قارچ گانودرما در کجا یافت میشود

دکتر اسمیت و همکارانش قبل از اقدام به آزمایش انسانی در مورد تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV و زگیل تناسلی آزمایش بر روی سلول ها و موش های آلوده به ویروس HPV نوع شانزده و هجده را انجام دادند. طعم قهوه با گانودرما همچنین خواصش چندیدن برابر بیشتر از قهوه ساده است . در طی آن به مدت حدود سه ماه روزانه پنجاه میلی گرم از AHCC به موش های آلوده داده شد سپس به مدت یک ماه کار پیگیری و مقایسه موش های آلوده به ویروس و موش های سالم انجام گرفت.

قارچ گانودرما در کجا یافت میشود

نتایج به دست آمده نمایانگر تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV بود که در محیط آزمایشگاهی سلول های آلوده به HPV با هفت روز درمان با AHCC و هفت روز عدم درمان، HPV در این سلول ها از بین رفته است. در مورد موش ها نیز با نود روز درمان و سی روز عدم درمان علاوه بر از بین رفتن ویروس سرکوب تومور سرطانی نیز مشاهده گردید. یعنی علاوه بر تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV و زگیل تناسلی در درمان سرطان نیز موثر است. تحقیقات مشابه دیگر بر روی تاثیر قارچ شیتاکه و قارچ های دیگر بر روی HPV انجام شده که نتایج مشابهی نیز داده است.

از این جمله می توان به مطالعات انجمن اطلاعات پزشکی فرانسه در مورد تاثیر قارچ های شیتاکه و دم بوقلمون و گانودرما بر HPV اشاره کرد که حدود هشتاد درصد افراد آلوده به ویروس پس از درمان با این قارچ ها درمان شدند. تاثیر صد سرطانی و ضد ویروس پاپیلومای برخی قارچ ها در تحقیقات و مطالعات دانشگاهها و موسسات علمی مختلف در دنیا به اثبات رسیده است که علاوه بر دو مورد مذکور فوق مطالعه موسسه ملی بهداشت عمومی مکزیک و دانشگاه مستقل ملی مکزیک و دانشگاه Xinjiang چین در مورد تاثیر برخی از انواع قارچ خوراکی در درمان ویروس پاپیلومای انسانی و سرطان اندام تناسلی همچون سرطان دهانه رحم نتایج امیدوار کننده و حاکی از تاثیر درمانی و صد سرطانی برخی قارچها چون شیتاکه دارد.

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی بوده و اثر قارچ شیتاکه بر HPV و زگیل تناسلی ارزش این قارچ خوراکی را به عنوان دارو نمایان می کند. قارچ گانودرما لوسیدوم از قارچ هایی است که در سراسر جهان یافت می شود. این قارچ هم به عنوان یک داروی بسیار مهم و هم یک تجارت سودآور در جهان مطرح است. این قارچ با نام های مختلفی در جهان شناخته می شود که در ایران با نام علمی آن یعنی گانودرما نامیده می شود. گانودرما یا ریشی، در مناطق مختلف جهان از جمله فرانسه، کانادا، آمریکای شمالی، تایوان، چین، انگلیس و ژاپن وجود دارد.

این قارچ از جمله قارچ های کمیاب محسوب می شود، به این دلیل که بالارفتن تقاصا در بازار مصرف با میزان رشد طبیعی این قارچ در محیط اصلی، همخوانی ندارد و متخصصان را بر آن داشت که گانودرما را در محیط های کنترل شده پرورش دهند. در میان کشورهای اشاره شده کشور چین بیشترین میزان از این قارچ را تولید می کند. در زمان های گذشته نیز کشور کره بیشترین تولید کننده و استفاده کننده از این قارچ بوده است. گانودرما لوسیدوم نام گونه ای از قارچ معروف و محبوب گانودرما است که سابقه آن در طب چینی به دو هزار سال می رسد. این قارچ یک مکمل دارویی است و این طور که ذکر شده است، در حدود 170 آنتی اکسیدان دارد که از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کند و مقاومت بدن را در مقابل انواع بیماری ها بالا می برد.

بسیاری از خواص درمانی قارچ گانودرما که به تایید رسیده است، بر مبنای مشاهدات و نتایج بالینی بوده است. قهوه فوری موکا برای چیست ؟ به عنوان مثال در مورد سرطان و خاصیت ضد سرطانی این قارچ هنوز مکانیسمی که این قارچ و مواد موثر موجود در آن برای مقابله با سرطان و سلولهای سرطانی و از بین بردن تومور استفاده می کند، شناخته نشده است و فقط بر مبنای تست های بالینی که از آن گرفته شده است تاییدیه ها صادر شده است. پرورش قارچ گانودرما در ایران حدود 10 سال است که گونه هایی از قارچ گانودرما در جنگل های ایران یافت شده است. آب و هوا و شرایط اقلیمی ایران برای رشد و پرورش قارچ گانودرما کاملا مناسب است. کافیست شرایط طبیعی رشد این قارچ را در محیط صنعتی فراهم کرد.

امکان پرورش این قارچ در محیط های کوچ هم فراهم است مثل پرورش قارچ های صدفی و دکمه ای. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک کسب و کار خانگی هم استفاده کرد. بهترین زمان برای کشت گانودرما فصل تابستان است و حتی می توان از  روش پرورش میسلیوم های بارور شده استفاده کرد تا نتیجه ی کار مطمین تر باشد. البته روش کشت بافت هم برای پرورش گانودرما مناسب است. برای پرورش گانودرما از بسته های کمپوست ضدعفونی شده و استریل شده استفاده می شود. پس از استریل بسته ها عملیات بذرپاشی در محیطی کاملا استریل انجام می شود و مانند قارچ دکمه ای از سالن های سرپوشیده با محیطی مرطوب و دمای کنترل شده و تاریک کشت می شود.

بستر قارچ گانودرما شامل درصدی خاک اره، سبوس برنج و آهک است. البته اگر به جای سبوس برنج از سبوس گندم استفاده شود نتیجه ی کار بهتر خواهد بود. قارچ گانودرما در کجا رشد میکند ؛ قارچ گانودرما در چه مناطقی رشد میکند همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

پودر قهوه فوری لاته به عنوان پادشاه داروهای گیاهی شناخته می شود. به گزارش ایسنا،بنابراعلام ایران گانودرما، قارچ گانودرما یک ماده غذایی فوق العاده قدرتمند است که به معنای گیاه روح و یا گیاه ده هزار ساله است. از این ماده غذایی با  عنوان قارچ جاودانگی نیز یاد می شود. دلیل شناخته شدن این قارچ  با نام گیاه روح و یا گیاه هزار ساله، برمی گردد به خواص و ویژگی این قارچ که افزایش طول عمر را به دنبال دارد. نام لاتین این قارچ، reishi Ganoderma lucidum می باشد. Gano به معنای “براق” است. Derm به معنی “پوست”. Lucidum نیز به معنای “درخشان” است. قارچ گانودرما به عنوان پادشاه تمام داروهای گیاهی شناخته می شود.

تاریخچه قارچ  گانودرما

کشیشهای تایوییست اولین کسانی بودند که reishi را آزمایش کردند و قارچ ها را در معجون های جادویی قرار دادند که به انسان طول عمر، جوانی ابدی و جاودانگی می بخشید. ریشی به عنوان قدیمی ترین ماده پزشکی چین، شناخته می شود، که قدمت به آن 200 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. در طب سنتی پزشکی چینی؛ 360 نوع گیاه دارویی وجود دارد. این گیاهان از نظر میزان تاثیرگذاری به سه دسته تقسیم می شوند. بهترین، خوب و متوسط. در رده برتر و یا بهترین، reishi و یا همان قارچ گانودرما مقام اول و بالاتر از جینسینگ را از آن خود کرده است. برای قرار گرفتن در گروه برتر، یک گیاه باید کیفیت دارویی بالایی را نشان دهد، در صورت مصرف طولانی مدت هیچگونه اثر سو یا عارضه جانبی ایجاد نکند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قارچ گانودرما در کجا یافت میشود" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قارچ گانودرما در کجا یافت میشود"، کلیک کنید.