نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن M50 + 15-45mm IS STM

مقدمه مرور و بررسی

Canon EOS M50 بدون آینه با لنز IS STM 15-45mm

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن M50 + 15-45mm IS STM

مقدمه بررسی تخصصی

دوربین بدون آینه Canon M50 + 15-45mm IS STM

دوربین Canon EOS M50 در یک نگاه

اگر در زمینه عکاسی فعالیت می کنید حتما با برند کانن آشنایی دارید این کمپانی بیشتر به خاطر دوربین های DSLR تولیدی خود محبوبیت دارد اما امروز یکی از دوربین های بدون آینه این شرکت را به شما معرفی می کنیم که در مورد It است. از یک سال در بازار است؛ دوربین کانن M50 به عنوان دوربین بدون آینه وارد بازار شد و برای افرادی که قصد عکاسی حرفه ای را دارند گزینه مناسبی محسوب می شود.

این دوربین ویژگی های اصلی را نشان می دهد که مشابه آن هایی است که در دوربین های حرفه ای کانن دیده می شود برای مثال این دوربین کامپکت مجهز به سیستم فیلمبرداری 4K است چنین قابلیتی تنها در مدل های پرچمدار این شرکت دیده می شود اما اکنون در این طبقه متوسط طیف وسیعی از دوربین ها با قیمت مناسب در بازار ظاهر شدند تا علاقه مندان به عکاسی و فیلمبرداری بتوانند با قیمت متوسط ​​به حداکثر کیفیت دست پیدا کنند. از دیگر عوامل این دوربین می توان به پردازنده به کار رفته در آن اشاره کرد دوربین M50 اولین دوربین کانن است که از پردازنده DIGIC 8 استفاده می کند.

این دوربین میان رده توانسته در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت قابل توجهی دست یابد که یکی از دلایل آن بر خلاف اکثر دوربین های بدون آینه کانن قابلیت تعویض لنز است. امکان استفاده از لنزهای مختلف در دوربین M50 وجود دارد. این دوربین 24 مگاپیکسلی از سنسور APS-C استفاده می کند و به اصطلاح می توان گفت که این دوربین یک دوربین نیم فریم است یعنی تصاویر با زوم اندکی نمایش داده می شوند. یکی از ویژگی های اصلی این دوربین وزن کم آن است. وزن مناسب این دوربین به کاربر اجازه می دهد ساعت های طولانی عکاسی کند بدون اینکه وزن دوربین او را اذیت کند; چنین ابعاد مناسب این دوربین حمل آن را آسان می کند. همین امر باعث شد این دوربین به گزینه ای مناسب برای افرادی که دائما در حال حرکت هستند تبدیل شود. با بررسی تخصصی این دوربین با مکس شاپ همراه باشید.

سنسور و پردازنده دوربین M50

همانطور که در بالا ذکر شد دوربین Canon M50 از سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C استفاده می کند. این سنسور CMOS وضوح 4000X6000 را نمایش می دهد. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد; با استفاده از این دوربین قادر خواهید بود تصاویر خود را به راحتی با فرمت JPEG و فرمت خام RAW ضبط کنید ضمن اینکه در نظر داشته باشید که فیلم های شما با فرمت های H.264 و MPEG-4 نیز ضبط می شوند.

فرمت های قرار داده شده در این دوربین به عکاس این امکان را می دهد که به راحتی در زمینه ویرایش عکس کار کند. به خصوص فرمت خام RAW این دوربین به شما این امکان را می دهد که در هنگام ویرایش عکس دست بازتری داشته باشید و بتوانید به راحتی تصویر خود را ویرایش کرده و رنگ آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. این دوربین کوچک مجهز به پردازنده قدرتمندی است که برای اولین بار استفاده شده است. استفاده از پردازنده Digic 8 در این دوربین رزولوشن ضبط را به 4K رسانده تا کاربران آماتور نیز لذت حداکثر رزولوشن را تجربه کنند.

علاوه بر این استفاده از این پردازنده قدرتمند بازه ISO این دوربین را بین 100 تا 25600 قرار می دهد که تا 51200 قابل افزایش است.

نکته ای که در مورد این دوربین کمی ناراحت کننده است این است که با وجود استفاده از پردازنده قدرتمند Digic 8 سرعت آن افزایش قابل توجهی نداشته است. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین با فوکوس پرایم 10 فریم در ثانیه است و زمانی که می خواهید از فوکوس پیاپی استفاده کنید سرعت عکاسی پیاپی به 7.5 فریم در ثانیه کاهش می یابد؛ البته 10 فریم بر ثانیه نیز عدد مناسبی است که به راحتی به کاربر دوربین اجازه می دهد در عکاسی خبری ورزشی و حیات وحش فعالیت کند.

سیستم فوکوس دوربین

این دوربین کوچک مجهز به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel است. با کمک این سیستم فوکوس در این دوربین با سرعت قابل توجهی انجام می شود; این سیستم از دو فتودیود کاملا مجزا تشکیل شده و عملکرد آن به گونه ای است که اکثر نواحی کادر را برای فوکوس سریع به صورت تشخیص فاز پوشش می دهد. این سیستم پیشرفته عملکرد عالی ردیابی شی را نشان می دهد.

یکی از مهمترین ویژگی های این دوربین عملکرد سیستم فوکوس در هنگام عکسبرداری است. هنگامی که دوربین را در حالت فیلمبرداری قرار می دهید. Servo AF فعال است. این سیستم به طور خودکار روی سوژه فوکوس می کند و آن را ردیابی می کند بنابراین کاربر هنگام عکاسی دست بازتری دارد و می تواند به جزئیات ویدیوی خود توجه بیشتری داشته باشد.

همچنین یک خبر خوب برای عکاسان خیابانی؛ این دوربین مجهز به Eye AF است که به عکاسان خیابانی و پرتره کمک زیادی خواهد کرد. این باعث شد که چشم ها و صورت سوژه همیشه در بهترین ناحیه فوکوس قرار گیرند. این ویژگی به همراه صفحه نمایش چرخان دوربین شما را قادر می سازد سلفی هایی با کیفیت بالا بگیرید.

تعداد نقاط فوکوس در این دوربین بسته به لنز مورد استفاده شما متفاوت است. هنگام استفاده از لنزهای طراحی شده برای این دوربین تعداد نقاط کانونی این دوربین 143 خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این اعداد تنها در هنگام استفاده از لنزهای طراحی شده برای این دوربین فعال هستند. این لنزها می توانند: 150mm f/3.5-6.3 IS STM و EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM and EF باشند. -M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM; اگر بخواهید از سایر لنزهای سری M استفاده کنید تعداد نقاط فوکوس این دوربین به 99 نقطه فوکوس کاهش می یابد. این نقاط دارای پوشش 80 درصدی هستند که تقریبا اکثر کادر شما را پوشش می دهد. البته تمامی لنزهای Canon EF و EF-S را می توان از طریق آداپتور خود کانن روی این دوربین نصب کرد می توانید از 143 نقطه فوکوس استفاده کنید.

سیستم ضبط

دوربین Canon M50 اولین دوربین میان رده شرکت کانن است که به سیستم فیلمبرداری 4K مجهز شده است. البته اکنون دوربین Canon EOS 90D که به تازگی وارد بازار شده است از سیستم فیلمبرداری 4K پشتیبانی می کند. البته تیراندازی با این وضوح برای شما محدودیت هایی به همراه خواهد داشت. هنگامی که سیستم ویدیویی را روی وضوح 4K تنظیم می کنید سرعت فیلم به 24 فریم در ثانیه کاهش می یابد و حجم انتقال به 120 مگابایت در ثانیه کاهش می یابد. همچنین توجه داشته باشید که فیلمبرداری 4K در این دوربین با برش 1.6X انجام می شود و سیستم فوکوس در این حالت فقط به عنوان تشخیص فاز عمل می کند. این کمی بد است زیرا سرعت فوکوس بسیار کمتر از نقاط فوکوس خود دوربین است.

اما شما می توانید از رزولوشن های پایین تر با سرعت انتقال و حجم بالاتر استفاده کنید. وقتی رزولوشن ویدیو را روی Full HD تنظیم می کنید سرعت فیلم به 60 فریم در ثانیه می رسد. برای استفاده از سرعت بالاتر می توانید از وضوح HD استفاده کنید که در این صورت سرعت فیلمبرداری به 120 فریم در ثانیه افزایش می یابد; البته در این مورد نیز محدودیت هایی وجود دارد; زمانی که از 120 فریم بر ثانیه استفاده می کنید ویدئوهای شما به 7.5 دقیقه محدود می شوند.

صفحه نمایش دوربین Canon M50

این دوربین مجهز به صفحه نمایش 1040 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش این دوربین به صورت متحرک طراحی شده است. از این رو کاربر این امکان را دارد که آن را در تمام جهات بچرخاند. این ویژگی به شما کمک می کند زمانی که قصد دارید عکس و فیلم در زوایای نامطلوب بگیرید. همچنین با این قابلیت سلفی گرفتن جذابیت بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت; صفحه نمایش این دوربین برای لمس طراحی شده است بنابراین می توانید به راحتی با یک لمس روی سوژه خود فوکوس کنید. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که با یک لمس نقطه فوکوس را جابجا کرده و به راحتی روی نقطه مورد نظر فوکوس کند.

طراحی و بدنه دوربین Canon EOS M50

برخلاف نسخه های قبلی این دوربین کوچک طراحی ساده تری را نشان می دهد هیچ دکمه وضعیت دیگری در این دوربین جدید وجود ندارد. در واقع تنها دکمه قابل مشاهده در بالای دوربین شماره گیری وضعیت است. دکمه ضبط نیز از پشت دوربین به بالای دوربین منتقل شده است. بدنه دوربین Canon M50 اندازه و وزن مناسبی دارد. وزن این دوربین حدود 390 گرم است; وزن مناسب این دوربین به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی دوربین را بدون احساس وزن حمل کند و اندازه مناسب این دوربین خبر خوبی برای عکاسانی است که دوست دارند دوربین خود را همه جا حمل کنند. همچنین برای

افرادی که مدام در سفر هستند این دوربین با بودجه کم می تواند انتخاب خوبی باشد. ابعاد این دوربین 116*88*59; یکی از مسائلی که در مورد این دوربین بسیار نگران کننده است بدنه بدون ایکسل و موم آن است. این محفظه برای آب بندی طراحی نشده است. این مشکل برای کسانی که قصد عکاسی در طبیعت را دارند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. بدنه ایکسل و موم شده این امکان را به کاربر می دهد تا در هر شرایط آب و هوایی به راحتی از دوربین خود استفاده کند.

برای استفاده از این دوربین در شرایط نامساعد باید از کاورهای محافظ استفاده کنید. برخلاف اکثر دوربین های کانن که به رنگ مشکی هستند این دوربین در دو رنگ موجود است: مشکی و نقره ای. کانن در طراحی این دوربین از تثبیت کننده 5 محوره استفاده کرده است که کمک زیادی به بهبود کیفیت تصویر می کند; لرزش های ناشی از دست دادن در این دوربین بسیار کاهش می یابد.

همچنین این دوربین مجهز به منظره یاب الکترونیکی OLED است. این منظره یاب دارای وضوح 2.36 میلیون نقطه است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

خلاصه

دوربین Canon M50 به عنوان یک دوربین ارزان قیمت جدید شناخته می شود. اگر به دنبال دوربین بدون آینه با قیمت مناسب هستید می توانید به سراغ این دوربین بروید; این دوربین دارای ویژگی های کلیدی است که با توجه به قیمت پایین آن شگفت آور است. به عنوان مثال فیلمبرداری 4K فقط در دوربین های حرفه ای دیده می شود. در مجموع می توان گفت که این دوربین جدای از نقاط ضعفی که مانند بدنه آب بندی نشده دارد گزینه مناسبی برای عکاسان حرفه ای و آماتور است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن M50 + 15-45mm IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن M50 + 15-45mm IS STM"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه