نقد و بررسی لنز سونی FE 12-24mm f/4G

مقدمه، مرور و بررسی

Sony FE 12-24mm f/4G

نقد و بررسی لنز سونی FE 12-24mm f/4G

مقدمه، بررسی تخصصی

لنز Sony FE 12-24mm f/4G

لنز 12-24mm f/4G سونی در یک نگاه
لنزهای شرکت سونی از آن دسته لنزهایی هستند که به دلیل فراوانی، مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالا بسیار محبوب هستند، علاوه بر این عوامل، قیمت مقرون به صرفه نیز از دیگر ویژگی های لنزهای این شرکت است که سعی در طراحی چندین لنز برای تقریباً هر کار، بنابراین کاربران می توانند دقیقاً لنز مورد نیاز خود را خریداری کنند. لنزی که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد از سری لنزهای زوم واید سونی است. سونی با معرفی این دوربین گزینه بسیار بهتر و مهم تری را پیش روی خریداران قرار داده است، لنز Sony FE 12-24mm f/4 G به عنوان یکی از بهترین لنزهای فوق عریض شناخته می شود که دارای زوم 24 میلی متری نیز می باشد. این لنز به طور ویژه برای دوربین های فول فریم سونی طراحی و ساخته شده است، اما می توانید به راحتی از آن در دوربین های فول فریم نیز استفاده کنید. لنز سونی FE 12-24mm f/4 G به عنوان یک لنز اقتصادی شناخته نمی شود و مخصوص دوربین های فول فریم و عکاسان حرفه ای طراحی شده است، این لنز از لنزهای اصلی سری G شرکت سونی است، این کلمه به این معنی است که بهترین در ساخت این لنز از عناصر و عناصر استفاده شده است، المان های این لنز به گونه ای قرار گرفته اند که تصاویر در تمامی فریم ها حالت یکسان و بالا داشته باشند. لنز Sony FE 12-24mm f/4 G برای اینکه به کاربران دوربین غیر فول فریم امکان عکاسی از مناظر و معماری را بدهد، بسیار محبوب است. لنز Sony FE 12-24mm f/4 G یک لنز بسیار سبک و کوچک با زاویه دید وسیع است. لنز سونی FE 12-24mm f/4 G با مزیت این فاصله کانونی دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی است. نمایش داده می شود. لنز Sony FE 12-24mm f/4 G مجهز به موتور فوکوس خودکار STM است که سونی می گوید کاملا بی صدا است. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که می توان کیفیت صدای بهتری را در حین ضبط ضبط کرد. همچنین به راحتی می توانید از عملکرد فوکوس دستی این لنز استفاده کنید و فوکوس دقیق و مناسبی روی سوژه مورد نظر خود داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این لنز تثبیت کننده آن است. جای تعجب است که انتظار نمی رود این لنز سونی به سیستم تثبیت کننده مجهز شود، زیرا اکثر دوربین های سونی مجهز به سیستم لرزشگیر هستند، اما خوشبختانه سونی این لنز را به یک سیستم ضد لرزش قدرتمند مجهز کرده است که می تواند به طور قابل توجهی جلوی این لنز را بگیرد. ارتعاشات ناشی از دست دادن به طور کلی می توان گفت که لنز سونی FE 12-24mm f/4 G از وضوح و کیفیت خوبی برخوردار است، کیفیت تصاویر گرفته شده با این لنز به راحتی این موضوع را تایید می کند، تصاویر این لنز نیز از طرفی قابل قبول است. فریم مناسب هستند، برای بررسی این لنز فوق عریض به فروشگاه مکس مراجعه کنید.

سیستم فوکوس خودکار
همانطور که در بالا ذکر شد، لنز سونی FE 12-24mm f/4 G از مکانیزم فوکوس STM استفاده می کند، استفاده از این مکانیسم فوکوس در این لنز باعث می شود عملیات فوکوس بسیار سریع و بی صدا روی سوژه ها انجام شود. این امر باعث شده است تا از این لنز در زمینه فیلمبرداری به راحتی استفاده شود. به عنوان مثال به راحتی می توان از آن برای مراسم عروسی استفاده کرد و زاویه وسیعی را پوشش داد. علاوه بر این، فوکوس خودکار در این لنز بسیار دقیق است و امکان تنظیم فوکوس با حلقه فوکوس وجود دارد، بنابراین در زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه دلخواه را ارائه نمی دهد، به راحتی می توانید فوکوس را تنظیم کنید. اما نکته ناراحت کننده در مورد فوکوس دستی روی این لنز، حلقه کشویی آن است. حلقه فوکوس دستی در این لنز عریض ساخته شده است تا بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت. مسلماً سیستم فوکوس خودکار در این لنز آنقدر دقیق و سریع است که نیازی به سیستم فوکوس دستی نخواهید داشت. در واقع می توان گفت که دقت فوکوس خودکار لنز سونی FE 12-24mm f/4 G همانند سایر لنزهای حرفه ای سونی است و چیزی کم ندارند. عمل فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود، یعنی طول لنز در حین فوکوس تغییر نمی کند، بنابراین کاربر به راحتی می تواند با توجه به اندازه دیافراگم لنز از فیلترهای مختلف استفاده کند. پیشنهاد می کنیم در خرید فیلتر مناسب دقت کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا به تفصیل این موضوع را بررسی کنیم. حداقل فاصله کانونی این لنز 28 سانتی متر است، به این معنی که برای اینکه بتوانید با این لنز روی سوژه خود فوکوس کنید، باید حداقل 28 سانتی متر از آن فاصله داشته باشید تا حداکثر زوم Sony FE 12- را روی آن فوکوس کنید. لنز 24 میلی متری f/4 G 0.14 است. یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم فوکوس این لنز سرعت و دقت بالای آن است که علاوه بر بی صدا بودن، دقت و سرعت این لنز نسبت به سایر لنزهای هم رده بسیار حائز اهمیت است، علاوه بر آن ثابت بودن سیستم فوکوس دستی این لنز به شما این امکان را می دهد که به راحتی از فوکوس دستی بدون نیاز به تغییر حالت فوکوس استفاده کنید. بنابراین، زمانی که سیستم فوکوس خودکار نتیجه مورد نظر شما را ارائه نمی کند، به راحتی قادر خواهید بود آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

دیافراگم لنز FE 12-24mm f/4 G سونی
سونی محدوده دیافراگم f/4 تا f/22 را برای این لنز در نظر گرفته است، این گستره وسیع به شما این امکان را می دهد که به راحتی در محیط های کم نور بدون نیاز به افزایش ISO عکس بگیرید. یکی از ویژگی های اصلی این لنز را می توان در دیافراگم آن مشاهده کرد، دیافراگم ثابت این لنز برای کسانی که عادت دارند دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنند بسیار مهم است. این سوال مهم است زیرا هنگام گرفتن عکس در بازترین دیافراگم، مطمئن خواهند شد که تغییر کادر و فاصله کانونی بر نتیجه ارائه شده تأثیر نمی گذارد. هنگامی که دیافراگم این لنز را در بسته ترین موقعیت خود قرار می دهید، روی f/22 تنظیم می شود که برای عکاسان طبیعت می تواند بسیار مهم باشد. سونی در طراحی این لنز از دیافراگم 7 تیغه استفاده کرده است که 13 لنز در 17 گروه تشکیل شده است که استفاده از دیافراگم 7 تیغه در این لنز باعث شده تا دیافراگم آن کاملا گرد به نظر برسد اما با توجه به کاربرد و فاصله کانونی آن می توانم اگر بخواهیم بوکه خاصی را از آن انتظار داشته باشیم، دیافراگم این لنز در بازترین حالت خود در f/4.5-5.6 و در باریکترین آن در f/22-f/29 قرار دارد.

فاصله کانونی

یکی از مهم ترین فاکتورهای این لنز که آن را از سایر لنزها متمایز می کند، فاصله کانونی منحصر به فرد آن است. اگر از یک لنز با زاویه دید معمولی 28 میلی‌متری استفاده کرده‌اید، قطعاً ارزش آن را دارد که آن را در لیست خرید خود قرار دهید و ببینید که یک لنز فوق‌واید واقعی چقدر می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. فاصله کانونی این لنز شاید چندان چشمگیر نباشد، اما محدوده زاویه دید آن قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر به عکاسی منظره و طبیعت علاقه دارید، این لنز می تواند تجربه جدیدی از عکاسی از طبیعت را به شما بدهد، اگر از عکاسی معمولی خسته شده اید و می خواهید نوع دیگری از عکاسی را تجربه کنید، Sony FE 12-24mm f/4 G OSS لنز می تواند به شما امکان دهد، زاویه دید وسیع این لنز به شما اجازه می دهد تا محدوده وسیعی را نسبت به سنسور دوربین پوشش دهید. این لنز فوق عریض به شما این امکان را می دهد که تصاویر را با زاویه 110 درجه ثبت کنید و با زوم، زاویه دید این لنز به 76 درجه کاهش می یابد. همچنین، از آنجایی که لنز Sony FE 12-24mm f/4 G برای عکاسی از فضاهای کوچک طراحی شده است. می تواند از فاصله 22 سانتی متری فوکوس کند که امکان استفاده از این لنز برای عکاسی ماکرو و ثبت تصاویر با مقیاس 1:6 را فراهم می کند. اما باید در نظر داشته باشید که به دلیل فاصله کانونی 12-24 میلی متری، نمی توان انتظار بوکه قابل توجهی از آن داشت.

طراحی بدنه لنز سونی FE 12-24mm f/4G

علاوه بر کیفیت اپتیکال این لنز، بدنه آن نیز بسیار مقاوم و باکیفیت است که در نگاه اول متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد; سونی در ساخت بدنه این لنز از پلاستیک فشرده و آلیاژ منیزیم استفاده کرده است، بدنه این لنز پلاستیکی است و وزن آن 565 گرم است، وزن این لنز بسیار مناسب است، ضمن اینکه مقاومت آن نیز قابل توجه 117 میلی متر است و قطر 87 میلی متر است که به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی لنز را با خود حمل کند و مشکل کمبود فضا نداشته باشد. این موضوع باعث می شود لنز Sony FE 12-24mm f/4 G برای افرادی که مدام در سفر هستند و قصد عکاسی از مناظر اطراف خود را دارند، گزینه مناسبی باشد و وزن و ابعاد مناسب این لنز به شما این امکان را می دهد که بتوانید بدون احساس عکاسی و عکاسی کنید. یکی دیگر از ویژگی های اندازه کوچک این لنز، حفظ تعادل مناسب بین دوربین و لنز است، که باعث می شود لنز FE 12-24 میلی متری f/4 G بهتر در دست قرار بگیرد. یکی از ویژگی های اصلی این لنز سیستم تثبیت کننده تصویر آن است، در کمال تعجب سونی از یک سیستم لرزشگیر اپتیکال برای لنز سونی FE 12-24mm f/4 G استفاده می کند، این مشکل غیر قابل باور است زیرا معمولاً با چنین لنزهایی با فاصله کانونی کوتاه وجود دارد نیاز چندانی به استابلایزر نیست، استفاده از استابلایزر در این لنز باعث می شود که تصاویر همیشه واضح به نظر برسند، لرزش ناشی از دست کاربر در این لنز تا 4 استاپ متوقف می شود. سونی در طراحی این لنز از دیافراگم 7 پره، 13 لنز در 17 گروه استفاده کرده است. لنزهای مخصوص این لنز شامل 1 المنت ED و 1 المنت کروی است. علاوه بر این لنزها از پوشش Nano AR استفاده شده است که استفاده از این نوع لنزها در این لنز کیفیت و وضوح تصاویر را بسیار افزایش داده است. عملیات فوکوس و زوم در این لنز به صورت داخلی انجام می شود، این باعث شده است که طول لنز در طول زوم و فوکوس تغییر کند و ثابت بماند و در نتیجه تعادل بین دوربین و لنز حفظ شود و دوربین به طور ایمن در دست قرار گیرد. علاوه بر این، می توانید با خیال راحت از فیلترهای مختلف استفاده کنید و علاوه بر محافظت از لنز خود، از ورود نور اضافی به سنسور دوربین جلوگیری کنید. شاید بتوان گفت مهم ترین مسئله پس از خرید لنز، خرید فیلتر مناسب است. توصیه می شود با خرید یک فیلتر مناسب از لنز خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید. انواعی از این فیلترها نیز وجود دارند که جلوه های ویژه ای به تصاویر شما می دهند، اندازه دیافراگم فیلتر این لنز 37 میلی متر است که در هنگام خرید فیلتر باید به آن توجه کنید. سونی این لنز را به صورت ایکسل و موم شده طراحی کرده است، این ویژگی به شما این امکان را می دهد که در هر شرایطی به راحتی از لنز استفاده کنید، در واقع این ویژگی برای کسانی که به عکاسی در فضای باز علاقه دارند بسیار مناسب است، بنابراین در صورت آسیب دیدن سونی FE دیگر نگران لنز خود نباشید. لنز 12-24 میلی متری f/4 G، می توانید به راحتی از لنز خود در باران شدید یا گرد و غبار استفاده کنید.

خلاصه

لنز Sony FE 12-24mm f/4 G به عنوان یک لنز با زاویه دید گسترده شناخته می شود که به کاربر امکان زوم از 12 تا 24 میلی متر را می دهد و به شما بازگشایی می دهد. از آنجایی که این لنز حرفه ای است، قیمت آن نسبتاً بالا است، اما باید توجه داشت که کیفیت ارائه شده توسط این لنز واقعا قابل توجه است. سیستم فوکوس STM این لنز در نوع خود بی نظیر است، فوکوس در این لنز روی سوژه های شما بسیار سریع، دقیق و در عین حال بی صدا انجام می شود. یکی از مهم ترین فاکتورهای این لنز سیستم تثبیت کننده قدرتمند آن است، همانطور که می دانید تنها لنزهای حرفه ای و نیمه حرفه ای سونی به این سیستم مجهز هستند، زیرا هزینه زیادی برای سازنده دارد، اما خوشبختانه سونی در طراحی این لنز از یک تثبیت کننده قوی استفاده می کند که به طور قابل توجهی لرزش های ناشی از لرزش دست را متوقف می کند. اگر به دنبال لنزی هستید تا تجربه ای متفاوت با آن داشته باشید، این لنز را به شما پیشنهاد می کنیم، زاویه دید این لنز برای عکاسان طبیعت و منظره بسیار مناسب است، اگر به دنبال یک لنز حرفه ای و دارای بودجه بالا هستید. ، ما این لنز را توصیه می کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز سونی FE 12-24mm f/4G" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز سونی FE 12-24mm f/4G"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه