاصله کانونی بسیار مهم است. مقدار عدد فاصله کانونی در واقع میزان قابلیت زوم لنز را نشان می دهد. لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM فاصله کانونی 555-250mm را ارائه می دهد و انتخاب خوبی برای افراد علاقه مند به عکاسی حیات وحش است. در واقع این فاصله کانونی باعث محبوبیت این لنز در بین علاقه مندان به عکاسی شده است. بسیاری از عکاسان این لنز را به عنوان گزینه ای برای مقایسه لنزهای دیگر قرار می دهند. با استفاده از این لنز می توانید از اکثر سوژه ها در فواصل کانونی مختلف عکس های واضح و باکیفیت بگیرید. این لنز به طور ویژه برای دوربین های غیر فول فریم طراحی و ساخته شده است. اما می توانید به راحتی از آن در دوربین های فول فریم استفاده کنید. زمانی که این لنز را روی دوربین فول فریم خود نصب می کنید، فاصله کانونی آن به 88-400 میلی متر تغییر می کند که برای عکاسی از فواصل طولانی بسیار مناسب و کاربردی است.

لنزها

این لنز لنزهای بسیار پیچیده و پیشرفته ای دارد، اما این بدان معنا نیست که کار با این لنز دشوار است. در نگاه اول متوجه طراحی عالی لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM خواهید شد. کانن در طراحی این لنز از 15 لنز در 12 گروه استفاده کرده است. 1 عدد از این لنزها UD هستند که استفاده از این نوع لنز در این لنز باعث شده تا تصاویر ثبت شده با لنز بسیار شفاف و شارپ باشد. در عین حال استفاده از این نوع لنز باعث کاهش درجه پراکندگی نور می شود. از دیگر لنزهای تعبیه شده بر روی این لنز می توان به لنز فلوریت اشاره کرد که شفافیت آن را افزایش داده است.

طراحی و بدنه لنز

طراحی بدنه این لنز واقعا شگفت انگیز است، مانند اکثر لنزهای کانن، این لنز به بدنه پلاستیکی نیز مجهز است، استفاده از بدنه پلاستیکی وزن آن را به 375 کیلوگرم رسانده است. این است که وزن اکثر لنزهای تله بیش از 500 گرم است، حتی وزن برخی از این لنزها به بیش از 1 کیلوگرم می رسد. همچنین طول این لنز 111 میلی متر و قطر آن 70 میلی متر است. وزن سبک این لنز به شما اجازه می دهد تا به راحتی از آن در محل استفاده کنید. وزن کم این لنز به شما کمک می کند تا آن را به راحتی و در همه جا با خود حمل کنید.

یک نکته ناراحت کننده در مورد این لنز بدنه بدون ایکسل و موم آن است، بدنه ایکسل و موم شده به شما این امکان را می دهد که به راحتی در هر شرایط و موقعیتی از لنز خود استفاده کنید. متاسفانه این قابلیت در لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM وجود ندارد و هنگام استفاده از آن در هوای بد باید از هودهای مناسب برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به لنز استفاده کرد. اما چیزی که این لنز را به یک لنز فوق العاده تبدیل می کند، سیستم تثبیت کننده قدرتمند آن است. کانن این لنز را به تثبیت کننده 4 استاپ مجهز کرده است، در واقع می توان گفت که لرزش های ناشی از لرزش دست در این لنز 4 استاپ متوقف می شود، به همین دلیل تصاویر ثبت شده شما توسط این لنز همیشه ثابت و واضح هستند. .

ممکن است تعجب کنید که چرا این لنز برخلاف اکثر لنزهای کانن که سیاه رنگ هستند، به رنگ سفید درج شده است. پاسخ شما باید این باشد که در این لنزها از رنگ سفید برای جلوگیری از گشاد شدن شیشه جلویی لنز استفاده شده است. در واقع، هر لنز دارای تحمل اتساع است که در لنزهای بزرگ برای جلوگیری از ریختگی سفید استفاده می شود. همچنین استفاده از رنگ سفید باعث انعکاس گرما و خنک نگه داشتن لنزها می شود.

حلقه فوکوس این لنز مانند اکثر لنزهای سری L کانن به راحتی و نرمی قابل چرخش است و در حین کار با آن خسته نخواهید شد. علاوه بر حلقه فوکوس، حلقه زوم روی این لنز نیز به راحتی می چرخد. روی بدنه صفحه نمایش نیز قابل مشاهده است. این نمایشگر میزان فوکوس را نشان می دهد. برخلاف سیستم فوکوس داخلی، عملیات زوم به صورت خارجی انجام می شود که باعث افزایش طول لنز در هنگام زوم می شود.

خلاصه

با توجه به توضیحات داده شده، باید گفت که این لنز در نوع خود بی نظیر است و اگر قصد استفاده حرفه ای از آن را دارید، بسیار مناسب است؛ اما اگر یک عکاس مبتدی هستید که به تازگی کار با دوربین را شروع کرده اید، این لنز برای شما مناسب نیست. علاوه بر این، این لنز برای کسانی که در ورزش یا حیات وحش کار می کنند توصیه می شود. نکته اصلی در مورد این لنز وزن مناسب و سیستم تثبیت کننده قدرتمند است. وزن مناسب این لنز به شما این امکان را می دهد که در هر شرایطی آن را با خود حمل کنید و تثبیت کننده آن لرزش دست شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به طور کلی باید گفت که لنز Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS STM یکی از مناسب ترین گزینه ها برای افراد حرفه ای است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه